Gå til innhold

Strømavtale : spot / fast pris? Hva er best i disse dager?

Anbefalte innlegg

Nå når strømmen skal stige og økonomien min går i 0 i måneden fra før , er det lurt å ha en fastpris på strøm / altså at man har en fast sum per måned basert på strømforbruket hele året? Da vil jeg mulig unngå de store sjokkprisene på vinteren og få prisen jevnere fordelt. Hva mener dere? 

Forløbig har jeg spotpris og betaler mer om vinter enn om sommer . 

Gruer meg til vinteren og høyere strømregning og mye kulde både inne og ute  

Anonymkode: b62ae...759

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå når strømmen skal stige og økonomien min går i 0 i måneden fra før , er det lurt å ha en fastpris på strøm / altså at man har en fast sum per måned basert på strømforbruket hele året? Da vil jeg mulig unngå de store sjokkprisene på vinteren og få prisen jevnere fordelt. Hva mener dere? 

Forløbig har jeg spotpris og betaler mer om vinter enn om sommer . 

Gruer meg til vinteren og høyere strømregning og mye kulde både inne og ute  

Fastpris betyr ikke fast sum pr. måned, men en fast pris pr. kWh.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok :) . Kan det lønne seg i disse tider ? 

Sannsynligvis er det for sent å få en god pris nå. Men det *kan* være lurt hvis du ikke tåler ytterligere prisøkning.

kupton skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde to kolleger som jobbet mye med strømpris og avtaler. Etter to år var begge enige om at maksimalt sparte eller tapte man 300 kroner i året på den ene eller andre avtalen. Begge ente opp med fastpris.

Du er litt vag med detaljene i regnestykket, mulig de snakket om kontrakter med kortere avtaleperioder, og da stemmer det sikkert

For mangeårige bindinger, og gitt hvor vanskelig det er å spå strømprisen 2 år frem i tid, og hvor stor varians det er noen år i strømpris, tror jeg ikke det der regnestykket går opp rent matematisk.

Men jeg har ikke jobbet med strømpris og avtaler altså, er kun en vitenskapsmann innen andre felt ;) 

Anonymkode: 6421a...c21

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...