Gå til innhold

Flere som synes at det er mye negativt fokus?

Anbefalte innlegg

Så fort en går inn på Facebook, avisene eller Internett generelt er det nesten bare negativt.

Alt er så vanskelig for folk, alt er så urettferdig. Folk som forteller sin tårevåte livshistorie, folk har ikke råd til noe, alt er då vanskelig for alle. 
Det er jo galt uansett, så hvorfor ikke bare gi faen?

Anonymkode: d20b6...99e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så fort en går inn på Facebook, avisene eller Internett generelt er det nesten bare negativt.

Alt er så vanskelig for folk, alt er så urettferdig. Folk som forteller sin tårevåte livshistorie, folk har ikke råd til noe, alt er då vanskelig for alle. 

Ja, det tar fullstendig av. Noen har reelle problemer,  mens andre må lage problemene selv.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er lite klaging på sosiale medier syns jeg, men her på dol blir det i overkant mye klaging og sutring for meg innimellom. Tabloidaviser har jeg sluttet å lese. I likhet med deg syns jeg det gis for mye spalteplass til enkeltindivider og deres private sorger eller ubetydelig gleder. Gikk lei av fotballfruer, komikerftuer og syngedamer som heller vil være kjendis enn å synge dette for lenge siden. 

Drømmeautomat

Min opplevelse er at folk heller deler positive følelser enn negative på f.eks. fb. Stikkprøve på min fb-feed nå: Noen er glad for at de har vært på en fjelltopp sammen med samboeren, noen har bursdag, noen takker for en fin ferie. Det er sjelden jeg ser folk legge ut innlegg der de deler negative følelser eller opplevelser.

Annonse

Kayia skrev (43 minutter siden):

Det er lite klaging på sosiale medier syns jeg, men her på dol blir det i overkant mye klaging og sutring for meg innimellom. Tabloidaviser har jeg sluttet å lese. I likhet med deg syns jeg det gis for mye spalteplass til enkeltindivider og deres private sorger eller ubetydelig gleder. Gikk lei av fotballfruer, komikerftuer og syngedamer som heller vil være kjendis enn å synge dette for lenge siden. 

Det er fordi dette er doktoronline. Et sted for syke mennesker. Med problemer. 

Hvis det eneste problemet ditt er mennesker med problemer så gå et annet sted. 

Anonymkode: 88c4a...038

Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Min opplevelse er at folk heller deler positive følelser enn negative på f.eks. fb. Stikkprøve på min fb-feed nå: Noen er glad for at de har vært på en fjelltopp sammen med samboeren, noen har bursdag, noen takker for en fin ferie. Det er sjelden jeg ser folk legge ut innlegg der de deler negative følelser eller opplevelser.

Enig når det gjelder Facebook-venners posting på egen vegg, da er det gjerne smil og sol og flotte turer, jeg tenkte heller på kommentarfeltene rundt omkring. Der er det mye syting.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Navnet på forumet er noe misvisende siden det ikke er ansatt en eneste doktor her lenger.

Men forumet er for alle, ikke bare for de som er syke eller har problemer. 

Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Folk deler vanligvis ikke mye negativt da. Det er glansen av livet. Jeg mener aviser. Offentlige sider. Samfunnet vil bare fokusere på negative. Jeg gidder ikke lese aviser selv engang. For det er politikere som stadig sier «slik kan vi ikke ha det» «vil ende i katastrofe om vi ikke gjør noe NÅ!» «lei av at alt bare er til fordel for de rike» «det må bli mer fokus på....» og en og annen heltinne som har studert og fått Norges best betalte jobb., 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var uke forum jeg mente men alt annet du er inne på. Facebook og aviser. Særlig Facebook der kommer det opp masse innlegg og ting venner kommenterer på. Det er innlegg fra aviser ofte og det er ikke annet enn syting.

Det er nesten så en føler det er obligatorisk å være negativ. Er du glad og positiv blir du liksom sett på som naiv.

Og alt fokuset på alt du må bli bedre i. «Vi får i oss for lite vitaminer» «derfor vi blir vi oftere syke» «matvarene du skal passe deg for» «slik bremser du aldringsprosessen» «kom i bedre form» jeg blir snart gal

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det synes jeg og det er i hvert fall ikke noe bedre på dol heller. Forumet er helt ødelagt av negativitet. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (20 timer siden):

Ja, det synes jeg og det er i hvert fall ikke noe bedre på dol heller. Forumet er helt ødelagt av negativitet. 

Folk bruker vel ikke forum til å skrive om alt som er bra da. Det kjipe med forum er kanskje at negative folk får mest støtte

Og at det feks er negativt at vi har det så bra i Norge. Dette er det også enkelte som lirer av seg. Det er negativt at vi har mobiltelefoner. Sosiale media er negativt (ja det er irriterende når den du sitter og snakket mer ved bordet bare kaster blikket og hendene på telefonen, men det sparer oss for mye kjedsomhet og). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...