Gå til innhold

En forferdelig diskriminert minoritet.

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Mitt hjerte gråter for de polyamorøse. -Virkelig. De må tåle at folk snakker om de som om de var noen griser. Snufs. Får kalde gyfs fra tiden da det kun var akseptert å være trofast. Sier noen at de er lause i trusestrikken, så er det ikke noe bedre enn hatkrim. Her må politiet på banen.

Hvis du ikke har noen andre preferanser enn heterofil og monogam, er det DEG DET ER NOE FEIL MED!!! Tror du VG bryr seg om ditt samliv???

;)

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462328-en-forferdelig-diskriminert-minoritet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor vil du hen med dette? Er det noe du har lest i VG om noen som føler seg krenket? Har du i så fall glemt linken? :)

Anonymkode: c0330...8aa

https://www.nrk.no/sorlandet/inger-er-poly-og-lei-av-fordommene_-_-mange-tror-det-bare-handler-om-sex-1.15612001

Anonymkode: dc5e9...ea0

Nå er det jo ikke rart at Vg tar opp dette da poly foreningen hadde en ganske lærerik og flott stand på arendalsuka. Da blir det jo gjerne noen saker av dette etterpå.

Men sånn du legger det frem høres det mer ut som om du tenker på åpne forhold enn poly forhold. Polyamorøse har flere forhold med flere personer, ikke kun for sex, da er det ett åpent forhold, eller utroskap som du nevner.

Og jeg tenker det er positivt at det vises i aviser og andre medier så folk for med seg at det eksisterer og at det normaliseres i forhold til hverdagslivet. Det er nøyaktig slik som med andre legninger, det er uansett ikke noe som går utover deg som person så hvorfor skal du ha ett problem med det når det er lovlig.

Anonymkode: 1f8df...133

Jeg er så drita lei av at alle med sine spesielle konstellasjoner eller kinker på død og liv krever å få rettigheter og normalisere det. Kanskje de kan tenke litt på andre og ikke bare seg selv? Flerkoneri/flermanneri? Tre foreldre? Hva med barnet??? 

Anonymkode: 5b614...060

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er så drita lei av at alle med sine spesielle konstellasjoner eller kinker på død og liv krever å få rettigheter og normalisere det. Kanskje de kan tenke litt på andre og ikke bare seg selv? Flerkoneri/flermanneri? Tre foreldre? Hva med barnet??? 

Ingen tenker på barna.

Anonymkode: dc5e9...ea0

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Plenty av unger som har vokst opp med steforeldre, altså hele FIRE foreldrefigurer da, så jeg ser virkelig ikke problemet.

Anonymkode: 06b24...e5e

Det er helt greit å ha mange kjærester på en gang hvis alle er med på det. Jeg ser heller ikke noe kontroversielt i å bo i kollektiv. Jeg ser noen utfordringer når det gjelder økonomi ved samlivsbrudd, ansvar for barn etc.  Gjennom min levetid har flerkoneri vært ansett som ugunstig for kvinners rettigheter. Har det forandret seg?

Noen prøver å redusere dette til et spørsmål om å ikke "diskriminere" en "minioritet". De har liksom en "legning" og ikke en livsstil som hippiene ville kalt det. 

Grendel skrev (2 minutter siden):

Det er helt greit å ha mange kjærester på en gang hvis alle er med på det. Jeg ser heller ikke noe kontroversielt i å bo i kollektiv. Jeg ser noen utfordringer når det gjelder økonomi ved samlivsbrudd, ansvar for barn etc.  Gjennom min levetid har flerkoneri vært ansett som ugunstig for kvinners rettigheter. Har det forandret seg?

Noen prøver å redusere dette til et spørsmål om å ikke "diskriminere" en "minioritet". De har liksom en "legning" og ikke en livsstil som hippiene ville kalt det. 

Det er jo ingen som nekter 3 menn og 4 kvinner å elske hverandre og bo sammen og om de tenker på arv og sånt så er det da for pokker bare å skrive testamente! I Norge er det kun to mennesker som kan gifte seg med hverandre, men ingen kan nekte noen å kjøpe seg ringer, lage en seremoni rundt det selv og skrive en samboerkontrakt og et testamente. Da er de så godt som gifte.

Grendel skrev (5 minutter siden):

Foreningen Fri er notorisk opptatt av å kalle alt diskriminering, stigmatisering, [etellerannet]fob og fordomsfullt, om man ikke er 100% enig i all galskapen de kommer med. 

Annonse

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (På 2021-8-23 den 1.55):

Hvor vil du hen med dette? Er det noe du har lest i VG om noen som føler seg krenket? Har du i så fall glemt linken? :)

Anonymkode: c0330...8aa

Vil ingen steder. Jeg synes bare det er så merkelig att så mange i dag skal ha en merkelapp på sin seksualitet. Det er jo en jungel av filer og levemåter. De må gjerne leve slik, men jeg synes de er tvilsomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...