Gå til innhold

Mitt første ivf forsøk / ivf prosessen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.google.com/amp/s/www.lommelegen.no/gynekologi/overgangsalder/artikkel/ostrogenbehandling-fordeler-og-ulemper/68999281/amp

Leser at i overgangsalderen så kan den medisinene jeg bruker ha positive effekter og. Håper det har positive effekter ved ivf forsøket og uavhengig om jeg lykkes eller ikke med å oppnå å bli gravid. 

 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

En oppdatering i tråden: innsett er gjort. Det ble satt inn et embryo. Det var rart å gjøre dette i utlandet pga språk. Men det gikk fint. Jeg fikk beskjed om at vi har 40 prosent sjanse for å lykkes på dette forsøket, og at helsen min er veldig god pluss lå alle forhold i livmoren perfekt tilrette for en graviditet.  

Det verste med dette er det psykiske i perioden etter innsett. Er redd for å ikke lykkes. Men vi har 3 embryo igjen på frys. 

Det har gått 4 dager etter innsett. Jeg føler meg litt kvalm og sliten men det kan være medisinen, pluss det psykiske rundt ventetiden. 

Var imponert over hvor rask legene gjorde innsett på hver pasient. Var en del pasienter som gjorde innsett og de ble raskt trillet inn og ut. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En oppdatering i tråden: innsett er gjort. Det ble satt inn et embryo. Det var rart å gjøre dette i utlandet pga språk. Men det gikk fint. Jeg fikk beskjed om at vi har 40 prosent sjanse for å lykkes på dette forsøket, og at helsen min er veldig god pluss lå alle forhold i livmoren perfekt tilrette for en graviditet.  

Det verste med dette er det psykiske i perioden etter innsett. Er redd for å ikke lykkes. Men vi har 3 embryo igjen på frys. 

Det har gått 4 dager etter innsett. Jeg føler meg litt kvalm og sliten men det kan være medisinen, pluss det psykiske rundt ventetiden. 

Var imponert over hvor rask legene gjorde innsett på hver pasient. Var en del pasienter som gjorde innsett og de ble raskt trillet inn og ut. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (58 minutter siden):

Lykke til ❤

Takk ❤! . Blir spennende. Skal ta en graviditetstest på fredag neste uke. Jeg håper på et positivt resultat. Sjansen er kun beregnet til å være 40 prosent for å lykkes ved dette forsøket, men det betyr jo at en av tre kvinner lykkes. Og nesten en av to. Dersom vi hadde forsøkt uten donoregg skulle sjansene kun vært 5 til 7 prosent  

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (20 timer siden):

Lykke til fra meg også.

Takk :)

Er spent på om vi lykkes. Nå gjelder det at embryoet fester seg. Er litt nervøs for at det ikke skal klare å feste seg. Men trøster meg med at legene mener at livmorhinnen er helt topp og at alle forhold i livmoren pluss blodprøver ligger til rette for et svangerskap.  

Det er rart at dette med eggdonasjon ikke føles anderledes enn å skulle få sitt eget biologiske. Jeg kjenner på de samme følelser som da jeg skulle bli gravid / ble gravid med mine biologiske barn. Jeg fikk se embryoet på stor skjerm og jeg følte meg stolt av hva jeg er villig til å gå igjennom. Og jeg håper på dette embryoet. Holder unna alt som kan skade det. Tror følelser for et slikt barn blir de samme som sine biologiske. Det føles ikke så rart ut som jeg hadde trodd tidligere. Og jeg angrer ikke på dette  :). Gode følelser. Takker så mye for lykkeønsker 😊💖

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 11.12):

En oppdatering i tråden: innsett er gjort. Det ble satt inn et embryo. Det var rart å gjøre dette i utlandet pga språk. Men det gikk fint. Jeg fikk beskjed om at vi har 40 prosent sjanse for å lykkes på dette forsøket, og at helsen min er veldig god pluss lå alle forhold i livmoren perfekt tilrette for en graviditet.  

Det verste med dette er det psykiske i perioden etter innsett. Er redd for å ikke lykkes. Men vi har 3 embryo igjen på frys. 

Det har gått 4 dager etter innsett. Jeg føler meg litt kvalm og sliten men det kan være medisinen, pluss det psykiske rundt ventetiden. 

Var imponert over hvor rask legene gjorde innsett på hver pasient. Var en del pasienter som gjorde innsett og de ble raskt trillet inn og ut. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lykke til fra meg også 😊 Satte du inn ett eller to embryo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 timer siden):

Lykke til fra meg også 😊 Satte du inn ett eller to embryo?

Jeg fikk ikke velge. Det ble kun ett embryo. Jeg ville egentlig ha satt inn to pga sjansene øker vel litt med to. Men de hadde kun ett, og tre igjen på frys. Men får håpe på at sjansen er godt tilstede med det ene. :)

jeg frykter at jeg ikke blir gravid, men jeg håper. 

immsettet var smertefritt. Men det verste er ventetiden og usikkerhet om vi får det til. Utsatte også koronavaksinen for prosjektet, men kommer til å ta den så fort som mulig om jeg ikke ble gravid. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 timer siden):

Lykke til fra meg også 😊 Satte du inn ett eller to embryo?

Men risikoen med to embryo er tvillinger, og det beste uansett for et svangerskap er nok å bære fram ett barn. Så nå slipper jeg ihvertfall bekymringen om at det kan være tvillinger.  

