Gå til innhold

Kan man stemme digitalt? Er man anonym da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke stemme digitalt.

Grunnen til at det er så mange der, er at de skal sørge for at valget går korrekt og smidig for seg. Du må legitimere deg for at man skal vite at du har stemmerett og at du bare kan avlegge stemme én gang, men etter det er det ingen mulighet til å koble det du har stemt opp mot deg som person. Valget er hemmelig, med mindre du selv velger å fortelle til noen hva du har stemt.

Godt valg!

morsan skrev (5 timer siden):

Du kan ikke stemme digitalt.

Grunnen til at det er så mange der, er at de skal sørge for at valget går korrekt og smidig for seg. Du må legitimere deg for at man skal vite at du har stemmerett og at du bare kan avlegge stemme én gang, men etter det er det ingen mulighet til å koble det du har stemt opp mot deg som person. Valget er hemmelig, med mindre du selv velger å fortelle til noen hva du har stemt.

Godt valg!

Man legitimerer seg ganske enkelt ved bankID og kan stemme digitalt hjemmefra. Problem solved. Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at vi i våre dager ikke kan stemme digitalt. SÅ mye mer lettvint og smidig!! 

Anonymkode: 14559...e69

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man legitimerer seg ganske enkelt ved bankID og kan stemme digitalt hjemmefra. Problem solved. Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at vi i våre dager ikke kan stemme digitalt. SÅ mye mer lettvint og smidig!! 

Anonymkode: 14559...e69

Det må man gjerne diskutere. Jeg svarte på spørsmål fra trådstarter om hvordan det er i dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...