Gå til innhold

Ropstad inngikk avtale for å slippe skatt – betalte aldri

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47LvXE/aftenposten-ropstad-inngikk-avtale-for-aa-slippe-skatt-betalte-aldri

En fersk avsløring i Aftenposten viser at KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad opplyste Statsministerens kontor om at han betalte utgifter på foreldrenes hus – uten at han gjorde det. Nå legger han seg flat.

– Jeg avtalte med mine foreldre at jeg skulle dekke faste utgifter for dem, fordi jeg da ville falle inn under skattefritaket. Det var en dårlig vurdering, sier Ropstad til avisen.

Det førte til at KrF-lederen slapp å betale skatt av pendlerboligen. Ifølge Aftenposten sparte han da 175.000 kroner i skatt.

Anonymkode: 24307...2b1

Fortsetter under...

Ekstra skrev (14 timer siden):

Han fremstår ikke mer sympatisk av denne saken.

Nei, og det er et bevis på at om en kan få seg til å spare en go slant penger, kan folk få seg til å ta uheldige bevisste beslutninger - uansett kristent parti eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...