Gå til innhold

Hva er din sommerlitteratur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (På 28.6.2021 den 19.59):

Sagaen om isfolket selvsagt :) 

Har fundert litt på å forsøke å begynne med denne serien. Mon tro om den er på biblioteket. Blir dyrt å kjøpe hele serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (22 minutter siden):

Har fundert litt på å forsøke å begynne med denne serien. Mon tro om den er på biblioteket. Blir dyrt å kjøpe hele serien. 

Det vet jeg ikke, den er veldig bra :) Jeg kjøpte den hos pepita, der selger de brukte bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Det vet jeg ikke, den er veldig bra :) Jeg kjøpte den hos pepita, der selger de brukte bøker. 

Okei. Jeg skal se etter den på biblioteket. Hadde vært fint om jeg hadde fått litt dilla på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (3 minutter siden):

Okei. Jeg skal se etter den på biblioteket. Hadde vært fint om jeg hadde fått litt dilla på noe. 

Ja håper du får dilla på det,det er som å være i en fantasiverden hver kveld. Vil virkelig anbefale det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Okei. Jeg skal se etter den på biblioteket. Hadde vært fint om jeg hadde fått litt dilla på noe. 

Du kan også bestille på bibliotekets nettside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly
cilie skrev (6 timer siden):

Da starter jeg på Terapeuten av Helene Flood. Tror ikke jeg har lest krim siden Stieg Larsson. 

Den begynte jeg på i går kveld også. Den er ganske spennende hittil. Har lest ca 150 sider. 😊

Endret av mariaflyfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly skrev (4 minutter siden):

Den begynte jeg på i går kveld også. Den er ganske spennende hittil. Har lest ca 150 sider. 😊

Jeg syntes ikke den var spesielt god, men best i første del, mener jeg å huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly skrev (40 minutter siden):

Den begynte jeg på i går kveld også. Den er ganske spennende hittil. Har lest ca 150 sider. 😊

Ja, det synes jeg også - dog noen logiske brister - som å bli i huset når det er skummelt feks. Helt fjernt for meg. 

frosken skrev (35 minutter siden):

Jeg syntes ikke den var spesielt god, men best i første del, mener jeg å huske. 

Å, jeg er over halvveis og håper den forblir spennende. Merker i hvert fall at spenningslitteratur gjør at jeg kobler ut i større grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med Terapeuten - lettlest og underholdende - og krim ga faktisk mersmak. Kanskje jeg skal skaffe meg Elskeren og - ev starte på noen av «de store» krim-forfatterne?
 

Ellers har jeg Hanne Ørstavik «Ti amo», Helga Flatland «Et liv forbi» og Jens Johansson «Lavterskel-tilbud» liggende her🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
påskelilje
påskelilje skrev (På 7.6.2021 den 13.11):

Jeg tok i helga frem en bok jeg kjøpte for 30 år siden, da jeg var 20 år - leste den ikke ut. Nå skal jeg lese hele. Det er Siderhusreglene av John Irving. Ganske direkte og brutal bok om uønskede barn - aborter og barnehjem. 

Ellers har jeg mange andre bøker jeg håper jeg får leste i sommer:

Emanuel (Gabriel Scott), Rosens Navn (Umberto Eco), Gåten Jesus (Notto Thelle), Grønn vekst - en vekst for det 21. århundre (Per Espen Stoknes), Sølvmyntene (Tom Egeland) ++++ Så her er noe for enhver smak og  ethvert humør 😄

Håper jeg får lest noen av disse, i alle fall 🙂

En uke igjen av ferien, og jeg er akkurat ferdig med den første boka 😅😅😅 Den var veldig god, men jeg sliter litt med å få meg lange lesestunder... 

Måtte finne frem denne tråden for å se hvilke bøker jeg hadde planlagt å lese. Tror jeg tar frem Emanuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere vil lese en nydelig liten bok om kjærligheten til et lite barn, må dere lese Emanuel, av Gabriel Scott! Den var bare så utrolig fin! Leste den på to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i helgen lest "Boken med glemte navn" av Kristin Harmel - kjempefin! Handlingen foregår i Frankrike under krigen og den er bygget på virkelige hendelser, men om den er helt historisk korrekt vet jeg ikke. Men fin var den! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herlighet, jeg husker knapt boka jeg skriver om over her - men nå husker jeg at jeg har lest og likt den. 
 

Nå leser jeg Elskeren av Helene Flood og liker den veldig godt så langt! Tror blanding av krim og samtidsdrama gjør meg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest Profitøren, av Tom Kristensen. Knallgod krim!

Nå holder jeg på med Sølvpengene av Tor Egeland  (?). Veldig deilig å lese krim igjen, etter noen veldig seriøse bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...