Savannah Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Bilde -ID kreves (streng) : Georgia , Indiana , Kansas , Mississippi , Tennessee , Arkansas og Wisconsin . Bilde-ID forespurt (ikke-strengt) : Alabama , Florida , Montana , North Carolina , South Carolina , Hawaii , Idaho , Louisiana , Michigan , Rhode Island , South Dakota og Texas . Ikke-foto-ID kreves (streng) : Arizona , North Dakota , Wyoming og Ohio . ID-forespørsel om ikke-foto (ikke-streng) : Alaska , Colorado , Connecticut , Delaware , Iowa , Kentucky , Missouri , New Hampshire , Oklahoma , Utah , Washington , Virginia og West Virginia . Ingen ID kreves for å stemme i valgurnen : California , Illinois , Maine , Maryland , Massachusetts , Minnesota , Nebraska , Nevada , New Jersey , New Mexico , New York , Oregon , Pennsylvania , Vermont og Washington, DC . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Siden vi dropper tilfeldig info, syntes dette var en interessant sak https://www.forbes.com/sites/nicholasreimann/2021/07/20/sixth-texas-democratic-lawmaker-tests-positive-for-covid-after-fleeing-to-dc/ Demokratene i Texas, flyktet staten, for å forsøke unngå en ny rasistisk "voter suppression" lov som Republikanerne ønsket å innføre. Dette gjorde de, ved å midt i en pandemi, sette seg på fly og busser UTEN MASKE og over 10% av disse demokratiske "flyktningene" endte opp med å få COVID.... Men maskemandat er de for For en barnehage det politiske systemet er der borte... Og disse demokratene hylles i Norsk presse Anonymkode: b25b5...7c0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Savannah skrev (1 time siden): Det kan være rasisme Savannah skrev (1 time siden): Den strukturelle rasismen har eksistert overalt Beklager om dette blir litt privat du trenger ikke svare, men, hva med deg på privaten da, har du preferanser angående språk eller kultur eller etnisitet hos en eventuell partner etc? Eller funksjonshemming, ville du gitt en funksjonshemmet person, like gode muligheter til å bli din partner som du ville gitt en funksjonsfrisk person ? Vær ærlig ! Jeg leser og merker at du er høyt utdannet i et vestlig universitet og du sier alle de riktige tingen en lærer der, men hos andre mennesker som har presentert den samme fasaden og jeg har presset litt dypere så har det som regel vist seg at under overflaten vedvarer det mange holdninger når en skal leve sitt eget liv og ikke bare holde taler. I virkeligheten holder det ikke å virtue signale, en må leve med valgene, og valg har konsekvenser. Da er det mye vanskeligere å være snill og god og rettferdig alltid. Skjønner om du ikke vil svare, er litt halvveis offtopic, men, bare noe jeg lurte på Anonymkode: b25b5...7c0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Savannah skrev (1 time siden): Den strukturelle rasismen har eksistert overalt. Den kom veldig til uttrykk i USA pga. slaveriet, men husk at det var europeere som hentet afrikanere og noen av afrikanere kom som slaver til Europa også. Tankegangen var ikke særlig annerledes i hvert fall og jeg er gammel nok til å ha hørt snakket hverdagslig om villmenn i Afrika, og de var menneskeetere. Jeg husker godt vitsene hvor hvite menn med hatten på kokte i en gryte med "villmennene" dansende rundt. Kannibalisme var ikke ukjent i Vest- og Sentral-Afrika. Anonymkode: 2042c...062 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Beklager om dette blir litt privat du trenger ikke svare, men, hva med deg på privaten da, har du preferanser angående språk eller kultur eller etnisitet hos en eventuell partner etc? Eller funksjonshemming, ville du gitt en funksjonshemmet person, like gode muligheter til å bli din partner som du ville gitt en funksjonsfrisk person ? Vær ærlig ! Jeg leser og merker at du er høyt utdannet i et vestlig universitet og du sier alle de riktige tingen en lærer der, men hos andre mennesker som har presentert den samme fasaden og jeg har presset litt dypere så har det som regel vist seg at under overflaten vedvarer det mange holdninger når en skal leve sitt eget liv og ikke bare holde taler. I virkeligheten holder det ikke å virtue signale, en må leve med valgene, og valg har konsekvenser. Da er det mye vanskeligere å være