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp tatt en graviditetstest 9 dager etter innsett. Den er desverre negativ så det ser ikke ut til at vi klarte å lykkes med dette forsøket. Legen sa at det var 40 prosent sjanse for å lykkes på forsøket. Ble skuffet. Men vi får prøve igjen. Og be om å få satt inn flere embryoer neste gang. Det ser ikke ut til å være så lett å lykkes med ivf og donoregg som jeg trodde. :( . Men livet går videre. ❤️

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det ikke veldig dyrt?

Anonymkode: 59fdd...5a0

Ja det er det. Det var mannen som betalte dette. Men det er ufattelig bittert å se han betale over 20 000 kroner for innsett pluss 20 000 for donor og annen forberedelse. Og så går alt i vasken. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det ikke veldig dyrt?

Anonymkode: 59fdd...5a0

Det er nesten bedre å bare gi seg med ivf dersom det skal være mest sannsynlighet for å ikke lykkes med dette. Sjansen var bare 40 prosent men burde vært en garantiordning der man får penger tilbake om man ikke lykkes. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nesten bedre å bare gi seg med ivf dersom det skal være mest sannsynlighet for å ikke lykkes med dette. Sjansen var bare 40 prosent men burde vært en garantiordning der man får penger tilbake om man ikke lykkes. 

Anonymkode: f9ab9...790

Dere betaler jo for den jobben som klinikken gjør. At det ikke ender med graviditet gjør det ikke rimelig at alt arbeidet skal bli utført gratis. 

Dessverre er det veldig underkommunisert hvor krevende ivf er for svært mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Dere betaler jo for den jobben som klinikken gjør. At det ikke ender med graviditet gjør det ikke rimelig at alt arbeidet skal bli utført gratis. 

Dessverre er det veldig underkommunisert hvor krevende ivf er for svært mange. 

Ja jeg vet. Klinikken gjør jo en jobb for å hjelpe. Og det er også viktig at donor får betaling for å utsette seg for å gi fra seg egg. 

Ivf var krevende, og psykisk tøfft. Det er veldig tøfft å gå igjennom alt sammen uten å lykkes. Masse medisinering, mulig en del bivirkninger og sorgen over å gå igjennom alt sammen uten å få det til. Det er tross alt kun 30 til 40 prosent sjanse per ivf. Så det er ikke garantert å lykkes. Men det er ekstra vondt når man håper og ikke lykkes. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Dere betaler jo for den jobben som klinikken gjør. At det ikke ender med graviditet gjør det ikke rimelig at alt arbeidet skal bli utført gratis. 

Dessverre er det veldig underkommunisert hvor krevende ivf er for svært mange. 

Det er heller ikke bare dyrt men tidkrevende itillegg. Jeg har brukt hele sommerferien min med fokus på dette prosjektet. Har vært utenlands for å ta ivf. Har ikke kunne kose meg med et glass vin i sommer i det hele tatt. Valgte å avstå fra alkohol i denne tiden. Greit: det var verdt forsøket, men litt kjipt å ta nye forsøk og så lykkes vi kanskje ikke likevel. Er dårlig informert om årsaker til å ikke lykkes. Alt ser bra ut hos meg men det kan jo være at kroppen min ikke lar embryo feste seg. Og hvis det er sånn så vil jo alle ivf behandlinger bli misslykket. Nå er jeg mulig en smule negativ men tenker bare realistisk etter årevis med forsøk på å få barn uten å oppnå graviditet. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nesten bedre å bare gi seg med ivf dersom det skal være mest sannsynlighet for å ikke lykkes med dette. Sjansen var bare 40 prosent men burde vært en garantiordning der man får penger tilbake om man ikke lykkes. 

Anonymkode: f9ab9...790

Da måtte de ha øket prisen med 2 1/2 gang for å sitte igjen med det samme.

Anonymkode: 59fdd...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da måtte de ha øket prisen med 2 1/2 gang for å sitte igjen med det samme.

Anonymkode: 59fdd...5a0

Folk blir jo desperate etter å få seg et barn og betaler mye. Men det er nok de som tilslutt må gå ut av det med viten om at de aldri vil lykkes. Men forstår at de som driver med ivf må ta betaling for det. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da måtte de ha øket prisen med 2 1/2 gang for å sitte igjen med det samme.

Anonymkode: 59fdd...5a0

Jeg er selv skeptisk til om vi har i det hele tatt en sjanse til å lykkes pga bakgrunnen min med å ha forsøkt å få barn ekstremt lenge uten å ha blitt gravid.  Men legene mente at vi hadde absolutt sjans med tanke på at alle undersøkelser bare viser at vi er friske og ingenting galt å finne. Men jeg har selv mine tanker om det er noen vits å forsøke enda flere ivf behandlinger. Har mistet litt troen og det er jo en psykisk og fysisk krevende prosess. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er selv skeptisk til om vi har i det hele tatt en sjanse til å lykkes pga bakgrunnen min med å ha forsøkt å få barn ekstremt lenge uten å ha blitt gravid.  Men legene mente at vi hadde absolutt sjans med tanke på at alle undersøkelser bare viser at vi er friske og ingenting galt å finne. Men jeg har selv mine tanker om det er noen vits å forsøke enda flere ivf behandlinger. Har mistet litt troen og det er jo en psykisk og fysisk krevende prosess. 

Anonymkode: f9ab9...790

Kan være lurt å høre med klinikken hvor mange som lykkes på andre forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...