Gå til innhold

Noen som vet om rimelig mobil-tele-leverandør med god mengde Internett?

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig fornøyd med ice. Fikk så mye data jeg ville for 99 kr ekstra i måneden. Lave priser. 

Etter at jeg var i utlandet og klarte å sende en god del MMS som det ble tatt betaling for uten at det egentlig skal koste noe i det området så ble jeg lei.  De sa for over en uke siden at de holder på å finne ut av saken men de har ennå ikke funnet ut av dette. Og jeg må fortsatt betale 700 kr i telefonregning istedet for 400. Altså ca 300 kr for mye. 

Hva ville du ha gjort om du måtte betale dette? Byttet selskap? 300 kr ekstra er mye penger for min økonomi,  men lite for andre. 

Har noen forslag om ny mobiltelefon-leverandør ? :)

Anonymkode: 7ed77...8b2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var veldig fornøyd med ice. Fikk så mye data jeg ville for 99 kr ekstra i måneden. Lave priser. 

Etter at jeg var i utlandet og klarte å sende en god del MMS som det ble tatt betaling for uten at det egentlig skal koste noe i det området så ble jeg lei.  De sa for over en uke siden at de holder på å finne ut av saken men de har ennå ikke funnet ut av dette. Og jeg må fortsatt betale 700 kr i telefonregning istedet for 400. Altså ca 300 kr for mye. 

Hva ville du ha gjort om du måtte betale dette? Byttet selskap? 300 kr ekstra er mye penger for min økonomi,  men lite for andre. 

Har noen forslag om ny mobiltelefon-leverandør ? :)

https://www.tek.no/mobilabonnement/

Anonymkode: 65ea4...c67

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De sa for over en uke siden at de holder på å finne ut av saken men de har ennå ikke funnet ut av dette. Og jeg må fortsatt betale 700 kr i telefonregning istedet for 400. Altså ca 300 kr for mye. 

(...) 300 kr ekstra er mye penger for min økonomi,  men lite for andre. 

Hvis jeg var fornøyd med alt unntatt denne tabben, ville jeg avventet en avklaring av saken. Spør helt konkret om de har tenkt å ettergi beløpet når de finner ut hva som har skjedd - det er jo ikke ditt problem at det har skjedd en teknisk feil. Spør også hva som skjer hvis de ikke finner ut av alle detaljer. 

Om du må betale 300 ekstra nå og får fratrukket 300 på neste regning, er det jo ikke samme sak som om de bare blåser i problemet og dytter det over på deg. Men du må være litt tydelig, kanskje må du skrive en e-post der du oppsummerer saken. På førstelinje i kundeservicetelefonen sitter det ofte svært unge folk som ikke anstrenger seg nevneverdig. 

laban skrev (1 time siden):

Hvis jeg var fornøyd med alt unntatt denne tabben, ville jeg avventet en avklaring av saken. Spør helt konkret om de har tenkt å ettergi beløpet når de finner ut hva som har skjedd - det er jo ikke ditt problem at det har skjedd en teknisk feil. Spør også hva som skjer hvis de ikke finner ut av alle detaljer. 

Om du må betale 300 ekstra nå og får fratrukket 300 på neste regning, er det jo ikke samme sak som om de bare blåser i problemet og dytter det over på deg. Men du må være litt tydelig, kanskje må du skrive en e-post der du oppsummerer saken. På førstelinje i kundeservicetelefonen sitter det ofte svært unge folk som ikke anstrenger seg nevneverdig. 

Ja jeg er redd for at de bare vil "blåse" det over på meg. Altså at jeg må ta å betale pengene for MMS tross at de lovet gratis MMS og tross at de bekrefter og sier at de opererer med gratis MMS internt i EU /EUS land. 

De har brukt over en uke på å sjekke opp i MMS i utlandet. Forstår ikke hvorfor det tar så lang tid. Har purret på de men de sier at de holder på å sjekke opp i det. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å finne ut av. De kan vel sjekke hvor MMS er sendt fra og til hvilke nummer. Skulle ikke tro at det tok over en uke å sjekke opp i. Så jeg er litt irritert. De beklaget det heller ikke før jeg purret og sa at det er kjipt å måtte betale for noe som jeg trodde var gratis.  De tok noen tester for å sjekke hva jeg svarte på noen spørsmål osv. 

