Gå til innhold

Synes du det er tøft å stå opp om morran?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg takler det dårligere for hvert år. Det er så vanskelig ofte! 

Anonymkode: 0e7bc...ef8

Jeg ser ikke frem til mørke vintermorgener hvor jeg må ut for å kjøre til jobben nei, men nå har jeg mye bedre bil enn før så jeg håper at det vil hjelpe. :) Det er det jeg gleder meg aller mest til når jeg blir pensjonist (om 9 år...) - å slippe å måtte dra avgårde om morgenen, særlig når det er dritvær og jeg heller kunne tenke meg å pusle inne med så mangt. :) 

AnonymBruker
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Jeg ser ikke frem til mørke vintermorgener hvor jeg må ut for å kjøre til jobben nei, men nå har jeg mye bedre bil enn før så jeg håper at det vil hjelpe. :) Det er det jeg gleder meg aller mest til når jeg blir pensjonist (om 9 år...) - å slippe å måtte dra avgårde om morgenen, særlig når det er dritvær og jeg heller kunne tenke meg å pusle inne med så mangt. :) 

Du misunner oss uføre da som kan sove hvor lenge vi vil.

Anonymkode: 8a495...82c

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel ikke noe å misunne å være ufør? Det synes ikke jeg i hvert fall. 

Jeg var aldri glad i å stå opp om morgenen da jeg var i jobb, men det var koselig å komme på jobb, de gangene jeg hadde jobb hvor det var et bra arbeidsmiljø.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger ikke mislike jobben sin selv om man ikke ser fram til reiseveien på dårlig føre i vintermørket.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å være ufør betyr å være syk, det er da virkelig ikke noe å misunne? Jeg ville mye heller vært frisk og hatt en jobb jeg likte. 

Annonse

laban skrev (38 minutter siden):

Man trenger ikke mislike jobben sin selv om man ikke ser fram til reiseveien på dårlig føre i vintermørket.

Og videre- man trenger ikke misunne dem uten jobb å gå til selv om man ikke liker å stå opp tidlig om mårran ;) 

Til ts: Jeg syns også det er tøft å stå opp om morgenen, og sånn har jeg hatt det siden jeg var ungdom. Jeg står opp fordi jeg må, ikke fordi jeg vil, og sover lenger hver eneste helg fordi jeg kan. Livet blir litt lettere etter dusj, men noe til samtale blir det ikke før etter dagens første kaffe :) 

Kayia skrev (3 minutter siden):

Og videre- man trenger ikke misunne dem uten jobb å gå til selv om man ikke liker å stå opp tidlig om mårran ;) 

Til ts: Jeg syns også det er tøft å stå opp om morgenen, og sånn har jeg hatt det siden jeg var ungdom. Jeg står opp fordi jeg må, ikke fordi jeg vil, og sover lenger hver eneste helg fordi jeg kan. Livet blir litt lettere etter dusj, men noe til samtale blir det ikke før etter dagens første kaffe :) 

Ja, har noen kolleger som har det med å "kaste seg over meg" før jeg har fått hengt av meg jakken på morgenen. De burde kjenne meg godt nok til å vite at jeg er mer velvillig når jeg har fått i gang PC'n, fått meg en kaffe og et par minutter i ro først ;) 

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Ja, har noen kolleger som har det med å "kaste seg over meg" før jeg har fått hengt av meg jakken på morgenen. De burde kjenne meg godt nok til å vite at jeg er mer velvillig når jeg har fått i gang PC'n, fått meg en kaffe og et par minutter i ro først ;) 

Gjenkjenbart! Vi er tre A og tre B-mennesker i min stab, og A-gjengen har ikke engang lagt inn sin faste morgenkaffe 0730 i kalenderen til oss B’er. Sånn skal det være :)  

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Men det er deilig å slippe stå opp på en mørk vintermorgen. Og slippe lang reisevei.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Der kom den ja. Nei. Jeg misunner ikke dere som uføre, det er jo en grunn til at dere ikke er i stand til å fungere i arbeidslivet. Jeg regner med at du også kunne tenkt deg å ha en jobb å gå til om du kunne? Hvor ofte får du høre at du misunner nok oss som har en jobb ja, du som bare går hjemme og slenger?! Skjerp deg. Det er da for svarte lov til ikke å like svarte vintermorgener selv om man ikke er ufør.

FjellOgDalar

De som misunner oss på trygd ser ofte ikke at det innebærer langt mer enn å gjøre som man vil, og attpåtil få betalt. Medaljens bakside er at kriteriene man må fylle for å få det verken er frivillige eller spesielt behagelige. Jeg kjenner personlig ikke EN eneste trygdemottaker som ikke skulle ønsket hen kunne jobbe. 

Når det kommer til å være trøtt på morgenen, faller jeg avgjort i den kategorien også. Imidlertid betyr ikke det at jeg ikke hadde kommet meg opp hvis jeg måtte innfinne meg på jobb eller skole. Kaffe+næring+dusj, så er mye gjort. 

Annonse

FjellOgDalar skrev (1 minutt siden):

De som misunner oss på trygd ser ofte ikke at det innebærer langt mer enn å gjøre som man vil, og attpåtil få betalt. Medaljens bakside er at kriteriene man må fylle for å få det verken er frivillige eller spesielt behagelige. Jeg kjenner personlig ikke EN eneste trygdemottaker som ikke skulle ønsket hen kunne jobbe. 

Når det kommer til å være trøtt på morgenen, faller jeg avgjort i den kategorien også. Imidlertid betyr ikke det at jeg ikke hadde kommet meg opp hvis jeg måtte innfinne meg på jobb eller skole. Kaffe+næring+dusj, så er mye gjort. 

Hvem er det som misunner de som er uføretrygdet? Jeg kjenner ingen som gjør det.

stjernestøv

Det er ofte da man ikke man kan gjøre som man vil pga sykdom ja, det er en stor belastning å leve med. 

De som misunner oss på trygd ser ofte ikke at det innebærer langt mer enn å gjøre som man vil, og attpåtil få betalt.

Mitt inntrykk er at svært få misunner de uføretrygdede; denne «misunnelsen» befinner seg for det meste i de uføretrygdenes hode og kommer gjerne til uttrykk når de som jobber sier de liker fritid.

Ekstra skrev (10 minutter siden):

Mitt inntrykk er at svært få misunner de uføretrygdede; denne «misunnelsen» befinner seg for det meste i de uføretrygdenes hode og kommer gjerne til uttrykk når de som jobber sier de liker fritid.

Hvis man ser på KG så er det en drøss av folk som a) misunner de uføre, og b) ser ned på de og mener de snylter og med mindre de er sengeliggende inne på et mørkt rom døgnet rundt så er de snyltere. Nedsettende tråder om uføre er liksom en del av KG.

Men jeg tror at de fleste normale og oppegående mennesker i det virkelige liv ikke tenker slik. Men noen gjør det jo, mtp all aktiviteten rundt uføre på KG.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...