snill og god og rettferdig alltid. Skjønner om du ikke vil svare, er litt halvveis offtopic, men, bare noe jeg lurte på Anonymkode: b25b5...7c0 Jeg påstår ikke at jeg er snill og god og rettferdig alltid. Absolutt ikke. Jeg er godt voksen, og det er ikke det samme som å være ung. Du har rett i at jeg er høyt utdannet fra vestlige universiteter. Jeg har vært skilt i over tyve år (var også gift i over tyve år) så jeg er ingen ungsau lenger. Første kjæresten etter skilsmissen var fattig, hvit Amerikaner som var Vietnam veteran. Da jeg kom til han for tyve år siden (rett før nine-eleven) var han bokstavelig talt på gata. Senere har jeg hatt forhold til nord-afrikaner som var 25 år yngre enn meg, og en høyt profilert internasjonal diplomat fra Midtøsten. Venninnene mine var forferdet og du skulle vist om alle bemerkningene jeg fikk. Dette har ikke gjort meg "snill og god", men gitt meg dybde i forståelsen av menneskelige relasjoner. Jeg var oppriktig i forelsket i disse mennene, men jeg var nødt til å gjøre valg. Det er for vanskelig å svare på dette med funksjonshemning. Med min alder og erfaring ville jeg vært redd for psykiske lidelser hos evt. partner. Ikke minst pga. min egen erfaring av det. Funksjonshemning er så mye, og jeg kan ikke svare generelt. I min alder hadde det vært et problem å kommunisere med en døv mann da jeg ikke kan tegnspråk. En i rullestol tror jeg hadde vært greit, men det kan by på seksuelle problemer hvis mannen er lam fra livet, har ikke styring på urin og avføring osv. Jeg kunne gjerne ha hatt nært vennskap til en slik mann. Snillhet består ikke bare av å si at alle mennesker er gode, men også å forstå mennesker. Det er ikke sikkert at den fasaden du oppfatter på dol ville holde hvis du møtte meg i RL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Savannah skrev (4 timer siden): Hva kaller du det i Norge når mennesker som viser full Id og har stemmerett blir vist fra stemmelokalet fordi de ikke kunne norsk, og valgleder mente at de som ikke kunne norsk ikke skulle stemme? Jeg har vært i slike konkrete situasjoner hvor jeg stoppet det tullet, men det var bare et eneste valglokale. Dersom dette faktisk har forekommet så er det svært alvorlig og denne personen du kaller valgleder er enten svært rasistisk eller har misforstått noe og det skikkelig. Om man har bodd så lenge i Norge at man har fått norsk statsborgerskap og har stemmerett så spiller det ingen rolle om man kan lese, skrive eller snakke norsk. Dette burde vært innmeldt til valgstyret i kommunen i det det skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Lillemus skrev (Akkurat nå): Dersom dette faktisk har forekommet så er det svært alvorlig og denne personen du kaller valgleder er enten svært rasistisk eller har misforstått noe og det skikkelig. Om man har bodd så lenge i Norge at man har fått norsk statsborgerskap og har stemmerett så spiller det ingen rolle om man kan lese, skrive eller snakke norsk. Dette burde vært innmeldt til valgstyret i kommunen i det det skjedde. Dette ble tatt opp. Jeg ønsker ikke å gå nærmere inn på det, men ingen får meg til å tro at dette var et enestående tilfelle. Dette var i kommunevalg, og da trenger man ikke norsk statsborgerskap. Det krever også en viss botid i Norge. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Savannah skrev (Akkurat nå): Dette ble tatt opp. Jeg ønsker ikke å gå nærmere inn på det, men ingen får meg til å tro at dette var et enestående tilfelle. Dette var i kommunevalg, og da trenger man ikke norsk statsborgerskap. Det krever også en viss botid i Norge. Det stemmer. Jeg har sittet i mange valg og tatt i mot forhåndsstemmer og vi får grundig opplæring i forkant hver eneste gang. Jeg håper virkelig ikke dette er noe som skjer ofte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Savannah skrev (På 2021-8-8 den 16.12): hatt forhold til nord-afrikaner som var 25 år yngre enn meg Dette skulle være 15 år yngre enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462084-er-det-ikke-rasistisk-at-en-m%C3%A5-vise-id-med-bilde-for-%C3%A5-stemme-i-norge-n%C3%A5-som-bankkort-mister-bilde/page/3/#findComment-4052277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.