Gå til innhold

Gjenåpningen og kun en koronavaksine

Anbefalte innlegg

Noen andre som kun har en dose? På mandag er det 4 uker siden første dose. Har fått beskjed om at jeg kunne komme på drop-in etter 4 uker for dose 2. Jeg regner med at det fins andre som har av ulike grunner tatt vaksine dose 1 og 2 senere enn de tenkte. Føler meg litt rar med at jeg ikke har fått tatt dose 2 ennå. 

Tenker på dette med munnbind. Slutter alle med munnbind nå? 

Feirer dere gjenåpningen med å gå ekstra tett med mange mennesker igjen eller hehe ? Får inntrykk av at folk gjør det på tv. Jeg er fortsatt skeptisk men jeg har bare en dose og har nok grunn til det pga det. 

Anonymkode: 489bb...baf

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen andre som kun har en dose? På mandag er det 4 uker siden første dose. Har fått beskjed om at jeg kunne komme på drop-in etter 4 uker for dose 2. Jeg regner med at det fins andre som har av ulike grunner tatt vaksine dose 1 og 2 senere enn de tenkte. Føler meg litt rar med at jeg ikke har fått tatt dose 2 ennå. 

Tenker på dette med munnbind. Slutter alle med munnbind nå? 

Feirer dere gjenåpningen med å gå ekstra tett med mange mennesker igjen eller hehe ? Får inntrykk av at folk gjør det på tv. Jeg er fortsatt skeptisk men jeg har bare en dose og har nok grunn til det pga det. 

Jeg har ingen doser og er helt ubekymret.

Anonymkode: edf8f...8bc

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har ingen doser og er helt ubekymret.

Anonymkode: edf8f...8bc

Forstår deg. Kom som et sjokk at de ikke tar noen hensyn med å åpne med å feste på den måten.  

AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 17.23):

På mandag er det 4 uker siden første dose. Har fått beskjed om at jeg kunne komme på drop-in etter 4 uker for dose 2.

Men da gjør du vel det, så er du fullt beskyttet om kort tid? Hvis du ikke er gammel eller syk, går det nok bra med deg selv om smitten skulle blusse opp litt i dagene som kommer. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forstår deg. Kom som et sjokk at de ikke tar noen hensyn med å åpne med å feste på den måten.  

Det kan vel ikke komme som et sjokk at mange feirer at tiltakene oppheves og utesteder åpner for fullt. Litt uklart hvem du mener ikke tar hensyn - og til hvem.

Endret av Ekstra
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kom som et sjokk at de ikke tar noen hensyn med å åpne med å feste på den måten.  

Hæ? Dette er da en lenge varslet gjenåpning, selv om det ikke har bært konkret dato. Selvfølgelig vil folk møtes og feste når samfunnet åpner igjen? 

En gradvis gjenåpning er bra nå som stadig flere er vaksinert, men var helt unødvendig av politikerne å legge opp til folkefest på denne måten. Dessuten burde man venta til alle som ville hadde fått to doser, det gjorde de i f.eks. UK. Sett fra mange andre europeiske land oppleves nok måten dette ble gjort på i Norge som spesiell.  

laban skrev (På 26.9.2021 den 18.02):

Men da gjør du vel det, så er du fullt beskyttet om kort tid? Hvis du ikke er gammel eller syk, går det nok bra med deg selv om smitten skulle blusse opp litt i dagene som kommer. 

Jeg har fått moderna på drop in i dag. Nå er jeg fullvaksinert. Men jeg kommer til å være forsiktig videre for jeg vil ikke ha influensa som herjer heller. 

Drømmeautomat skrev (10 timer siden):

En gradvis gjenåpning er bra nå som stadig flere er vaksinert, men var helt unødvendig av politikerne å legge opp til folkefest på denne måten. Dessuten burde man venta til alle som ville hadde fått to doser, det gjorde de i f.eks. UK. Sett fra mange andre europeiske land oppleves nok måten dette ble gjort på i Norge som spesiell.  

Helt enig. Var mange mennesker i lange køer for å ta vaksine i dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...