Gå til innhold

Stemmer du i dag, eller har du forhåndsstemt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I år har jeg for første gang siden jeg ble myndig ikke benyttet meg av stemmeretten. Har stort sett vært bortreist siste tiden, og i kombinasjon med dårlig planlegging, gikk muligheten rett og slett fra meg. 

Savner go’følelsen av å ha avgitt min stemme. Både retten til det, og å utføre plikten. 

Endret av Mari-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stemt i dag, jeg liker å stemme på selve valgdagen, og som alltid vekker dette sterke følelser i meg. Jeg tenker alltid på at vi sannelig er et heldig folk vi som bor i dette landet!

Av samme grunn blir jeg kraftig - faktisk KRAFTIG - provosert når folk ikke stemmer. Det er vår fordømte plikt å gidde å levere en stemmeseddel annenhvert år, og av og til skulle jeg ønske at man fikk en form for refs om man lot være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Jeg har stemt i dag, jeg liker å stemme på selve valgdagen, og som alltid vekker dette sterke følelser i meg. Jeg tenker alltid på at vi sannelig er et heldig folk vi som bor i dette landet!

Av samme grunn blir jeg kraftig - faktisk KRAFTIG - provosert når folk ikke stemmer. Det er vår fordømte plikt å gidde å levere en stemmeseddel annenhvert år, og av og til skulle jeg ønske at man fikk en form for refs om man lot være.

Ja, buksevann til alle som ikke gidder stemme.

Anonymkode: b4737...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (6 minutter siden):

Jeg har stemt i dag, jeg liker å stemme på selve valgdagen, og som alltid vekker dette sterke følelser i meg. Jeg tenker alltid på at vi sannelig er et heldig folk vi som bor i dette landet!

Av samme grunn blir jeg kraftig - faktisk KRAFTIG - provosert når folk ikke stemmer. Det er vår fordømte plikt å gidde å levere en stemmeseddel annenhvert år, og av og til skulle jeg ønske at man fikk en form for refs om man lot være.

Jeg stemte ikke i år rett og slett fordi jeg opplever ingen partier som ønsker å gjøre det bedre for sånne som meg. Tidligere har jeg alltid brukt stemmeretten men uavhengig av hvem som har vært i regjering så har det blitt mye vanskeligere og hverdagen min er blitt hardere og tyngre å overleve. 

Jeg ser rett og slett ikke vitsen. Kanskje hvis dette regjeringsskiftet gjør det bedre for sånne som meg, men om de fortsetter i samme tralten eller strammer enda mer inn så gidder jeg ikke å stemme igjen.

Anonymkode: 73a58...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (6 minutter siden):

Av samme grunn blir jeg kraftig - faktisk KRAFTIG - provosert når folk ikke stemmer. Det er vår fordømte plikt å gidde å levere en stemmeseddel annenhvert år, og av og til skulle jeg ønske at man fikk en form for refs om man lot være.

Wow, hørte på dolere og valgte å stemme i år siden folk hadde en høflig og pen tone, men når jeg ser folk ta den tonen, så skal jeg garantere deg at neste år blir det sofastemme isteden for protest stemme, KUN for å gi deg den i fleisen !! :) 

Anonymkode: 82c90...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg stemte ikke i år rett og slett fordi jeg opplever ingen partier som ønsker å gjøre det bedre for sånne som meg. Tidligere har jeg alltid brukt stemmeretten men uavhengig av hvem som har vært i regjering så har det blitt mye vanskeligere og hverdagen min er blitt hardere og tyngre å overleve. 

Jeg ser rett og slett ikke vitsen. Kanskje hvis dette regjeringsskiftet gjør det bedre for sånne som meg, men om de fortsetter i samme tralten eller strammer enda mer inn så gidder jeg ikke å stemme igjen.

Anonymkode: 73a58...5ad

Hvem er sånne som deg?

Anonymkode: b4737...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, buksevann til alle som ikke gidder stemme.

Anonymkode: b4737...ae4

Jeg ønsker heller at de mister noen privilegier. Gidder man ikke gjøre sin borgerplikt burde man ikke få lik tilgang på goder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker heller at de mister noen privilegier. Gidder man ikke gjøre sin borgerplikt burde man ikke få lik tilgang på goder. 

Bra at siden din vant da, da får du nok mandater for mer enn bare vaksiner og munnbind fremover. Dette ser lovende ut.

Mandater for kollektive positive handlinger. Det har vi sett i diverse andre land. Det ender alltid bra !

Anonymkode: 82c90...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker heller at de mister noen privilegier. Gidder man ikke gjøre sin borgerplikt burde man ikke få lik tilgang på goder. 

Hadde stemt hvis det var mulig å stemme elektronisk.

Anonymkode: b4737...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg stemte ikke i år rett og slett fordi jeg opplever ingen partier som ønsker å gjøre det bedre for sånne som meg. Tidligere har jeg alltid brukt stemmeretten men uavhengig av hvem som har vært i regjering så har det blitt mye vanskeligere og hverdagen min er blitt hardere og tyngre å overleve. 

