Gå til innhold

Hva skjer om man får i seg vaskemiddel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det vil nok etse nedover strupen din og være innmari smertefullt. Kommer nok an på hvilket vaskemiddel du får i deg, men IKKE engang tenk på å innta det med vilje!

Kjenner en som inntok noe som etset nedover mot magen, det var et forsøk på selvmord. Forstår ikke at de vil seg selv så vondt, personen hadde jo plager i lange tider etterpå. Og man kan jo dø av det og. 

Anonymkode: ecae9...dd9

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner en som inntok noe som etset nedover mot magen, det var et forsøk på selvmord. Forstår ikke at de vil seg selv så vondt, personen hadde jo plager i lange tider etterpå. Og man kan jo dø av det og. 

Anonymkode: ecae9...dd9

Noen skader seg sånn med vilje for å få langvarig oppfølging og hjelp av helsevesenet. Veldig tragisk at det er den eneste måten noen ser for å få omsorg. 

Anonymkode: 81e8d...360

Lillemus skrev (1 time siden):

Det vil nok etse nedover strupen din og være innmari smertefullt. Kommer nok an på hvilket vaskemiddel du får i deg, men IKKE engang tenk på å innta det med vilje!

Huff, husker da jeg var barn, rundt 5-6 år et sted, gjemte jeg meg inni et skap på kjøkkenet. På den tiden hadde vi en kopp stående med en skje med maskinoppvaskpulver. Jeg tror av barnslig nysgjerrighet, jeg har alltid lurt på hva som skjer hvis osv., puttet jeg litt av det pulveret på skjeen og svelgte det ned. Jeg husker at jeg der og da ble forbauset over at det gjorde vondt, men husker lite av det. Det jeg husker mest, var at jeg var svært opptatt av at ingen, og i hvert fall ikke egne foreldre, måtte vite om hva jeg hadde funnet på. Da ville jeg få enormt med kjeft mente jeg. Var min erfaring.

Dette var ikke i noen selvskadende hensikt. Den intensjonen var ikke i hodet mitt. Det var rett og slett utforskning som fikk en uheldig konsekvens. Grunnet utrygge foreldrerelasjoner var ikke jeg opplært og trygget til å kontakte mine foreldre om noe vondt skjedde meg. Det var ikke eneste uhellet hvor jeg skadet meg som barn med uhell i eksprimentering og lek, men selv en gang da jeg fikk alvorlige brannskader inni hendene la jeg meg på badet og vekket ikke foreldrene mine - jeg var redd for straff.

(Velger å skrive dette anonymt av ulike grunner... Men mange vet nok hvem jeg er, men ber om at det ikke nevnes.)

Anonymkode: 2277b...a77

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 14.28):

Noen skader seg sånn med vilje for å få langvarig oppfølging og hjelp av helsevesenet. Veldig tragisk at det er den eneste måten noen ser for å få omsorg. 

Ja det har jeg hørt om. 

Er vel kanskje av samme grunn mange tar overdoser også? 

Anonymkode: 76221...611

AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 14.28):

Kan du se for deg andre årsaker enn det mest åpenbare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...