Gå til innhold

Opplegg for folk med autisme/asperger

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er altforlite opplegg for folk med autisme/asperger?
Jeg har søkt rundt etter jeg fikk diagnosen, men finner nesten ingenting. Jeg synes det burde være leirer og sammentreff jevnlig for folk med f.eks asperger så de kan møte andre med samme diagnose. Siden jeg kjenner ingen her med samme diagnose som meg, og jeg skulle gjerne hatt mulighet til å dra ett sted å møte folk som tenker som meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462555-opplegg-for-folk-med-autismeasperger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henji skrev (1 minutt siden):

Er det bare jeg som synes det er altforlite opplegg for folk med autisme/asperger?
Jeg har søkt rundt etter jeg fikk diagnosen, men finner nesten ingenting. Jeg synes det burde være leirer og sammentreff jevnlig for folk med f.eks asperger så de kan møte andre med samme diagnose. Siden jeg kjenner ingen her med samme diagnose som meg, og jeg skulle gjerne hatt mulighet til å dra ett sted å møte folk som tenker som meg

Folk med asperger er like ulike som andre. Alle tenker ikke likt.

Anonymkode: 0560b...554

er ikke sånn jeg mener, jeg vet at vi er annerledes. men er uansett bra for oss å være sammen å vite at vi ikke er alene. og hjernen våres fungerer mer likt enn om jeg skulle vært med en "normal" person, som bare sier jeg er unormal når jeg sier hvordan jeg tenker

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk med asperger er like ulike som andre. Alle tenker ikke likt.

Anonymkode: 0560b...554

Så du mener da at vi ikke burde ha treff? er det det du sier? at vi liksågodt kan henge med "normale" personer. selv om de ikke forstår kommunikasjonen våres.
Det var en test de gjorde en gang, gruppe A var bare folk med autisme, gruppe B var bare "normale" og C var en blanding. så hadde de hviske leken (kommunikasjon). Gruppe A og B skåret likt, mens C var dårligst. Det ser ut for meg at vi med autisme har lettere for å kommunisere med hverandre eller? det har vært mange tester på dette om du gidder å søke det opp

UtakknemligDiva

Jeg har heller ikke funnet noe opplegg. Var på dps der de hadde noe slik men de hadde sånn møte og de sa til meg at det ikke virker som at å møte andre med Asperger er det jeg trenger, men behandling. 

Jeg er ikke så interessert i å finne andre med Asperger. Jeg kjenner et par og vi klaffer ikke bare fordi vi har as. Interessene er for forskjellige. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...