Gå til innhold

Skal ta koronatest. Kan samboeren min gå på jobb til mitt testsvar foreligger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skal ta koronatest. Kan samboeren min gå på jobb som vanlig før mitt testsvar er klart?

Ja, hvis han er uten symptomer. 

Anonymkode: 54d2c...f8c

Koronareglene er bygget opp rundt følgende hierarki:

1. Isolasjon

2. Karantene

3. Ingen tiltak.

Nærkontakter er ett nivå under personen selv. Hvis du er i karantene (i påvente av test) har ikke nærkontakter tiltak. Men hvis du er i isolasjon som følge av positiv test, er nærkontakter i karantene hvis de ikke er fullvaksinert.

Enkelt og greit

Ja, han kan gå på jobb. Men dersom han har mulighet til å ha hjemmekontor inntil ditt svar foreligger, er jo det best.

Snakket akkurat med ei venninne som er lærer i småskolen. Dattera (bor ikke hjemme, men hadde vært på besøk) hennes fikk korona. Mi venninne testet seg, men fikk beskjed om å komme på jobb før svaret forelå. Hun var heldigvis negativ, og dattera hadde blitt smittet etter at hun hadde vært på besøk hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...