Gå til innhold

Tror du på gjenferd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror du at et menneske lever videre etter din død og kan "gå igjen", dvs vise seg for de levende? Tror du de kan kommunisere med levende?

Anonymkode: 438a0...679

Nei jeg tror ikke på sånt.  Mennesker lever videre i sine etterkommere og i minnene hos de som er igjen.

Worrisome Plenty

Nei. Det tror jeg ikke. Derimot tror jeg på at mennesket har en rik fantasi, som kan spille en noen puss. Derfor er en overtroisk person mer utsatt for gjenferd enn en som ikke er overtroisk. Ironisk nok er jeg selv overtroisk, men det går på andre ting enn gjenferd, i mitt tilfelle så ble deler av denne overtroiskheten borte med hjelp av AP.

morsan skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke på det. Men kan sikkert klare å bli skremt av en skikkelig spøkelseshistorie under de rette omstendigheter 🙂

Samme her. Når den rette stemningen er der er det liksom litt spennende og gøy med noen gode spøkelseshistorier. Jeg er typen til å også synes at spøkelsesfilmer som f.eks de i "The Conjuring" er spennende. Hadde nok ikke synes det hvis jeg hadde trodd på sånt. 

Annonse

Anbru skrev (Akkurat nå):

Samme her. Når den rette stemningen er der er det liksom litt spennende og gøy med noen gode spøkelseshistorier. Jeg er typen til å også synes at spøkelsesfilmer som f.eks de i "The Conjuring" er spennende. Hadde nok ikke synes det hvis jeg hadde trodd på sånt. 

Jeg har ikke sett den filmen, men jeg kan også like spøkelsesfilmer. Men de må fremstå som troverdige ut fra forutsetningen om at spøkelser finnes. Ikke for "kårni".  

Annonse

Nei, det tror jeg ikke noe på, selv om jeg iblant om natta når jeg er alene kan lure siden jeg ofte får følelsen av at noen stirrer på meg eller vil meg noe. Mest sannsynlig så er det bare angsten min som slår inn og det at jeg er husredd, for jegmerker aldri noe på dagtid eller når samboeren min er hjemme. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror du at et menneske lever videre etter din død og kan "gå igjen", dvs vise seg for de levende? Tror du de kan kommunisere med levende?

Ja, jeg tror de døde kan gi seg til kjenne på forskjellig vis. :) 

Nei, jeg tror ikke på spøkelser, selv om jeg også "sett det" 100 ganger. Da tenker jeg på at man i et glimt tar feil av en jakke og en skikkelse. Jeg vet at sansene kan bedra. 

Det er pinlig å se på den "åndenes makt" hvor et hvert vindpust, fornemmelse eller lyd helt åpenbart er et spøkelse. Ikke rart folk opplever mye overnaturlig når de ser verden gjennom slike briller.

Grendel skrev (34 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke på spøkelser, selv om jeg også "sett det" 100 ganger. Da tenker jeg på at man i et glimt tar feil av en jakke og en skikkelse. Jeg vet at sansene kan bedra. 

Det er pinlig å se på den "åndenes makt" hvor et hvert vindpust, fornemmelse eller lyd helt åpenbart er et spøkelse. Ikke rart folk opplever mye overnaturlig når de ser verden gjennom slike briller.

Hehe! Dette er omtrent som en beskrivelse av meg selv da jeg var ensifret antall år gammel. 😅 Husker bl.a. et sted jeg gikk forbi hver dag til skolen, og hvor jeg passerte mellom to krokete bjørketrær som lente seg litt mot hverandre. Selv om jeg godt visste nøyaktig hvordan dette så ut i dagslys, syntes jeg det var skummelt å gå forbi når det var mørkt, fordi det da var to hekser som sto og bøyde seg framover med de lange knortete armene sine - klare til å gripe fatt i meg. Jeg husker også at et bilde av en popstjerne på veggen over senga mi "snakket" til meg lydløst når lyset var slukket. Jeg kunne "se" leppene beveget seg i skumringen. Jeg prøvde så forsiktig som mulig å snike hånda mi til lysbryteren bak gardinen for å skynde meg å slå på lyset og ta popstjerna "på fersken", men lyktes aldri overrumple vedkommende. Idet lyset kom på, var det bare et stivt smil. 😄 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tror ikke på det. Desverre. 

Anonymkode: 4e46e...d67

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...