Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg prøvde å gå på trening i dag fordi jeg følte sykepleieren pushet meg i går til å gjøre det, men det gikk ikke. Prøvde meg på tredemølla men var så rar, vet ikke om jeg var svimmel men alt ble helt fjernt. Hva er dette da? Lavt blodtrykk, det var 107/70 når jeg kom hjem, angst eller energier? Og plutselig hørte jeg "Hører du meg nå"? Sa jeg skulle sette meg og drakk vann og hun snakket videre, måtte ringe sønnen min som kom å hentet meg. Har tatt vival nå men er fjern fremdeles og rar, kan det være risperdal som gjør dette? Er så fortvilet, jeg vil trene men får det ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Stormwind skrev (16 minutter siden):

"Hører du meg nå?"

Det var vel en slags samvittighet som sa dette til deg da. 

Nei det var hun som jobber der på torsdagene, det var hun som snakket til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nei det var hun som jobber der på torsdagene, det var hun som snakket til meg. 

Javel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men det må vel være noe annet enn angst når det ikke hjalp med vival, klarte nesten ikke stå i dusjen og var redd for å dette. Nå føler jeg med dødssyk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei jeg aner ikke hva som er hva og det gjør nok ingen andre heller, verken lege eller psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei jeg aner ikke hva som er hva og det gjør nok ingen andre heller, verken lege eller psykiatri. 

Får du i deg nok salt og nok drikke? Tar du tran og multivitaminer? Jeg har en mistanke om at du spiser såpass lite at du får i deg litt for lite av en del næringsstoffer og at det kan være det kroppen din reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Får du i deg nok salt og nok drikke? Tar du tran og multivitaminer? Jeg har en mistanke om at du spiser såpass lite at du får i deg litt for lite av en del næringsstoffer og at det kan være det kroppen din reagerer på.

Ja jeg drikker jo hele dagen frem til klokken fem, og tar tran Dvit, magnesium, B12 og tran. B12 skal jo være bra for nervene og, jeg forstår bare ikke annet enn at det må være energier. Men kan jo kjøpe meg multivitaminer også for sikkerhets skyld. Fant mulivitaminer i skapet men tror de er gamle, gjør det noe?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (1 time siden):

Får du i deg nok salt og nok drikke? Tar du tran og multivitaminer? Jeg har en mistanke om at du spiser såpass lite at du får i deg litt for lite av en del næringsstoffer og at det kan være det kroppen din reagerer på.

Og de sjekket jo elektrolytter og det var bra, skjønner ikke hva det er med meg. Det kan jo være lavt blodsukker også, må visst kjøpe meg et sånt apparat og. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og jeg tror jeg må slutte å ta telefoner, tar dem uansett om jeg ligger på sofaen og er dårlig. Jeg klarer ikke mer, orker ikke mer nå. Får lyst å bare gi opp. Er det å ikke ta telefonen en fin måte å sette grenser på? Jeg klarer ikke si i fra om det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Og jeg tror jeg må slutte å ta telefoner, tar dem uansett om jeg ligger på sofaen og er dårlig. Jeg klarer ikke mer, orker ikke mer nå. Får lyst å bare gi opp. Er det å ikke ta telefonen en fin måte å sette grenser på? Jeg klarer ikke si i fra om det. 

Det er en menneskerett å ikke ha telefonen med seg overalt og ikke svare den når det ringer. Sett den på lydløs så slipper du unna. Jeg gjør i hvert fall det når jeg vil ha fred. Så har vi det gode, gamle trikset med å puste dypt og rolig. Ikke til å kimse av! Det hjelper faktisk. Strekk litt på deg og rist løs; det er godt for kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Gondor skrev (1 minutt siden):

Det er en menneskerett å ikke ha telefonen med seg overalt og ikke svare den når det ringer. Sett den på lydløs så slipper du unna. Jeg gjør i hvert fall det når jeg vil ha fred. Så har vi det gode, gamle trikset med å puste dypt og rolig. Ikke til å kimse av! Det hjelper faktisk. Strekk litt på deg og rist løs; det er godt for kroppen. 

Ja kan sette den på lydløs, får vel mange tapte anrop da så kommer samvittigheten. Men jeg må bare gjøre det sånn, pleier på pusteteknikk når jeg skal sove men er vel godt til hverdags og sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg kommer til å ringe legesenteret i morgen og etterlyse den timen jeg skulle få om to uker, det har gått en uke og jeg har ikke fått noe time. Er skikkelig dårlig nå og redd, samme greia som da barna var små. Det kan være fysisk, men jeg føler kanalene i hodet er åpne og det strømmer inn energi. Er så redd så redd, og hvis dette er psykisk hjelper ikke risperdal og vival. Hva bør jeg gjøre? Noen råd? 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer til å ringe legesenteret i morgen og etterlyse den timen jeg skulle få om to uker, det har gått en uke og jeg har ikke fått noe time. Er skikkelig dårlig nå og redd, samme greia som da barna var små. Det kan være fysisk, men jeg føler kanalene i hodet er åpne og det strømmer inn energi. Er så redd så redd, og hvis dette er psykisk hjelper ikke risperdal og vival. Hva bør jeg gjøre? Noen råd? 