Jeg er fornøyd med alt unntatt denne tabben. Men veldig missfornøyd med håndteringen av tabben. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.tek.no/mobilabonnement/

Anonymkode: 65ea4...c67

Skal sjekke det ut  :). Takk ! 

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å finne ut av. De kan vel sjekke hvor MMS er sendt fra og til hvilke nummer. Skulle ikke tro at det tok over en uke å sjekke opp i.

Det kan hende de forsøker å komme til bunns i det tekniske, slik at de kan ta forholdsregler for at det skal skje igjen - for andre. Jeg tviler på at de bruker ukevis bare på å sjekke trafikken på din telefon.

Det er forskjell på hvordan de skal behandle deg, som er et "uskyldig offer", og hva de skal gjøre med selve "feilen" - som kan ligge hos en helt annen part, hvis det var slik at det hadde noe med satellitter å gjøre. 

laban skrev (35 minutter siden):

Det kan hende de forsøker å komme til bunns i det tekniske, slik at de kan ta forholdsregler for at det skal skje igjen - for andre. Jeg tviler på at de bruker ukevis bare på å sjekke trafikken på din telefon.

Det er forskjell på hvordan de skal behandle deg, som er et "uskyldig offer", og hva de skal gjøre med selve "feilen" - som kan ligge hos en helt annen part, hvis det var slik at det hadde noe med satellitter å gjøre. 

Ja, men de har fortsatt ikke trukket beløpet på min side. Jeg har ikke fått regningen ennå. Men jeg håper på at jeg slipper å få regning for mmsene . Ja det kan ha noe med satellitter å gjøre ifølge en person som jeg pratet med. Men forstår ikke hvorfor det da trekkes kun for MMS og ikke sms. Men får være tålmodig å se hva som skjer.  :)

Annonse

laban skrev (38 minutter siden):

Vet ikke om ansvaret legges over på meg om min telefon har uheldigvis koblet seg til en annen satellitt. Men jeg mener at ansvaret burde legges på lovnaden deres om full dekning av mms i området. Men dette med satellitter så vet jeg ikke. Skulle tro at det kunne lett spores om hvilke satellitt det er og hva som har skjedd. Får håpe det ordner seg :)

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet ikke om ansvaret legges over på meg om min telefon har uheldigvis koblet seg til en annen satellitt.

Det kan jo ikke abonnenten lastes for. Jeg mente bare at det kan tenkes at de bruker lang tid på å komme til bunns i selve den tekniske delen av saken, for å unngå at det skjer igjen. Det tar jo ikke noen tid å finne ut hvem du har sendt hva til, det vet de allerede. 

Det virker opplagt at du ikke skal betale hvis du har svart på hvitt at det skal være dekket. Så der skal du bare stå på ditt. 

Worrisome Plenty

Jeg ville ventet til jeg fikk beskjed om jeg fikk tilbake pengene eller ikke. Hadde jeg ikke fått det, hadde jeg byttet. Jeg har selv Ice, og er fornøyd. De skryter jo av Norges beste kundeservice, vil ikke si du har fått det akkurat.

Worrisome Plenty skrev (17 timer siden):

Jeg ville ventet til jeg fikk beskjed om jeg fikk tilbake pengene eller ikke. Hadde jeg ikke fått det, hadde jeg byttet. Jeg har selv Ice, og er fornøyd. De skryter jo av Norges beste kundeservice, vil ikke si du har fått det akkurat.

Ja på min side så står det fortsatt skrevet beløpene for mmsene . De kunne ha fjernet de nå når de undersøker saken. Men det har de ikke gjort. 

Jeg ble møtt meg mange spørsmål om hvor jeg befant meg og en del test-spørsmål om hva jeg pleide å ha i telefonregning osv osv.  Ingen beklagelse kom før jeg begynte å purre og sa at jeg ikke hadde sendt Mmser om jeg visste at de ville koste meg nesten 300 kr. Det er gått halvannen uke og de har ennå ikke kommet til bunns i å gi meg noe som helst tilbakemelding om hva som har skjedd. Jeg er ikke interessert i den tekniske delen for at det ikke skal skje igjen i framtiden. Jeg er interessert i å vite om jeg må betale for mmsene eller ikke. Men forløbig må jeg betale. Kommer aldri til å bruke mms i utlandet igjen ihvertfall.  Er missfornøyd med servicen deres nå. 

