Gå til innhold

Hvor mange kaker i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det blir ca 30 gjester. Det blir varm middag og dessert først.

Tenkte fire kaker og frukt og is.

Anonymkode: 9259f...f5f

Jeg er enig med Påskelilje - kakebord i konfirmasjon og bryllup skal bugne! 4 kaker synes jeg høres litt stusselig ut, men... Til 30 gjester ville jeg nok hatt 6-7 kaker. Vi hadde 45-48 gjester i våre konfirmasjoner og vi hadde sikkert 10 kaker + muffins... Men vi er en ekstremt kakeglad familie da! :D 

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Fant huskelappen min fra forrige konfirmasjon. Vi var vel også ca 30 personer. Vi hadde tapas og dessert, så pause, og deretter 7 kaker + frukt. Det ble jo en del til overs, men jeg synes at kakebordet skal bugne 🙂 

Det skjønte ikke vi at mange syntes da vi arrangerte dåp første gang, husker jeg. Vi er ikke "kakemennesker" og beregnet bare hva vi tenkte var akkurat nok. Skjønte etterpå at mange av gjestene syntes det var nokså stusslig. Selv om jeg synes masse kaker er noe tull ;) har jeg senere hatt mange kaker ved slike anledninger, hvorav det gjerne blir spist en tredel av hver, noe spises i dagene etterpå og det meste ender i søpla :o 

Ekstra skrev (23 minutter siden):

Det skjønte ikke vi at mange syntes da vi arrangerte dåp første gang, husker jeg. Vi er ikke "kakemennesker" og beregnet bare hva vi tenkte var akkurat nok. Skjønte etterpå at mange av gjestene syntes det var nokså stusslig. Selv om jeg synes masse kaker er noe tull ;) har jeg senere hatt mange kaker ved slike anledninger, hvorav det gjerne blir spist en tredel av hver, noe spises i dagene etterpå og det meste ender i søpla :o 

I vår familie pleier vertene å spørre om noen vil ha med noe hjem av restene, dersom det er mye til overs. Kan ikke huske at vi kastet noe.

Ekstra skrev (58 minutter siden):

Vi kaster ikke noe - mannen jobber på et sted med massevis av mannfolk (typisk industriarbeidsplass) så det er bare å ta med på jobb der og sette på spiserommet. Borte-vekk! :D 

Annonse

Det kommer veeeldig an på familien! Da jeg giftet meg, var det en stor andel bedehusfolk og vestlendinger. Gudene vet hvor mange kaker som kom inn fra sidelinjen, men alt forsvant (med unntak av selve bryllupskaken 😅). I konfirmasjonen til eldstemann var sammensetningen en helt annen, og med samme antall gjester som du planlegger, klarte vi oss fint med fire.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ca 30 gjester. Det blir varm middag og dessert først.

Tenkte fire kaker og frukt og is.

Anonymkode: 9259f...f5f

Må kanskje presisere at det kun var to kjøpekaker (marsipankake og tårnkake), resten var hjemmebakt av både oss og mange av gjestene. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...