Gå til innhold

Lar vaksinen seg kombinere med medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Immundempende medisiner som brukes av folk med transplanterte organer og av folk med autoimmune sykdommer kan måtte vente lavere effekt. Ellers tror jeg ikke det er noen medisiner som spiller inn på en vaksine.

Anonymkode: 9bbcd...b1e

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Immundempende medisiner som brukes av folk med transplanterte organer og av folk med autoimmune sykdommer kan måtte vente lavere effekt. Ellers tror jeg ikke det er noen medisiner som spiller inn på en vaksine.

Anonymkode: 9bbcd...b1e

Jeg har nettopp gått på medisiner for prøverørsbehandling og blodfortynnende medisin i tillegg. Men tror ikke at jeg har lykkes på forsøket siden test 9 dager etter innsett var negativ. Men jeg må ta en ny test 14 dager etter innsett også. Men har veldig lyst å ta vaksinen på mandag slik at jeg blir noenlunde beskyttet mot korona. Men er redd for at alt dette ikke lar seg kombinere. Men i og med at jeg tror jeg har mislykkes så er det fristende å bare ta den. 

Anonymkode: 3f8d6...fef

Blodfortynnende går greit, det noteres som oftest ned i tilfelle du får en reaksjon på stedet, men ellers ingen fare. IVF derimot må du ta med legen din og høre for vaksinen anstrenger jo kroppen litt ekstra.

Anonymkode: 1ecfc...f88

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Blodfortynnende går greit, det noteres som oftest ned i tilfelle du får en reaksjon på stedet, men ellers ingen fare. IVF derimot må du ta med legen din og høre for vaksinen anstrenger jo kroppen litt ekstra.

Anonymkode: 1ecfc...f88

Ja jeg drøyer en uke med å ta vaksinen.  Jeg er kjempesliten etter ivf forsøket så jeg trenger mulig litt tid. Føler kroppen er helt i ulage nå, og jeg må fortsatt ta en ny test for å være sikker på at jeg ikke er gravid selv om testen 9 dager etter ivf var negativ. Det er visst for kort tid men jeg mistet troen og vil bare ha kroppen igang igjen. Har ikke fått menstruasjon ennå heller. Den skulle ha kommet men ikke kommet. Så jeg føler meg helt proppet av medisineringen og ubehag som følge av den nå. Så sikkert lurt å vente litt. Skal også høre med legen om dette. 

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er visst for kort tid men jeg mistet troen og vil bare ha kroppen igang igjen. Har ikke fått menstruasjon ennå heller. Den skulle ha kommet men ikke kommet.

Vent med å konkludere med at forsøket er mislykket, og med å ta vaksinen, til du har fått mensen.

Hvis du tar vaksinen nå og det viser seg at du er gravid likevel, kommer du til å stresse og gruble i 9 måneder. Da er det bedre å vente en ukes tid.

laban skrev (20 timer siden):

Vent med å konkludere med at forsøket er mislykket, og med å ta vaksinen, til du har fått mensen.

Hvis du tar vaksinen nå og det viser seg at du er gravid likevel, kommer du til å stresse og gruble i 9 måneder. Da er det bedre å vente en ukes tid.

Har tatt ny test i dag. 12 dager etter innsett. Fortsatt negativ. Men vi skal ta ny test om to dager. Enig i at vaksinen får vente til jeg er over dette forsøket og til jeg er sikker og til jeg har fått mensen tilbake. Den er 3 dager forsinket men kan nok forskyves pga behandlingen. Den pleide alltid å være helt presis. Men enig med deg. Jeg venter. 

laban skrev (20 timer siden):

Vet heller ingenting om embryoet fortsatt lever der inne eller ikke. Men jeg venter. Har lite kunnskap om dette med embryo og innsett og testtid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...