Gå til innhold

Tror jeg har forstått hva som forbannelsen med autisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du orker ikke å være sammen med andre mennesker, men bli psykisk syk ved å bare være alene hjemme. Sammen med andre faller en ut, blir ignorert, frosset og totalt utslitt av å prøve å fungere med andre og må hvile flere dager for å komme oppå igjen. Isolert hjemme gjør deg bare sykere. Sov hele dagen, husker ikke hvilken dag det er, tror det er 8 om morgenen når klokken er 10 om kvelden. Hjernen henfaller bare og du blir en grønnsak. Det verste er at det ikke finnes medisin. Er det for mye alt for langt å ønske å kunne fungere normalt som normale folk ?

Anonymkode: 31af2...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke noen spesielle interesser?

Selv synes jeg dagene går fort, men det hjelper nok at jeg ikke bor alene.

Anonymkode: 7050f...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det for mye alt for langt å ønske å kunne fungere normalt som normale folk ?

Alle med sykdom ønsker vel å være friske. Dessverre er det ikke mulig for alle. En får det best ved å ta realiteten inn over seg og gjøre det beste ut av det med de forutsetninger man har. Jfr Birgit Skarstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (18 minutter siden):

Man kan ha folkeskikk selv om man har autisme. 

Ifølge autistene her inne kan de tydeligvis ikke det og da skal de være unnskyld for den råtne oppførselen sin fordi " jammen jeg har autisme og vet ikke bedre jo!😭😡

Anonymkode: 4b12b...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ifølge autistene her inne kan de tydeligvis ikke det og da skal de være unnskyld for den råtne oppførselen sin fordi " jammen jeg har autisme og vet ikke bedre jo!😭😡

Anonymkode: 4b12b...e46

Da tar de feil. Å ha en diagnose er ingen unnskyldning for å ikke lære seg helt basic folkeskikk. Det trengs ingen sterk sosial kompetanse for alminnelig folkeskikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Da tar de feil. Å ha en diagnose er ingen unnskyldning for å ikke lære seg helt basic folkeskikk. Det trengs ingen sterk sosial kompetanse for alminnelig folkeskikk. :)

Jeg vet og ingen av autistene jeg kjenner i virkeligheten oppfører seg sånn heller.

Anonymkode: 4b12b...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (31 minutter siden):

Da tar de feil. Å ha en diagnose er ingen unnskyldning for å ikke lære seg helt basic folkeskikk. Det trengs ingen sterk sosial kompetanse for alminnelig folkeskikk. :)

Autisme fins i forskjellige grader 😉

Anonymkode: 698d6...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Autisme fins i forskjellige grader 😉

Anonymkode: 698d6...199

Hvis man er i stand til å snakke og skrive så skulle man være i stand til å oppføre seg mot andre på et forum tenker jeg da. 

Alle kan ha en dårlig dag, men å gjentatte ganger være så ufin det forstår en person med normal intelligens at man ikke skal være, noe alle med Asperger syndrom har. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (51 minutter siden):

Hvis man er i stand til å snakke og skrive så skulle man være i stand til å oppføre seg mot andre på et forum tenker jeg da. 

Alle kan ha en dårlig dag, men å gjentatte ganger være så ufin det forstår en person med normal intelligens at man ikke skal være, noe alle med Asperger syndrom har. 

Tror du har misforstått hva autisme er. Etter din logikk så er altså alle som er istand til å snakke og skrive også istand til å forstå ironi, sarkasme, ansiktsuttrykk osv også da.. Det blir bare for dumt. 

Anonymkode: 698d6...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror du har misforstått hva autisme er. Etter din logikk så er altså alle som er istand til å snakke og skrive også istand til å forstå ironi, sarkasme, ansiktsuttrykk osv også da.. Det blir bare for dumt. 

Anonymkode: 698d6...199

rapportert. Nå er det nok.

Anonymkode: 4b12b...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror du har misforstått hva autisme er. Etter din logikk så er altså alle som er istand til å snakke og skrive også istand til å forstå ironi, sarkasme, ansiktsuttrykk osv også da.. Det blir bare for dumt. 

Anonymkode: 698d6...199

Jeg har Asperger selv. 

Og jeg snakket om basic folkeskikk. Ikke alt det andre du listet opp. 

En person med normal intelligens vet at man snakker ikke stygt til folk selv om man er på Internett. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
kupton skrev (4 timer siden):

Alle med sykdom ønsker vel å være friske. Dessverre er det ikke mulig for alle. En får det best ved å ta realiteten inn over seg og gjøre det beste ut av det med de forutsetninger man har. Jfr Birgit Skarstein.

Nja, til en viss grad. Selvfølgelig er det ikke lurt å gå og tro man er bestevenn med noen man bare ønsker å være venn med, men som ikke viser noen interesse for å være din venn egentlig. 

Men jeg er glad jeg ikke har hørt på de som mener at jeg må se bort fra ditt og datt pga asperger, for vi med asperger vil ikke klare oss der. Kanskje de med sterk asperger ikke ville klart det da, men jeg klarer tydeligvis mye jeg ikke trodde da jeg var mer deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det hadde jeg aldri gjettet.

Anonymkode: d0fd7...b6d

Neivel, men jeg har blitt utredet både av nevropsykolog og i forbindelse med et forskningsprosjekt, så diagnosen har jeg. 

Men jeg har altså brukt hele livet på å lære meg ting om meg selv og hvordan samfunnet og relasjoner fungerer. Sliter svært mye med det sosiale i det virkelige liv, men på forum er jeg trygg for der trenger jeg faktisk ikke å tolke, prestere eller mestre det sosiale samspillet på samme måte. Jeg har dessuten vært på forum siden jeg var 16 år. Er 30 nå. Og i den forbindelse har jeg lært mye. 

Uansett så lærte jeg folkeskikk i oppveksten. Å ha folkeskikk er ikke synonymt med å også mestre sosialt samspill. Jeg har noen vennskap som jeg har hatt fra jeg var et lite barn. Ellers har jeg ikke klart å bygge nye. De har kommer og gått. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg har Asperger selv. 

Og jeg snakket om basic folkeskikk. Ikke alt det andre du listet opp. 

En person med normal intelligens vet at man snakker ikke stygt til folk selv om man er på Internett. 

Jeg begynner å mistenke at den Aspergeren din er ganske mild altså.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg begynner å mistenke at den Aspergeren din er ganske mild altså.. :) 

Har ikke lagt skjul på at det ikke er min største utfordring av mine diagnoser, men jeg var langt mer plaget/preget av det før. Har brukt veldig mye tid på å trene meg selv opp. :) Og det jeg sliter med fortsatt kommer ikke fram på et forum. 

Er ganske sosialt klossete, rigid, rutinepreget og veldig opptatt av klokkeslett, har lett for å ta ting bokstavelig og å tolke ansiktsuttrykk feil osv. . Kunne brukt lang tid på å liste opp alt, men det er egentlig ikke interessant. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...