Gå til innhold

Klær som minner meg om depresjonen

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Altså jeg har nesten ikke vinterklær. Jeg har en genser jeg kjøpte i 2019, men som nå bare klør på halsen (H&M), 2 andre jeg er fornøyd med og et par har jeg klart å selge. Har ellers igjen bare slike som minner meg om da jeg var deprimert, de er forresten 12-10 år gamle! Men de kan helt fint brukes så jeg nekter å hive de i søpla. Men vi går andre tider i møte. Vi kan ikke drive å fråtse og shoppe så mye som bi har gjort til nå.. hva da? 
Er det innafor å kjøpe noe nytt så jeg slipper å føle meg som den samme personen som jeg var før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462606-kl%C3%A6r-som-minner-meg-om-depresjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja kjøp i vei. Det er shopping normale mennesker gjør. Unormale mennesker sitter bare hjemme og går i gamle, utslitte klær. 

Anonymkode: c1d64...002

Grunnen til at jeg har gjort det er fordi når jeg hadde det som verst så så jeg ikke vits med det. Det var da ingen jeg skulle vise meg for likevel. 

Men normale mennesker slutter vel snart med dette og du risikerer vel å bli egget (slik de som gikk i pels ble før) om du går ut av en klesbutikk med pose. Ikke bra for miljøet vettu og du støtter barneslaveri.

Endret av 90tallsbarn
90tallsbarn skrev (14 minutter siden):

Grunnen til at jeg har gjort det er fordi når jeg hadde det som verst så så jeg ikke vits med det. Det var da ingen jeg skulle vise meg for likevel. 

Men normale mennesker slutter vel snart med dette og du risikerer vel å bli egget (slik de som gikk i pels ble før) om du går ut av en klesbutikk med pose. Ikke bra for miljøet vettu og du støtter barneslaveri.

Du bredriver veldig svart hvitt tenkning. Gjør det du selv mener er riktig og drit i andre. Lykke til.

Anonymkode: 52f8f...318

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bredriver veldig svart hvitt tenkning. Gjør det du selv mener er riktig og drit i andre. Lykke til.

Anonymkode: 52f8f...318

Å drite i andre er for meg noe av det mest umoralske. Det er veldig behagelig, men en blir gjerne behandlet selv slik en behandler andre, ikke alltid men veldig ofte. Nå mener vi kanskje forskjellige sammenhenger. Men ser jeg feks en person i køen med bare 1 ting så slipper jeg han forbi om jeg har en hel vogn.

Men ja, svart hvitt tenkinga er litt vanskelig å komme unna.

UtakknemligDiva

Og har noen erfaring med farger? Jeg har bare nøytrale farger? Mulig litt sånn aspergertypisk igjen, men jeg har helst foretrukket nøytralt siden jeg har tenkt at jeg blir lei av sterkere farger fort så det er bortkastet kjøp. 
Vært redd for rosa fordi det var barnslig, gult blir man lei, blått blir man lei..og så at det liksom ikke matcher så mye. Men når jeg ser enkelte andre i farger så er det jo bare fint. Og så er det vel typisk depresjon å kle seg i grått og svart? 
Jeg har bare hvitt, grått og svart. Og noe brunt. 
Kan det hjelpe litt å gå i noe farge?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...