Gå til innhold

Miljøvennelig mat, men..hva med uetisk mat?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg har ei bekjent som er hardcore veganer. Og flere og flere har blitt det. Jeg ble det selv en periode men det er forferdelig dyrt og jeg ser ikke noe galt i spise dyreprodukter så lenge det kommer fra dyr som har det bra. 
Ikke alle kan tenke slik heller, noen har ikke råd til å velge dyrt, og det er gjerne også produktene fra dyr som har det bra. 
Er de slemme mennesker?

Jeg kjenner flere som ikke bryr seg. Bare kjøper kjøtt uten å tenke på noe mer. 

Mange veganere elsker avokado. Men jeg har ei annen bekjent som bevist velger det bort pga det er uetisk mat. Den er fraktet langt og det er mye kriminalitet rundt det visst. Husker ikke hvordan det er, men de som dyrker det kan bli truet til å gi det bort osv, så det er de kriminelle som tjener på avokadoen. 
Det kommer ofte bra Brasil og slik og der er det jo mye slik.. 

Og så er jo maten langreist. Tar ikke vi nordmenn maten fra de der den hører hjemme? Vi har jo faktisk nesten ikke mat vi, hvis vi tenker oss om. Vintrene ødelegger mye så vi har jo poteter, kjøtt og noen grønnsaker.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...