Gjest Grimmen Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Tre av mine fingre dovner liksom bort. Tommel, pekefinger og ringfinger, ingen av de to andre er berørt. Det er ikke like ille hele tiden og jeg må riste hånden for å få førligheten tilbake. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 du har et carpal tunnel syndrom. det er en nerve som er i klemme. det skal oftest opereres, og man skal ikke vente for længe. bliv henvist til en afdeling der kan operere tilstanden. mvh jvbruun, ortopæd. dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 du har et carpal tunnel syndrom. det er en nerve som er i klemme. det skal oftest opereres, og man skal ikke vente for længe. bliv henvist til en afdeling der kan operere tilstanden. mvh jvbruun, ortopæd. dk Følgende saker kan gi denne følelsen (foruten carpaltunnelsyndrom): -En nerve som går fra nakken (n. ulnaris) og ut til de fingre du beskriver, kan klemmes inn ved et antall steder på veien ut. Dette er den samme nerven som man får såkalt "armbuestøt" eller "enkestøt" når man slår armbuen inn i feks bordet -Et halvt dusin muskler kan fremkalle følelsen av sovende fingre Nerveinnkleming og smertestråling fra muskler er langt mer vanlig enn et carpaltunnelsyndrom. De to førstnevnte er også lett å behandle hos kiropraktor eller naprapat. Kan jo gå til en slik teraput før du lar skalpellen fare gjennom dine handledd??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Følgende saker kan gi denne følelsen (foruten carpaltunnelsyndrom): -En nerve som går fra nakken (n. ulnaris) og ut til de fingre du beskriver, kan klemmes inn ved et antall steder på veien ut. Dette er den samme nerven som man får såkalt "armbuestøt" eller "enkestøt" når man slår armbuen inn i feks bordet -Et halvt dusin muskler kan fremkalle følelsen av sovende fingre Nerveinnkleming og smertestråling fra muskler er langt mer vanlig enn et carpaltunnelsyndrom. De to førstnevnte er også lett å behandle hos kiropraktor eller naprapat. Kan jo gå til en slik teraput før du lar skalpellen fare gjennom dine handledd??? Kunne du gi litt informasjon om utdanningen din, krav for å komme inn og ting og tang som er litt viktig? Yrket virker spennende, og jeg har litt lyst til å satse på det. Anatomi, fysiologi, trening og kosthold er noe som interesserer meg veldig, og som jeg kan en god del om(hvilket burde være positivt i yrket). Men karakterene fra skolen er, ehhm, så som så. Så da spørs det vel kanskje.... :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Kunne du gi litt informasjon om utdanningen din, krav for å komme inn og ting og tang som er litt viktig? Yrket virker spennende, og jeg har litt lyst til å satse på det. Anatomi, fysiologi, trening og kosthold er noe som interesserer meg veldig, og som jeg kan en god del om(hvilket burde være positivt i yrket). Men karakterene fra skolen er, ehhm, så som så. Så da spørs det vel kanskje.... :/ Hei Synch. Skolens hjemmeside er www.nph.se, den er dårlig og rotete, men du kan jo ta en titt uansett. Du har helt rett i at det er morsomt å være naprapat. Det er et utfordrende, morsomt og veldig personlighetsutviklende studie. Hva gjelder inntakskrav, er det ikke slik som på medisin f eks. der du kan være en stor idiot som var flink til å huske hendelser og årstall på gymnasiet og komme inn. Erfaringer fra styrketrening, trenererfaring, ulike arbeid og innsatser innen idrett og helse teller mye. Skolen er privat og det koster ca. 33 000 per termin, men det er det verdt. For å si det slik, jeg er ikke urolig for at det ikke ordner seg når jeg skal tilbake til norge. Når jeg leser svar fra ulike spesialister her, forstår man hvor mye man har å bidra med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.