Jeg synes du skal ta rådet om å puste dypt og riste løs i kroppen. Pust rolig dypt inn og ut noen ganger og kjenn om noe forandrer seg i kroppen da. Så må du si til deg selv at det du opplever nå ikke er farlig. Det er ingenting du får gjort noe med. Kanskje er det en blanding av mye: angst, medisiner, varme, lavt blodtrykk… Forsøk å gjør noe annet. Er det en serie du liker å se på? Er flere gode på nrk tv nå: familien durrels greske eventyr og love child for eksempel. Jeg synes ofte det er godt å forsvinne inn i en serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal ta rådet om å puste dypt og riste løs i kroppen. Pust rolig dypt inn og ut noen ganger og kjenn om noe forandrer seg i kroppen da. Så må du si til deg selv at det du opplever nå ikke er farlig. Det er ingenting du får gjort noe med. Kanskje er det en blanding av mye: angst, medisiner, varme, lavt blodtrykk… Forsøk å gjør noe annet. Er det en serie du liker å se på? Er flere gode på nrk tv nå: familien durrels greske eventyr og love child for eksempel. Jeg synes ofte det er godt å forsvinne inn i en serie. 

Prøvde både å puste dypt å riste løs, men det bare prikker i hele kroppen og det er sikkert energi. Skulle aldri gått på trening i dag, det virker som om jeg må isolere meg totalt. Alt er anstrengende, serier pleier å hjelpe hvis jeg er dårlig men ikke når jeg er skikkelig dårlig. Da hjelper ingenting, det er vel en blandig av fysisk og psykisk ja. Nei jeg døde ikke sist men det varte i et år, jeg orker ikke det nå igjen. Redd 24/7 og veldig veldig rar, skulle hatt magnetisert vann men hun er død hun som laget det til meg. Vil se på noe men klarer ikke, får bare legge meg snart og håpe jeg overlever natten. Håper det er bedre i morgen, jeg klarer ikke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Prøvde både å puste dypt å riste løs, men det bare prikker i hele kroppen og det er sikkert energi. Skulle aldri gått på trening i dag, det virker som om jeg må isolere meg totalt. Alt er anstrengende, serier pleier å hjelpe hvis jeg er dårlig men ikke når jeg er skikkelig dårlig. Da hjelper ingenting, det er vel en blandig av fysisk og psykisk ja. Nei jeg døde ikke sist men det varte i et år, jeg orker ikke det nå igjen. Redd 24/7 og veldig veldig rar, skulle hatt magnetisert vann men hun er død hun som laget det til meg. Vil se på noe men klarer ikke, får bare legge meg snart og håpe jeg overlever natten. Håper det er bedre i morgen, jeg klarer ikke dette. 

Forstår at du blir skremt av dette og at det er slitsomt å ha det sånn hvis ingenting hjelper. Får du sove om natta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (9 minutter siden):

Forstår at du blir skremt av dette og at det er slitsomt å ha det sånn hvis ingenting hjelper. Får du sove om natta? 

Takk for forståelsen, det er veldig skremmende. Ja jeg sover om nettene men er veldig tidlig oppe. Er takknemlig hvis noen vil be for meg. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Takk for forståelsen, det er veldig skremmende. Ja jeg sover om nettene men er veldig tidlig oppe. 

Søvn er viktig så bra at det er i orden i alle fall! Håper du får snakket med noen om dette så du kan få hjelp til å få det litt roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (3 minutter siden):

Søvn er viktig så bra at det er i orden i alle fall! Håper du får snakket med noen om dette så du kan få hjelp til å få det litt roligere. 

Kunne jo ringt psykisk helse, men tror det beste er å legge seg å be og be hjelperne mine om hjelp. Det går ikke an å snakke dette bort, men tusen takk for forståelsen og at du hørte på meg i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Kunne jo ringt psykisk helse, men tror det beste er å legge seg å be og be hjelperne mine om hjelp. Det går ikke an å snakke dette bort, men tusen takk for forståelsen og at du hørte på meg i kveld. 

Jeg håper du får sove og at morgendagen er bedre. Nei, det går vel ikke an å snakke det bort, men jeg håper du kan finne noe som hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...