Gå til innhold

Matintoleranse??

Gjest Moonfairy

Anbefalte innlegg

Gjest Moonfairy

Hei!

Nå har jeg i flere perioder med mellomrom,vært svært kvalm og kasta opp,uten å finne noen logisk forklaring.Jeg bruekr ingen medisiner,men bruke Postafen på en 9 t biltur nylig,og det hjalp.Trodde først det var bilsyke,men dette burde jo ikke være noe problem 3 dager etter bilturen er avslutta(har kommet i forbindelse m reiser,men varer lenge etter at turen er over)??Så,lurer på om jeg er allergisk mot noe spesiell mat??Hvordan merker man dette?Og kan kvalmen henge i lenge etter man eventuelt har spist det man ikke tåler?Jeh har ikke peiling på matintoleranse,så fint om noen kan hjelpe meg,er litt bekymra nå..!!!

takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei Moonfairy,

Symptomene dine med kvalme og oppkast kan skyldes matallergi/intoleranse, men jeg synes det er rart at det varer så lenge etter at du har spist. Jeg synes du skal skrive ned alt du spiser i 1 uke, og notere hver gang du du blir kvalm og kaster opp. På denne måten kan du se om det er noe mønster i det. Er det noen matvarer som alltid går igjen?

Ellers er symptomene din også veldig typiske for graviditet, så det hadde kanskje vært en ide og undersøkt dette (hvis det da er sannsynlig - vet jo ikke din alder og kjønn..).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...