Gå til innhold

Noen som har fått Pfizer dose 1 og Moderna dose 2 allerede?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Håper jeg berger ut arbeidsdagen i alle fall da. Håpløst med vikarer hos oss for tiden og pga forhåndsvalget MÅ vi være minst 2 på vakt til enhver tid...

Det skal kunne gå, men ta med deg tabletter. Da holder du sikkert ut dagen :) Alle blir jo heller ikke like dårlig som vi ble  Kanskje er du av de heldige :)

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (24 minutter siden):

Det skal kunne gå, men ta med deg tabletter. Da holder du sikkert ut dagen :) Alle blir jo heller ikke like dårlig som vi ble  Kanskje er du av de heldige :)

Fikk Pizer på andredose også så da satser jeg på at det går bra. Har alltid Naproxen i veska uansett. 😊

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenkte kun de som har fått Pfizer dose 1 og Moderna dose 2.

Anonymkode: 0fe4f...38c

Har ikke hørt om noen som har fått den kombinasjonen, eller som skal få det. Det har jo hele tiden vært kommunisert at man skal få samme type på begge dosene, med unntak av dem som rakk å få AZ som dose 1, men er det slik å forstå at dette endres på nå?

morsan skrev (1 minutt siden):

Har ikke hørt om noen som har fått den kombinasjonen, eller som skal få det. Det har jo hele tiden vært kommunisert at man skal få samme type på begge dosene, med unntak av dem som rakk å få AZ som dose 1, men er det slik å forstå at dette endres på nå?

Her i Kristiansand har de både Pfizer og Moderna, og i forrige uke (da mange på jobben fikk dose nr 2), varierte det fra dag til dag hvilken de brukte. Alle hadde fått Pfizer som førstedose. 

Nicklusheletida skrev (15 timer siden):

Jeg fikk Moderna begge gangene og både samboer og jeg ble dårlig i ca 1, 5 døgn etter andre dose. Når det ikke varer lenger, så er det ikke så mye å bry seg om. De har vist funnet ut at Moderna er den som funker best på deltavarianten. 

Trodde de to MRNA-vaksinene var omtrent like gode mot Delta, men har ikke satt meg voldsomt inn i det. Men har et lite anekdotisk "bevis" (som jo ikke er noe bevis! 😁 På jobben til sønnen var det en som var smittet nylig, og alle på jobben testet seg. Viste seg at kollegaen som satt nærmest min sønn hadde blitt smittet av vedkommende, men ikke min sønn. Førstnevnte hadde pfizer, sønnen moderna.

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Her i Kristiansand har de både Pfizer og Moderna, og i forrige uke (da mange på jobben fikk dose nr 2), varierte det fra dag til dag hvilken de brukte. Alle hadde fått Pfizer som førstedose. 

Ja, så da jeg kom lenger ned i tråden at du hadde fått den komboen 🙂 Det er jo samme type vaksine iallfall.

Annonse

morsan skrev (1 time siden):

Jeg har forstått det sånn at man har fått flere doser Moderna og derfor erstatter 2. .dose Pfizer for noen med Moderna. Ettersom vi fikk tilbud om 5 ukers fremskyding av dose 2 var jeg sikker på at vi ville få Moderna nå, men det gjorde vi altså ikke. :) 

Merket ikke så mye i går etter dose 2, men venstre arm ble vondere og vondere utover dagen og da det var sengetid ble det lite søvn... Klarte ikke å ligge på venstre side i det hele tatt, tror jeg duppet litt av og på frem til kl. 3, da var jeg våken til 4.30 og da forflyttet jeg meg til godstolen på stua i stedet og etter en halvtimes tid sovnet jeg. Våknet en time senere da mannen sto opp... Jeg er for gammel til å døgne! Var stuptrøtt og hadde en lett influensafølelse i kroppen så jeg ble hjemme, hadde ikke særlig lyst på en lang biltur i den formen. Har sovet mye i formiddag og det kjennes mye bede nå - armen er fremdeles stiv og vond da.

morsan skrev (På 2021-8-12 den 11.39):

Trodde de to MRNA-vaksinene var omtrent like gode mot Delta, men har ikke satt meg voldsomt inn i det. 

Mayo Clinic i USA har i vertfall forsøkt å estimere det (blir jo vanskelig av mange grunner... så ikke ta det for god fisk) men de estimerer følgende for Juli hvor delta hadde ca 70% markedsandel:

However, in July, the effectiveness against infection was considerably lower for mRNA-1273 (76%, 95% CI: 58-87%) with an even more pronounced reduction in effectiveness for BNT162b2 (42%, 95% CI: 13-62%)

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.06.21261707v1

Anonymkode: 02978...e59

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mayo Clinic i USA har i vertfall forsøkt å estimere det (blir jo vanskelig av mange grunner... så ikke ta det for god fisk) men de estimerer følgende for Juli hvor delta hadde ca 70% markedsandel:

However, in July, the effectiveness against infection was considerably lower for mRNA-1273 (76%, 95% CI: 58-87%) with an even more pronounced reduction in effectiveness for BNT162b2 (42%, 95% CI: 13-62%)

På pressekonferansen i dag opplyste FHI at Moderna hadde litt bedre beskyttelse mot delta varianten.

Nicklusheletida
morsan skrev (På 2021-8-12 den 11.39):

Trodde de to MRNA-vaksinene var omtrent like gode mot Delta, men har ikke satt meg voldsomt inn i det. Men har et lite anekdotisk "bevis" (som jo ikke er noe bevis! 😁 På jobben til sønnen var det en som var smittet nylig, og alle på jobben testet seg. Viste seg at kollegaen som satt nærmest min sønn hadde blitt smittet av vedkommende, men ikke min sønn. Førstnevnte hadde pfizer, sønnen moderna.

De er like gode for å forhindre alvorlig sykdom, men moderna virker best mot å bli smittet . Noe de vistnok har funnet ut nå. 

AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 15.35):

AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 15.43):

På pressekonferansen i dag opplyste FHI at Moderna hadde litt bedre beskyttelse mot delta varianten.

Nicklusheletida skrev (På 2021-8-13 den 17.36):

De er like gode for å forhindre alvorlig sykdom, men moderna virker best mot å bli smittet . Noe de vistnok har funnet ut nå. 

Takk for alle svar! Ja, fikk også med meg FHIs kommentar, og leste et sted at Moderna hadde kraftigere dose av "virkestoffet", og at det trolig var grunnen til at det var flere bivirkninger, men også bedre virkning. Selv har jeg pfizer, og gleder meg over svært gode resultater også for den mht å forhindre alvorlig sykdom. 

Fikk moderna som dose 2 i går, merket ingenting da, men i dag har jeg feber og hele kroppen verker.
Hadde forventet dette og fikk beskjed om at jeg kunne ta paracet, så får man bare håpe det gir seg i om ikke så lenge 🙂.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.8.2021 den 18.17):

Fikk moderna som dose 2 i går, merket ingenting da, men i dag har jeg feber og hele kroppen verker.
Hadde forventet dette og fikk beskjed om at jeg kunne ta paracet, så får man bare håpe det gir seg i om ikke så lenge 🙂.

Kan oppdatere at jeg er frisk og rask i dag :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...