Gå til innhold

Hva er din sommerlitteratur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg tok i helga frem en bok jeg kjøpte for 30 år siden, da jeg var 20 år - leste den ikke ut. Nå skal jeg lese hele. Det er Siderhusreglene av John Irving. Ganske direkte og brutal bok om uønskede barn - aborter og barnehjem. 

Ellers har jeg mange andre bøker jeg håper jeg får leste i sommer:

Emanuel (Gabriel Scott), Rosens Navn (Umberto Eco), Gåten Jesus (Notto Thelle), Grønn vekst - en vekst for det 21. århundre (Per Espen Stoknes), Sølvmyntene (Tom Egeland) ++++ Så her er noe for enhver smak og  ethvert humør 😄

Håper jeg får lest noen av disse, i alle fall 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er jeg på lettlest litteratur og har det blir nok en del krim, tror jeg, men skal nok ha litt annet på lager også. Mottar gjerne noen tips i denne tråden :).  Kjøper gjerne litt underveis. Genialt med Kindle, kan kjøpe bøker rimelig når som helst og hvor som helst, og ikke tar de plass i bagasjen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (18 minutter siden):

Det er Siderhusreglene av John Irving. Ganske direkte og brutal bok om uønskede barn - aborter og barnehjem. 

Det er en av Irving-bøkene jeg husker best. Jeg har lest 6 - 7 av bøkene hans og likt alle ganske godt, bortsett fra Sirkusbarn. Men jeg har ikke lest de nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (20 minutter siden):

Det er en av Irving-bøkene jeg husker best. Jeg har lest 6 - 7 av bøkene hans og likt alle ganske godt, bortsett fra Sirkusbarn. Men jeg har ikke lest de nyeste.

Husker jeg hygget meg med Siderhusreglene på interrail en gang langt tilbake i forrige århundre :). Likte den godt, og leste det meste av John Irving etterpå, før jeg ble grundig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Husker jeg hygget meg med Siderhusreglene på interrail en gang langt tilbake i forrige århundre :). Likte den godt, og leste det meste av John Irving etterpå, før jeg ble grundig lei.

Hygget deg? Foreløpig er ikke akkurat ordet hygge noe jeg tenker på når jeg leser i boka - men har ikke kommet så langt da. Jeg kjøpte boka gjennom bokklubben det året jeg bodde i utlandet, men jeg var nok ikke helt moden for den da. Ser frem til neste lesestund - i ettermiddag når jeg er ferdig på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Hygget deg? Foreløpig er ikke akkurat ordet hygge noe jeg tenker på når jeg leser i boka - men har ikke kommet så langt da. Jeg kjøpte boka gjennom bokklubben det året jeg bodde i utlandet, men jeg var nok ikke helt moden for den da. Ser frem til neste lesestund - i ettermiddag når jeg er ferdig på jobb!

Jeg leste den for over 30 år siden og husker ikke noe særlig annet enn at den fenget meg da, mulig ordet hygge var feil  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg leste den for over 30 år siden og husker ikke noe særlig annet enn at den fenget meg da, mulig ordet hygge var feil  :P

Fenge er nok et bedre ord, ja 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (18 minutter siden):

Fenge er nok et bedre ord, ja 🙂 

Men på generelt grunnlag vil jeg si at det går an å hygge seg med en bok med lite hyggelig innhold :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

påskelilje

Jeg holder (fremdeles) på med Siderhusreglene av John Irwing. Liker den veldig godt, men dagene går så fort, og jeg får ikke satt meg ned mange minutter hver dag for å lese. Så fremdriften er treg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Donald pocket 👍😊 morsommere enn man skulle tro i vår alder. Lettlest underholdning å ta med på stranden. Hjemme ville jeg ha gått for noe bittelitt tyngre da. Liker godt historier fra virkeligheten, og siste bok jeg leste var "Filledukke" av Gustav Lorentzen. Gammel bok fra 2002. 

Anonymkode: 393a0...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nå var Kiley Reid: Litt av en tid. Underholdende og tankevekkende, dog ikke noe jeg kommer til å huske veldig lenge, men kan absolutt anbefale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lektyre akkurat nå er ikke skjønnlitteratur. Jeg leser Helene Uris «Hvem sa hva», om språk og kjønn. Anbefales! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...