Gå til innhold

Har Ropstad svar på HVORFOR han skulle betale for seg hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har han sagt dette i klartekst?

Anonymkode: fa368...960

Ja, det mener jeg ganske bestemt (like klart som dette 😅)

Husker det fra pressekonferansen og ser også følgende fra Aftenposten:

Aftenposten har avslørt at KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad har tatt aktive grep for å unngå å betale skatt på statsrådsboligen. Ved å oppgi at han dekket utgifter på foreldrenes hus, fikk han en skattefordel på 175.000 kroner i 2020. Ropstad innrømmer at han oppga utgiftene for å betale mindre i skatt.

Annonse

Ekstra skrev (54 minutter siden):

Aftenposten har avslørt at KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad har tatt aktive grep for å unngå å betale skatt på statsrådsboligen. Ved å oppgi at han dekket utgifter på foreldrenes hus, fikk han en skattefordel på 175.000 kroner i 2020. Ropstad innrømmer at han oppga utgiftene for å betale mindre i skatt.

Det er vel Aftenpostens tolkning. På direkte spørsmål under pressekonferansen ville han ikke bekrefte at det ble gjort av skattemessige grunner.

Ekstra skrev (1 time siden):

Direkte sitat fra pressekonferansen:

NRK: Du trekker deg fordi du gav bevisst feil opplysninger for å spare skatt?

Ropstad: Jeg gjorde dårlige vurderinger og en feil som jeg beklager. Jeg gav opplysninger som på det tidpunktet var rett. 

NRK: Gav du bevisst gale opplysninger for å spare skatt?

Ropstad: Nei, det gjorde jeg ikke. 

NRK: Hva gjorde du da?

Ropstad: Som sagt så var min tanke hele veien å avtale med mine foreldre å betale utgifter, og som jeg har sagt da SMK etter dialog med Skatteetaten hadde en annen oppgatning av saken, og at det med faste utgifter ikke var relevant, så valgte vi at jeg ikke skulle betale like vel.  

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er vel Aftenpostens tolkning. På direkte spørsmål under pressekonferansen ville han ikke bekrefte at det ble gjort av skattemessige grunner.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Direkte sitat fra pressekonferansen:

NRK: Du trekker deg fordi du gav bevisst feil opplysninger for å spare skatt?

Ropstad: Jeg gjorde dårlige vurderinger og en feil som jeg beklager. Jeg gav opplysninger som på det tidpunktet var rett. 

NRK: Hva gjorde du da?

Ropstad: Som sagt så var min tanke hele veien å avtale med mine foreldre å betale utgifter, og som jeg har sagt da SMK etter dialog med Skatteetaten hadde en annen oppgatning av saken, og at det med faste utgifter ikke var relevant, så valgte vi at jeg ikke skulle betale like vel.  

Jeg så på deler av pressekonferansen og mener ganske bestemt at han bekreftet at formålet var å spare skatt.

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg så på deler av pressekonferansen og mener ganske bestemt at han bekreftet at formålet var å spare skatt.

Jeg så HELE pressekonferansen, den er også tilgjengelig hos NRK, og han svarte nøyaktig dette på spørsmål om det var å spare skatt:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...