Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på ferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tviler på at det blir noe ferie på meg i år. Men jeg sparer litt hver måned og da vokser iallefall reisekontoen sakte, men sikkert. Skulle jeg ha reist i år så hadde jeg nok brukt mellom 15-20000 (med mat) Nå var jeg ikke på ferie i fjor, så da hadde jeg hatt litt ekstra nå. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For deg alene?

Anonymkode: 5f4b2...588

Ja, men jeg har ikke regnet på det . Det er mulig jeg har tatt i litt. Jeg gjør gjerne det for ikke å få noen negativ overraskelse. Bedre å bli positivt overrasket. 

Men det er ikke billig å feriere i Norge. Det blir mange hotellovernattinger og selv om jeg har forsøkt å booke så billig som mulig, skal vi være lenge borte. I tillegg til overnattinger, kommer bensin og mat. 

Annonse

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Ja, men jeg har ikke regnet på det . Det er mulig jeg har tatt i litt. Jeg gjør gjerne det for ikke å få noen negativ overraskelse. Bedre å bli positivt overrasket. 

Men det er ikke billig å feriere i Norge. Det blir mange hotellovernattinger og selv om jeg har forsøkt å booke så billig som mulig, skal vi være lenge borte. I tillegg til overnattinger, kommer bensin og mat. 

Etter litt rask hoderegning. Jeg tror det blir nærmere 15.000 enn 20.000. 

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Eller det kommer jo helt an på hva jeg skal regne inn i feriebudsjettet. 

Vi skal være hjemme siste ferieuka vår, men da ha vi tenkt å invitere mange ferdigvaksinerte til sommerfest . Da skal det handles inn mat og alkohol, så feriepengene kommer til å gå unna her ja 😀

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Det er ikke billig å reise i Norge, og jeg har booket noen hotellrom for meg alene.  Det er dyrere å være alene enn sammen med noen.  Jeg skal besøke familie og venner, men stort sett skal jeg reise mellom steder alene med buss, båt eller fly.  Jeg aner egentlig ikke hva jeg kommer til å bruke.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skulle kanskje skrevet hvor mye penger regner dere med å bruke på ferien.

Aner ikke, vi har ikke planlagt noe som helst ennå og på hytta bruker vi jo i alle fall ikke mer penger enn hjemme. Det blir nok en liten tur ett eller annet sted, men pengebruk avhenger jo helt av hvor og hvordan vi drar. Utlandet blir det ikke, norgesferie i år også ja.

AnonymBruker

Hvis i år endelig blir året jeg drar ned å ser på operaen i Bjørvika, så blir det vel 40 kroner for dagsbillett honnør på ruter. Er litt usikker på å måtte ut med så mye penger. Så kanskje jeg dropper det. Det er jo nesten en mil hjemmefra også, liker ikke så lange turer, får hjemlengsel.

Anonymkode: f13e0...fb3

påskelilje

Aner ikke. Vi har ingen spesielle planer for sommeren. Vi skal besøke familie på Vestlandet (der bor vi gratis i vår egen fritidsbolig), og så skal vi være noe hos min far ved sjøen (der bor vi også gratis). Jeg skal ta med min mor på en kjøretur, og da skal vi vel overnatte noen netter med betaling. Så det blir litt diesel og ekstra strøm til bilene, og kanskje en og annen severdighet med 17-åringen kanskje. De to eldste er opptatte med sitt og skal ikke være med oss. 

• 1 måned senere...

Annonse

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (På 15.6.2021 den 22.09):

Jeg tippet veldig riktig gitt 😃 Ganske nøyaktig 15.000 ble det på 14 dagers rundreise. 30.000 ble brukt på oss to til sammen. Dette var inkl hotell, motell, leilighet og hytte. All mat vi har spist, restaurant, kafebesøk,  diesel osv. Vi har ikke spart på noe og brukt på det vi har hatt lyst til. 

Det eneste som ikke er inkl her er bompenger og fergebilleter. Vet ikke hva det vil komme på enda. 

AnonymBruker

Vi var i Sverige i 2 døgn. 
Med campinghytte, bensin (70 mil), mat og drikke kom det på totalt ca 3.000 kr for to personer. Det var for 2 døgn, og da var vi på både cafe, bar og restaurant. Vi laget frokost og kveldsmat på campingen. 

Anonymkode: 97329...bcc

Det ble ca. 15.000,- for selve hurtigruteturen og i tillegg kom en hotellovernatting, et par bussturer og mat så det ble vel rundt 21.000,- tenker jeg. Om det var verdt det? Nja. Jeg er ganske ferdig med Hurtigruten inntil de innser at voksne par gjerne også vil dele seng i ferien sin og ikke ta til takke med smal, harde køyer. Men innseilingen til Geiranger er vakker da! :) Er ferdig med strekningen Trondheim - Bergen - Trondheim, men kan tenke meg Helgelandskysten og Lofoten flere ganger, har også igjen Harstad - Kirkenes, men har hørt at det ikke er så mye å se det så jeg vet ikke helt.

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 time siden):

Det ble ca. 15.000,- for selve hurtigruteturen og i tillegg kom en hotellovernatting, et par bussturer og mat så det ble vel rundt 21.000,- tenker jeg. Om det var verdt det? Nja. Jeg er ganske ferdig med Hurtigruten inntil de innser at voksne par gjerne også vil dele seng i ferien sin og ikke ta til takke med smal, harde køyer. Men innseilingen til Geiranger er vakker da! :) Er ferdig med strekningen Trondheim - Bergen - Trondheim, men kan tenke meg Helgelandskysten og Lofoten flere ganger, har også igjen Harstad - Kirkenes, men har hørt at det ikke er så mye å se det så jeg vet ikke helt.

Da anbefaler jeg kystveien med bil ( gjorde det for 10 år siden. Anbefales ) så kan dere vente med hurtigruten til dere er gammel og grå og det ikke er så nøye lenger om dere får dele seng eller ikke 😀

Siden dieselen bestemte seg for å bli skyhøy, kostet ferien ca 1300 kr. Da sov jeg på luksushotell, eller gjesterommet til ei venninne, kan man også kalle det. Og noen netter på et litt mindre hotell, men slett ikke dårlig standard. Caddy Maxi, heter det hotellet. Nydelig utsikt fra rommet og fantastisk natur rett utenfor døra på begge hotellene. Det var så klart tillatt med hunder begge steder, uten at det kostet noe ekstra. Jeg spiste ute et par ganger, og ellers fikk jeg maten servert inne. Men det beste, jeg fikk masse tid med "barnebarna". Satan de har spisse tenner 🤣

Nå tenkte jeg egentlig det ikke skulle bli noe mer ferie før andre folk har kommet seg hjem fra ferie. Men jeg vet ikke, vurderer å bli midlertidig klimaflyktning. Det er altfor varmt! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...