AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 His2va skrev (22 timer siden): Har jo noe med at du har tatt en utdannelse som du er stolt av, og brukt tid og krefter på å komme igjennom, i tillegg til erfaring fra før så vil du jo gjerne ha litt anerkjennelse for det. Og jo man er faktisk sykepleier når alt av papirer på det er i orden, det er ikke lov å si de da ikke er det! Det er ingen krav til ny utdannelse eller oppfriskning når du først er utdannet det i Norge. Jeg skjønner at du er stolt av utdannelsen du tok, og det skal du være. Men tidene forandrer seg og faget utvikler seg, alt som var relevant for fem år siden er ikke det lenger. Selv noe så grunnleggende som sårstell forandrer metoder ettersom ny kunnskap kommer til. Derfor HAR du en sykepleieutdannelse, men du ER ikke sykepleier i dag i mine øyne. Til sammenligning: i mitt gamle yrke (sluttet for knappe 2 år siden) er jeg gått ut på dato etter å ha vært ute av bransjen i 6 måneder. His2va skrev (21 timer siden): Kan lurer litt på hva slags folk jeg velger å bruke tid på, burde kanskje kuttet de ut de som er slik? Dette høres veldig rart ut. Du vil kutte ut folk fordi de ikke anser deg som sykepleier lenger? Har du mindreverdighetskomplekser? Flott at du er stolt av utdannelsen du har tatt, men som mennesker består vi da av langt mer enn hva våre yrker sier om oss? Anonymkode: 196a5...e88 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462055-er-jeg-sykepleier/page/2/#findComment-4051817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg skjønner at du er stolt av utdannelsen du tok, og det skal du være. Men tidene forandrer seg og faget utvikler seg, alt som var relevant for fem år siden er ikke det lenger. Selv noe så grunnleggende som sårstell forandrer metoder ettersom ny kunnskap kommer til. Derfor HAR du en sykepleieutdannelse, men du ER ikke sykepleier i dag i mine øyne. Til sammenligning: i mitt gamle yrke (sluttet for knappe 2 år siden) er jeg gått ut på dato etter å ha vært ute av bransjen i 6 måneder. Dette høres veldig rart ut. Du vil kutte ut folk fordi de ikke anser deg som sykepleier lenger? Har du mindreverdighetskomplekser? Flott at du er stolt av utdannelsen du har tatt, men som mennesker består vi da av langt mer enn hva våre yrker sier om oss? Anonymkode: 196a5...e88 Slik jeg forstår Ts, så er hun sår pga den kunnskapen hun faktisk har, ikke blir anerkjent. Og dette i situasjoner som utdanning faktisk har noe å si. Hvis jeg forstår Ts rett, så kan jeg faktisk skjønne henne litt. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462055-er-jeg-sykepleier/page/2/#findComment-4051819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
His2va Skrevet 7. august 2021 Forfatter Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner at du er stolt av utdannelsen du tok, og det skal du være. Men tidene forandrer seg og faget utvikler seg, alt som var relevant for fem år siden er ikke det lenger. Selv noe så grunnleggende som sårstell forandrer metoder ettersom ny kunnskap kommer til. Derfor HAR du en sykepleieutdannelse, men du ER ikke sykepleier i dag i mine øyne. Til sammenligning: i mitt gamle yrke (sluttet for knappe 2 år siden) er jeg gått ut på dato etter å ha vært ute av bransjen i 6 måneder. Dette høres veldig rart ut. Du vil kutte ut folk fordi de ikke anser deg som sykepleier lenger? Har du mindreverdighetskomplekser? Flott at du er stolt av utdannelsen du har tatt, men som mennesker består vi da av langt mer enn hva våre yrker sier om oss? Anonymkode: 196a5...e88 Nei, det er ikke det jeg sier. De trenger ikke se på meg som sykepleier siden jeg nå ikke jobber som det, men de trenger heller ikke tro en har blitt kunnskapsløs fordi om en har sluttet. Hvis du omgås folk som får deg til å føle deg liten, vil jeg anbefale deg å kutte de ut hvis det skjer ofte. Jeg må ihvertfall bli flinkere til det. 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462055-er-jeg-sykepleier/page/2/#findComment-4051823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 His2va skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke det jeg sier. De trenger ikke se på meg som sykepleier siden jeg nå ikke jobber som det, men de trenger heller ikke tro en har blitt kunnskapsløs fordi om en har sluttet. Hvis du omgås folk som får deg til å føle deg liten, vil jeg anbefale deg å kutte de ut hvis det skjer ofte. Jeg må ihvertfall bli flinkere til det. 🙂 Du er ikke kunnskapsløs i det hele tatt 🙂 Lurer bare litt på hvorfor et yrke har så mye å si for deg. Anonymkode: 196a5...e88 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462055-er-jeg-sykepleier/page/2/#findComment-4051824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Du mister ikke utdannelsen din selv om du ikke har det som yrke lenger, så er du utdannet sykepleier, så er du sykepleier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462055-er-jeg-sykepleier/page/2/#findComment-4051845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.