Gå til innhold

Spørsmål endelig avklart om antall unike brukere på dol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går man på Dagbokforumet så skjønner man at man blir tellet hver gang man leser i en tråd. Det er ikke så mange unike brukere her og ihvertfall ikke som har tilgang på det forumet. Så når en tråd har over 100 visninger er det ikke 100 unike brukere som har lest det. Så de som har lurt på dette så er saken løst. 

Anonymkode: baa56...f78

Fortsetter under...

AnonymBruker
Like Utfall skrev (9 minutter siden):

Og hva var avklaringen? Hvor mange unike brukere er det på DOL, sier du?

Avklaringen kom nå etter at dette har vært oppe og diskutert med admin. Admin mente at antall klikk på tråder kom fra unike brukere p g a at mange utenfra kom inn og leste her. Men i o m at dagbok er stengt for uvedkommende så er det jo ikke hele forklaringen. Admin har også sagt tidligere at det kun er 15-20 aktive brukere av forumet. Da hadde vel trådene på dagbok vært lest av rundt samme antall da? Hvis ikke det er 100 ++ registrerte brukere som bare leser og aldri deltar aktivt da.

Like Utfall
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Admin har også sagt tidligere at det kun er 15-20 aktive brukere av forumet. Da hadde vel trådene på dagbok vært lest av rundt samme antall da?

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så konklusjonen og avklaringen er at antall klikk kommer fra de samme brukerne avhengig av hvor mange ganger de er inne og leser. 

Ok, det var det som var avklart ja :P 

Jeg misforstod nok på grunn av ordlyden i trådens tittel, men det er greit :) 

Jeg får vel gleden av å sjekke ut dette beryktede dagbok forumet snart jeg også (har vert forbudt område for sånne som meg som lusker mest rundt og skriver lite), så det blir spennende å se hva dere holder på med der  ;) 

Annonse

AnonymBruker
Like Utfall skrev (27 minutter siden):

Ok, det var det som var avklart ja :P 

Jeg misforstod nok på grunn av ordlyden i trådens tittel, men det er greit :) 

Jeg får vel gleden av å sjekke ut dette beryktede dagbok forumet snart jeg også (har vert forbudt område for sånne som meg som lusker mest rundt og skriver lite), så det blir spennende å se hva dere holder på med der  ;) 

Kanskje De skal begynne med egen dagbok?

Anonymkode: 0586d...1fd

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avklaringen kom nå etter at dette har vært oppe og diskutert med admin. Admin mente at antall klikk på tråder kom fra unike brukere p g a at mange utenfra kom inn og leste her. Men i o m at dagbok er stengt for uvedkommende så er det jo ikke hele forklaringen. Admin har også sagt tidligere at det kun er 15-20 aktive brukere av forumet. Da hadde vel trådene på dagbok vært lest av rundt samme antall da? Hvis ikke det er 100 ++ registrerte brukere som bare leser og aldri deltar aktivt da.

Selv har jeg uttalt i en annen tråd tidligere - også fra å ha administrert et forum med samme forumprogramvare - at mange genererte klikk kommer nettopp fra roboter som admin har nevnt kommer innom i ens ærender for å søke f.eks. etter e-postadresser o.l. Dagboken er jo sperret for innsyn om man ikke er registrert som medlem og har mer enn 75 innlegg, så dette var ikke overraskende slik jeg ser det. Jeg kunne f.eks. se på IP-adressen at det var mange russiske IP-adresser innom og på et tidspunkt kunne det være opp mot flere hundre innlegg som lå offentlig tilgjengelig som ble søkt igjennom i løpet av sekunder. Det sier seg selv at disse ikke leses manuelt av brukere :) 

Og det at @glitter har over 8.000 klikk, er at den tråden tidligere har ligget på et offentlig forum og senere blitt flyttet til dagbokforumet. Samt at den nå består av 19 sider. Om noen kontinuerlig følger med på den tråden, genererer det selvsagt en del klikk der :) 

Men hvorfor er dette viktig? En automatisk telling av visning av et innlegg... ;)

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Selv har jeg uttalt i en annen tråd tidligere - også fra å ha administrert et forum med samme forumprogramvare - at mange genererte klikk kommer nettopp fra roboter som admin har nevnt kommer innom i ens ærender for å søke f.eks. etter e-postadresser o.l. Dagboken er jo sperret for innsyn om man ikke er registrert som medlem og har mer enn 75 innlegg, så dette var ikke overraskende slik jeg ser det. Jeg kunne f.eks. se på IP-adressen at det var mange russiske IP-adresser innom og på et tidspunkt kunne det være opp mot flere hundre innlegg som lå offentlig tilgjengelig som ble søkt igjennom i løpet av sekunder. Det sier seg selv at disse ikke leses manuelt av brukere :) 

Og det at @glitter har over 8.000 klikk, er at den tråden tidligere har ligget på et offentlig forum og senere blitt flyttet til dagbokforumet. Samt at den nå består av 19 sider. Om noen kontinuerlig følger med på den tråden, genererer det selvsagt en del klikk der :) 

Men hvorfor er dette viktig? En automatisk telling av visning av et innlegg... ;)

Ja, det stemmer. Og det har null betydning. Jeg så først det nå i forbindelse med denne tråden. 

Jeg skjønner ikke helt dette med at det er et stort mysterium hvor mange brukere som er het fast, eller som en engangshendelse. :)

diagnosen skrev (12 timer siden):

Hvem gidder å gå innom en tråd 100 ganger? 

Jo, men si en side har 3 sider, og du leser alle 3, samt at du svarer på 3 innlegg, da har du alene generert 6 enkelte visninger. Og senere går du inn for å lese oppdateringer. Da går du inn på en tråd nokså mange ganger totalt sett om du følger en tråd og den blir lang og den interesserer deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...