Jeg ser rett og slett ikke vitsen. Kanskje hvis dette regjeringsskiftet gjør det bedre for sånne som meg, men om de fortsetter i samme tralten eller strammer enda mer inn så gidder jeg ikke å stemme igjen.

Anonymkode: 73a58...5ad

Dette er argument jeg aldri har skjønt, og hvem er "sånne som meg"?

Det har selvfølgelig betydning for deg og dine om den ene eller andre fløyen styrer statsbudsjettet og korrigerer lovverket, det er for enkelt å påstå at det motsatte er tilfelle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Wow, hørte på dolere og valgte å stemme i år siden folk hadde en høflig og pen tone, men når jeg ser folk ta den tonen, så skal jeg garantere deg at neste år blir det sofastemme isteden for protest stemme, KUN for å gi deg den i fleisen !! :) 

Anonymkode: 82c90...03a

Eh, du tror du stemmer for meg du? Da må jeg bare opplyse deg om at du stemmer for DEG, for hvordan livet, økonomien og valgmulighetene skal være for deg og dine, og for samfunnet du er en del av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari- skrev (1 time siden):

I år har jeg for første gang siden jeg ble myndig ikke benyttet meg av stemmeretten. Har stort sett vært bortreist siste tiden, og i kombinasjon med dårlig planlegging, gikk muligheten rett og slett fra meg. 

Savner go’følelsen av å ha avgitt min stemme. Både retten til det, og å utføre plikten. 

Det er egentlig ingen unnskyldning, man har kunnet forhåndsstemme i en mnd... Faktisk enda lenger noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Det er egentlig ingen unnskyldning, man har kunnet forhåndsstemme i en mnd... Faktisk enda lenger noen steder.

Har stort sett vært borte de siste månedene og har svært hektiske dager når jeg har vært hjemom, men som sagt - det handler mest om dårlig planlegging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (47 minutter siden):

Jeg har stemt i dag, jeg liker å stemme på selve valgdagen, og som alltid vekker dette sterke følelser i meg. Jeg tenker alltid på at vi sannelig er et heldig folk vi som bor i dette landet!

Av samme grunn blir jeg kraftig - faktisk KRAFTIG - provosert når folk ikke stemmer. Det er vår fordømte plikt å gidde å levere en stemmeseddel annenhvert år, og av og til skulle jeg ønske at man fikk en form for refs om man lot være.

Jeg er så enig. Nå kan man ta kontakt med kommunen og be om tilrettelegging om man har spesielle utfordringer..  Man kan til og med få noen sendt hjem til en om det er vanskelig å reise til et valglokale. Det derfor få unnskyldninger for å ikke stemme. 

 

 

 

Anonymkode: 9ea20...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte ikke i år. Partiet "mitt" tar for lett på klima. Og jeg stemmer ikke MDG, de er en sekt. Det er en lang vei fra FRP til det. Men når jeg ser hvor rødt det blir, så angrer jeg litt. Men men.

Anonymkode: d6f53...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er så enig. Nå kan man ta kontakt med kommunen og be om tilrettelegging om man har spesielle utfordringer..  Man kan til og med få noen sendt hjem til en om det er vanskelig å reise til et valglokale. Det derfor få unnskyldninger for å ikke stemme. 

Anonymkode: 9ea20...854

Dette har du helt rett i! En venninne av meg testet positivt før helgen, og hun fikk to damer på døra med stemmeurne og lister i formiddag. Denne tjenesten lot seg bestilles via e-post, men var bare tilgjengelig for dem med dokumentert behov da - selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri stemt ved valg og håper jeg aldri vil gjøre det. En plikt til å stemme vil definitivt ta føre det norske regimet i negativ retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri stemt ved valg og håper jeg aldri vil gjøre det. En plikt til å stemme vil definitivt ta føre det norske regimet i negativ retning.

Hvor stemmer du ikke?

Anonymkode: b4737...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor stemmer du ikke?

1. Det er en irrasjonell handling, et tomt rite med ingen til minimal effekt.

2. Det sosiale presset om at man skal stemme er av en sånn grad at jeg velger å ikke gjøre nettopp fordi det oppfordres til det.

3. Selv om det norske demokratiet absolutt er ett av de beste i verden er det fortsatt et elendig system jeg ikke ønsker å oppmuntre ved handle i henhold til rådende ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (13 minutter siden):

1. Det er en irrasjonell handling, et tomt rite med ingen til minimal effekt.

2. Det sosiale presset om at man skal stemme er av en sånn grad at jeg velger å ikke gjøre nettopp fordi det oppfordres til det.

3. Selv om det norske demokratiet absolutt er ett av de beste i verden er det fortsatt et elendig system jeg ikke ønsker å oppmuntre ved handle i henhold til rådende ideologi.

Så væpna revolusjon er bedre?

Anonymkode: b4737...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...