Men om jeg må betale. Noe jeg belager meg på blir det bytting av teleselskap tross for at jeg er fornøyd med alt det andre. Kundeservice er for meg viktig også. 

laban skrev (18 timer siden):

Det kan jo ikke abonnenten lastes for. Jeg mente bare at det kan tenkes at de bruker lang tid på å komme til bunns i selve den tekniske delen av saken, for å unngå at det skjer igjen. Det tar jo ikke noen tid å finne ut hvem du har sendt hva til, det vet de allerede. 

Det virker opplagt at du ikke skal betale hvis du har svart på hvitt at det skal være dekket. Så der skal du bare stå på ditt. 

Ja men den tekniske delen er uinteressant for meg. Det som er interessant er om jeg må betale dobbel regning denne gangen tiltross for at det skulle være gratis ned mms i området. 

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja men den tekniske delen er uinteressant for meg. Det som er interessant er om jeg må betale dobbel regning denne gangen tiltross for at det skulle være gratis med mms i området. 

Jeg forstår selvfølgelig det, jeg tenkte bare dette kunne være forklaringen på hvorfor det tar så lang tid. Trafikken til og fra telefonen din er nemlig kjent allerede. Men nå orker jeg ikke skrive det flere ganger.

Mitt råd er at du skriver en ryddig e-post der du oppsummerer saken med henvisning til der det er dokumentert at det skulle være gratis, og fokuserer på din del av problemstillingen, altså pris til abonnent. Hold en saklig tone med fakta og etterlys hvordan de skal løse dette for deg som kunde. Så har du alt skriftlig. Ringer du bare kundeservice, treffer du forskjellige folk hver gang. 

laban skrev (2 timer siden):

Jeg forstår selvfølgelig det, jeg tenkte bare dette kunne være forklaringen på hvorfor det tar så lang tid. Trafikken til og fra telefonen din er nemlig kjent allerede. Men nå orker jeg ikke skrive det flere ganger.

Mitt råd er at du skriver en ryddig e-post der du oppsummerer saken med henvisning til der det er dokumentert at det skulle være gratis, og fokuserer på din del av problemstillingen, altså pris til abonnent. Hold en saklig tone med fakta og etterlys hvordan de skal løse dette for deg som kunde. Så har du alt skriftlig. Ringer du bare kundeservice, treffer du forskjellige folk hver gang. 

De har fått meldingen for en og en halv uke siden om at det skulle være gratis. Og det er det jeg klaget over . Ikke andre driftsforhold. :)

De har fått meldingen for en og en halv uke siden om at det skulle være gratis. Og det er det jeg klaget over . Ikke andre driftsforhold. :)

Nok en gang: Det forstår jeg selvfølgelig. Jeg forsøker å finne en mulig grunn til hvorfor det tar lang tid (som du klaget over i startinnlegget) og gi råd om hvordan du bør gå fram. Men nå begynner jeg å gjenta meg selv, så jeg setter strek. 

laban skrev (3 timer siden):

Nok en gang: Det forstår jeg selvfølgelig. Jeg forsøker å finne en mulig grunn til hvorfor det tar lang tid (som du klaget over i startinnlegget) og gi råd om hvordan du bør gå fram. Men nå begynner jeg å gjenta meg selv, så jeg setter strek. 

Ja som jeg sa så er det kun det å slippe å betale beløpet som jeg er ute etter. Det vet de. Men forløbig ser det ut til at det tar tid å finne ut av det. Jeg for vente å se hva som skjer, men belager meg på å måtte betale inntil jeg hører noe annet :)

laban skrev (5 timer siden):

Dersom jeg mottar beløpet på regningen som kommer i slutten av måneden så skal jeg heller skrive en skriftlig ny mail om dette. Har allerede belyst hele saken  om klage på prisen og at jeg trodde at dette skulle være gratis :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...