Gå til innhold

Tørre å ta vaksine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir veldig spekulering, men med tanke på at "alt" av tiltak nærmest er borte nå (ser ikke lenger folk bruke munnbind på buss eller i butikk) så er det mulig at FHI har kommet fram til at kanskje de bare skal slippe smitten fri. Hvis det er slik at man etter fullvaksinering vil få ett mildt forløp og igjen da bli ytterligere beskyttet mot fremtidige varianter og så er det kanskje ikke så dumt?.

Tror det er nettopp sånn de tenker. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så jeg tar stor sjanse for på å bli syk?

Ja. Nå når store deler av befolkningen snart er fullvaksinert her til lands vil vi åpne opp for reiser og normal sosial omgang, og dette vil bety økt smitte i samfunnet fordi vi vil få inportsmitte. For oss som er vaksinerte vil framtidig smitte gi et mildt influensalignende sykdomsforløp, mens for uvaksinerte vil covid fortsatt være en farlig og alvorlig sykdom med forhøyet dødsrisiko. 

Anbru skrev (12 timer siden):

Jeg regner med at jeg vil få Covid før eller siden i en eller annen form, men at jeg vil få det mildt og at jeg er trygg iom vaksinene. 

Ok. Ja det er jo så mye nå for tiden, er redd for å gå på trening. 

laban skrev (11 timer siden):

Ok. Det er bra det da. 

Annonse

Kayia skrev (3 minutter siden):

Hehe, der fant du en fin unnskyldning for noe du alltid har skydd ;) 

Neida :) Jeg skyr ikke trening, jeg vil trene og kommer til å gå. Men er redd med tanke på corona når det er så mye av det her. 

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Hvis du ikke tar vaksinen må du regne med å få covid. Selv jeg som nå har tatt begge dosene regner med å få en lett delta-infeksjon. Delta er ser ut til å være minst dobbelt så farlig som det opprinnelige viruset og mange ganger mer smittsomt selvsagt. Det er et enkelt regnestykke.

Enig. 

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Vaksinen beskytter veldig godt mot å bli alvorlig syk. Men ikke så godt mot å få en mild infeksjon der man kan risikere å smitte andre, kanskje uten å være klar over det.

Ja, jeg har tatt vaksine med glede. Alle i familien har, og bivirkninger har vært moderate. Jeg har én venninne som fikk covid i fjor, og hun sier hun aldri har vært så dårlig, selv om hun var relativt kortvarig sjuk og ikke havnet på sykehus. Hun er veldig tydelig på at dette er noe man bør unngå. 

stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Neida :) Jeg skyr ikke trening, jeg vil trene og kommer til å gå. Men er redd med tanke på corona når det er så mye av det her. 

Jeg er helt sikker på at det er helt trygt å gå på trening hos deg - det er på en helseinstitusjon, er det ikke det? Dere er en liten gruppe og de har garantert gode renholdsrutiner mellom hver gruppe. :) 

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt sikker på at det er helt trygt å gå på trening hos deg - det er på en helseinstitusjon, er det ikke det? Dere er en liten gruppe og de har garantert gode renholdsrutiner mellom hver gruppe. :) 

Ok, det er bra :) Det er på dps det er ja, vi er tre stk som trener sammen. Men det er jo andre grupper der også. 

Jeg har ikke tatt vaksinen og skal ikke ta den heller, ikke med det første ihvertfall. Jeg liker avstand, jeg avskyr folkeansamlinger, jeg reiser aldri til utlandet, jeg har ingen problemer med å være forsiktig. Jeg har generell erfaring med kraftige bivirkninger og manglende effekt på medisiner, så for meg føles det tryggere å bare holde avstand til folk. Og for de som måtte mene at det er egoistisk, som jeg har lest at folk mener. Vel, å reise til utlandet midt i en pandemi, å måtte ha store selskaper midt i en pandemi, å måtte på festival midt i en pandemi, det syns jeg er egoistisk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...