Gå til innhold

Valg 2021


påskelilje

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (På 27.8.2021 den 16.34):

På NRKs valgomat ble jeg:

- Venstre

- Krf

- Høyre.

Jeg støtter ingen av hjertesakene til Krf så vidt jeg vet, men det er vel overlapp i en del mindre symboltunge saker. Jeg er fornøyd med dagens abortlov og tenker at SV prøver å melke abortsaken når de vil utvide fri abort til 22 uke. 

Det som gjør meg til et sjeldent dyr er at jeg er sterk tilhenger av private løsninger, men også tilhenger av en del skatter som andre hater.

AP havnet mye lenger ned i valgomaten enn de burde.

Jeg er også for private løsninger som et supplement til det offentlige. Jeg har faktisk diskutert politikk med flere nå de siste dagene. Det er jo litt gøy! Fikk t.o.m. en flott blå turkopp med en bølge på i dag, da det plutselig var en politisk stand midt i turområdet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (12 timer siden):

Ja, eller jeg har sett det nå i dag. Vi trenger helt klart bedre vei østover, men det er ille at den nye veien er planlagt midt gjennom dette flotte naturområdet (kjenner godt til saken). Det minste som bør gjøres er jo viltkorridorer, men også tunnell burde være mulig her. Kjipt for ordførerne som blir satt i skikkelig skvis, at de risikerer at veien utsettes hvis de setter krav. Vanskelig dette her!

Ja, hørtes ut som en veldig kjip sak der lokaldemokratiet settes i skvis. Jammen bra det kom på dagsrevyen, men vet ikke om det egentlig hjelper da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 timer siden):

Fikk t.o.m. en flott blå turkopp med en bølge på i dag

Du vet sikkert hvilket parti som har den logoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (Akkurat nå):

Du vet sikkert hvilket parti som har den logoen?

Jada, jeg vet det! Selvfølgelig 😄 

Det var en ung kjekk mann som serverte kaffe midt i skogen 😄 

Så nå skal jeg finne et fint grønt klistermerke og lime over den hvite bølgen på koppen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet:

Jeg vil stemme Venstre. MDG er mer kompromissløse på miljø, men de virker rett og slett inkompetente når det gjelder annen politikk.

Jeg vet ikke noe viktigere Norge kan gjøre for klimaet enn å stoppe oljeleting og bygge ut annen kraft (for eksport) der det ikke gjør for mye skade.

Hvis man skal stoppe oljeleting så må man i det minste bry seg om næringslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke noe viktigere Norge kan gjøre for klimaet enn å stoppe oljeleting og bygge ut annen kraft (for eksport) der det ikke gjør for mye skade.

Bare pass på at du ikke kutter oljen for tidlig, https://e24.no/olje-og-energi/i/bGkVEA/kullprisen-mer-enn-tredoblet-i-aar-vi-maa-komme-med-stoettepakker verden krever mer og mer energi, og får de den ikke fra renere kilder så tar de den fra de skitneste stedene, å bytte ut norsk ren olje(og enda renere gass som de også finner) med skittent kull i kina, som har Grønt Lys fra "paris avtalen" til å rasere kloden, vil trolig ikke redde kloden fra global oppvarming, bare til orientering! ;) 

Anonymkode: 9a09b...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bare pass på at du ikke kutter oljen for tidlig, https://e24.no/olje-og-energi/i/bGkVEA/kullprisen-mer-enn-tredoblet-i-aar-vi-maa-komme-med-stoettepakker verden krever mer og mer energi, og får de den ikke fra renere kilder så tar de den fra de skitneste stedene, å bytte ut norsk ren olje(og enda renere gass som de også finner) med skittent kull i kina, som har Grønt Lys fra "paris avtalen" til å rasere kloden, vil trolig ikke redde kloden fra global oppvarming, bare til orientering! ;) 

Anonymkode: 9a09b...b4b

Ja, man kan alltid tenke at hvis ikke vi gjør det vi noen andre gjøre noe enda verre. Det stemmer kanskje også, men det er en oppskrift på null endring.

Vi kan bare endre oss selv, og ikke ta ansvar for hva Kina og India gjør. Jeg har ikke stemmerett i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mest nå til å stemme Venstre, men jeg ønsker regjeringsskifte, så dette er ikke lett. Skal treffe min MDG-venninne i kveld, så det blir nok litt politikk-prat 😄 Det viktigste for meg er stans i leting av nye oljefelt, noe jeg forstår at Venstre også mener. Det med veiutbygging er vanskelig. Enormt arealkrevende med planfrie kryss og firefelts motorveier. Godt mulig at vi en del steder kunne ha klart oss med trefelts. På Vestlandet er det jo knapt nok to felt mange steder på hovedveiene - der trengs det mye veiutbygging. Vi trenger fornybar energi, men det er jo ulemper med alle kraftverk, så jeg vet sannelig ikke hvor jeg ønsker å hente min strøm fra. Det beste er nok å spare strøm, isolere bygg, være nøysom, utbedre eksisterende vannkraftverk, bygge ut solcelleenergi på takene og bruke fjernvarme fra industri og forbrenningsanlegg på en best mulig måte. Og så bruke olja til det den er best på - produsere produkter som skal vare leeeeenge, og ikke brenne den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...