Gå til innhold

I dag har jeg gjort noe veldig dumt

Anbefalte innlegg

Jeg har en ruslidelse. Misbruker Tramadol. Store mengder. Ikke misbrukt andre midler, men står på 2 stk Valium pr dag (5mg) pga epilepsi, angst og uro. Gjort det i mange år. Fikk nettopp ny fastlege fordi den gamle sluttet og den nye bråseponerte Valium. Jeg fikk panikk spesielt pgr kramper spesielt når man har epilepsi pga lav krampeterskel. Man skal visstnok bruke relativt lang tid på seponere benzo når man har brukt det i lang tid.

Jeg har byttet fastlege, men det er ikke før 1/10-21.  Jeg førsøkte å forklare fastlegen at jeg hadde full forståelse for bråseponering av Tramadol, men ikke Valium. Han ville ikke høre på min forklaring, Jeg har heldigvis ikke fått kramper enda (håper at jeg ikke får det), men det er bare 3 dager siden jeg sluttet med Valium,. Men jeg har ANGST! Mulig pga av seponeringen, mulig pga redsel. Men jeg vet jeg vil oppleve kraftig angst angst, bare snakk om tid, Lest at det setter inn etter 3-5 dager.

Det komplett idiotiske er at jeg i dag har kjøpt og brukt kokain. Jeg er desperat. Det hjelper mot angsten, men kan jo ikke fortsette!!!!

Kan noen gi meg råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462810-i-dag-har-jeg-gjort-noe-veldig-dumt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo ingen garanti for at den nye fastlegen vil skrive ut valium til deg. Det virker nok suspekt om det er det første du spør om. Du har jo  ett misbrukerproblem. Selv om 10mg valium om dagen ikke er ett stort forbruk, så er du avhengig av andre medisiner. Du virker jo å være psykisk avhengig av valium også da du blir så redd nå når det er seponert. Så kanskje du skulle få hjelp til å slutte med uønsket bruk av rus? Du virker jo ha ett problematisk forhold til valium også, når du er så redd for å skulle klare deg uten. Selv seponerte jeg rivotril for noen år siden, jeg forventet kjempeangst og abstinenser men det gikk helt uten problemer. Du renger ikke nødvendigvis få abstinenser, eller de andre tingene du frykter.

Anonymkode: 47a56...262

Jeg fikk beskjed om at det er farlig å seponere så raskt, man kan få alvorlige abstinens kramper som kan skade hjernen. Jeg ville fått tak i en annen lege, dette er ikke forsvarlig. 
Jeg trappet ned litt raskere enn planen å fikk kramper som et epileptisk anfall å de på dps måtte ringe etter ambulanse da de ble redd for at hjertet mitt skulle kollapse. blodtrykket mitt ble skyhøyt under anfallene. 

Anonymkode: c1da3...f73

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 8.11):

Du har jo ingen garanti for at den nye fastlegen vil skrive ut valium til deg. Det virker nok suspekt om det er det første du spør om. Du har jo  ett misbrukerproblem. Selv om 10mg valium om dagen ikke er ett stort forbruk, så er du avhengig av andre medisiner. Du virker jo å være psykisk avhengig av valium også da du blir så redd nå når det er seponert. Så kanskje du skulle få hjelp til å slutte med uønsket bruk av rus? Du virker jo ha ett problematisk forhold til valium også, når du er så redd for å skulle klare deg uten. Selv seponerte jeg rivotril for noen år siden, jeg forventet kjempeangst og abstinenser men det gikk helt uten problemer. Du renger ikke nødvendigvis få abstinenser, eller de andre tingene du frykter.

Anonymkode: 47a56...262

Takk for svar. Ruskonsulenten min og jeg ha nå bestemt at det i første omgang  kun er en ting å gjøre, Avrusning på sengepost. Skal legges inn 10/10. Jeg har et stort misbruksproblrm.. Har kjøpt benzo på gata slik at jeg slipper å være redd for abstienser som kramper og epilekte anfall...

ColaZero skrev (3 timer siden):

Takk for svar. Ruskonsulenten min og jeg ha nå bestemt at det i første omgang  kun er en ting å gjøre, Avrusning på sengepost. Skal legges inn 10/10. Jeg har et stort misbruksproblrm.. Har kjøpt benzo på gata slik at jeg slipper å være redd for abstienser som kramper og epilekte anfall...

Godt å høre at du og ruskonsulenten har fått lagt en plan:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...