Gå til innhold

Pølser uten nitritt

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Noen som vet om det finnes pølser uten nitritt og få kjøpt?

Trodde jeg kjøpte det når jeg var på butikken i går, men de var ikke uten det likevel. Jeg kjøpte noen gråaktige pølser, lappen over innholdsfortgnelsen var skjult av en annen lapp, så jeg ble temmelig skuffet da jeg kom hjem og dro vekk den øverste lappen, for der sto det at pølsene inneholdt nitritt. Irriterende må jeg si.

Grunnen til at jeg vil ha uten nitritt er fordi jeg ønsker ikke at jeg og mine barn skal få i oss dette konserveringsmiddelet, da det kan være kreftfremkallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

slapp av.... de lever i Danmark også :-)

Dessuten så er det mengden det kommer ann på, det meste er kreftfremkallende bare man får nok av det og mengden av nitrit i norske varer er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

slapp av.... de lever i Danmark også :-)

Dessuten så er det mengden det kommer ann på, det meste er kreftfremkallende bare man får nok av det og mengden av nitrit i norske varer er liten.

Problemet er jo at det er nitritt i så mange kjøttvarer, både i pålegg og annet. Her i huset liker vi så godt sånn mat, men jeg synes det er dumt av produsentene og skulle tilsette desse kreftfremkallende stoffene kun for at pølsene skal ha en mere rødlig farge. Smaken ville vært den samme om nitritten hadde blitt tatt bort,leste jeg et sted. For meg hadde det ikke spilt noen rolle om jeg måtte spise pølser av en lysegråaktig farge om smaken var den samme. Barn bør jo absolutt ikke få i seg nitritt. Skulle derfor bare ønske at det fantes råd å få tak i nitrittfrie pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at alt du kjøper i butikken av pakket kjøttpålegg og andre kjøttprodukter er tilsatt nitritt.

Snakk med din lokale slakter eller ferskvarebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...