Gå til innhold

Du blir ikke lykkeligere av å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Men du har jo sagt at du har valgt det selv.

Ja, men det har jo i stor grad skyldtes en del «omstendigheter» også. Jeg tror jeg ville vært en topp mamma og at livet absolutt hadde hatt en annen dimensjon. Og en haug bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (7 timer siden):

Jeg reagerer alltid når folk (som regel mødre) slenger ut av seg slike påstander. Nå handler det mest om barnebarn i min omgangskrets, men i 30-årsalderen hørte man jo stadig påstander om at uten barn er man ikke ordentlig voksen, vet ikke hva ansvar er, forstår ikke meningen med livet osv. Jeg syntes det var uforskammet da, og det synes jeg fortsatt. 

Skal man absolutt bruke sånne klisjeer, får man snakke om seg selv: Jeg forsto ikke hva ansvar var, før jeg fikk barn, osv. Det er frekt å påstå at andres liv og hverdag er meningsløse. Ingen har rett til å gjøre det.

Ja, jeg tenker at på seg selv kjenner man ingen andre. Det er helt sikkert mange med barn som kunne hatt det bedre uten, og mange uten som kunne hatt det bedre med - inkl meg selv. Da hadde i hvert fall all tankevirksomhet rundt det vært unngått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (7 timer siden):

Vi diskuterer det fordi det stadig kommer nye tråder og oppslag i media om at man blir mindre lykkelig av å få barn.

Ja, jeg har vel bidratt til det oppigjennom her inne - men mener sånn generelt: Jeg forstår ikke hvordan slike undersøkelser kan være valide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg har vel bidratt til det oppigjennom her inne - men mener sånn generelt: Jeg forstår ikke hvordan slike undersøkelser kan være valide. 

Det kan godt ha blitt gjort mange nok undersøkelser til at noen blir valide.  Det er forskeren som formulerer resultatene og det blir ikke sagt at ingen blir lykkelige med barn og ikke uten.  Jeg er skeptisk til denne artikkelen.

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...