UtakknemligDiva Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Det er så mange som deler slike setninger som er sagt at kjente personer eller lignende. Dere vet nok hvor jeg vil. Det er på facebook, insta, egentlig over alt. Sånne kloke ord fra kloke folk. Men er jeg den eneste som ser at det er noe helt ekstremt selvsentrert ved det? Og at det kanskje er veldig enkelt for dem som sier det? Jeg er litt lei av slike setninger som: "grunnen til at du er trist er fordi du er avhengig av folk som ikke prioriterer deg" "slutt å streb etter de som ikke vil elske deg" "har du den minste tvil/ser du et eneste rødt flagg så styr unna, selv om du egentlig vil ignorere der og da" Altså.. Hvordan kan jeg vite at det ikke like gjerne er jeg som sender såkalte "røde flagg"? Hvordan vet jeg at folk ikke føler seg avvist, og at det kanskje er derfor de selv ikke tar kontakt? Hvordan vet man at man streber etter de som ikke vil elske/tilbringe tid? Altså, hadde det vært slik at jeg tar kontakt og ikke får svar, eller bare får høre at ting ikke passer uten at de foreslår nye tider så vet jeg at jeg bør trekke meg unna. Men ligger det automatikk i at dersom noen likte meg så ville de sendt mld hver dag, ringt meg, invitert meg og sånn? Og man kan vel alltid finne et rødt flagg. Alle kan vel finne et rødt flagg med noen. Så hvordan vet man da om det faktisk er reelt? Kommer det masse advarsler så bør en såklart tenke over det, men advarsler kan også komme fra manipulerende mennesker som er redd for å miste noen til fordel for deg. Og tar du noen i lyve er det også såklart et flagg. Er vedkommende slem med dyr er det grunn til å styre unna. Men ellers..? man kan få til flagg av dette også: at noen er såpass gammel og ikke har familie, at man er singel, at man drikker alkohol, at man har sittet i fengsel før.. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 90tallsbarn skrev (12 minutter siden): Det er så mange som deler slike setninger som er sagt at kjente personer eller lignende. Dere vet nok hvor jeg vil. Det er på facebook, insta, egentlig over alt. Sånne kloke ord fra kloke folk. Men er jeg den eneste som ser at det er noe helt ekstremt selvsentrert ved det? Og at det kanskje er veldig enkelt for dem som sier det? Jeg er litt lei av slike setninger som: "grunnen til at du er trist er fordi du er avhengig av folk som ikke prioriterer deg" "slutt å streb etter de som ikke vil elske deg" "har du den minste tvil/ser du et eneste rødt flagg så styr unna, selv om du egentlig vil ignorere der og da" Altså.. Hvordan kan jeg vite at det ikke like gjerne er jeg som sender såkalte "røde flagg"? Hvordan vet jeg at folk ikke føler seg avvist, og at det kanskje er derfor de selv ikke tar kontakt? Hvordan vet man at man streber etter de som ikke vil elske/tilbringe tid? Altså, hadde det vært slik at jeg tar kontakt og ikke får svar, eller bare får høre at ting ikke passer uten at de foreslår nye tider så vet jeg at jeg bør trekke meg unna. Men ligger det automatikk i at dersom noen likte meg så ville de sendt mld hver dag, ringt meg, invitert meg og sånn? Og man kan vel alltid finne et rødt flagg. Alle kan vel finne et rødt flagg med noen. Så hvordan vet man da om det faktisk er reelt? Kommer det masse advarsler så bør en såklart tenke over det, men advarsler kan også komme fra manipulerende mennesker som er redd for å miste noen til fordel for deg. Og tar du noen i lyve er det også såklart et flagg. Er vedkommende slem med dyr er det grunn til å styre unna. Men ellers..? man kan få til flagg av dette også: at noen er såpass gammel og ikke har familie, at man er singel, at man drikker alkohol, at man har sittet i fengsel før.. I dag har det ikke regnet så mye. Det var verre i forgårs. Men håper solen snart kommer frem igjen og gir en hel dag med fint vær sånn som i går! Anonymkode: 7d8ae...d38 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 29. september 2021 Forfatter Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag har det ikke regnet så mye. Det var verre i forgårs. Men håper solen snart kommer frem igjen og gir en hel dag med fint vær sånn som i går! Anonymkode: 7d8ae...d38 Hvorfor bruker du så mye tid på å tøffe deg for de andre her inne? Jeg kjenner deg igjen på at du er irritert på innleggene mine. Men hvorfor gidder du å gå inn når du ser det er meg? Jeg har ikke engang anelse om hvor mange tråder mange av de andre her har fordi jeg går ikke inn i tråder jeg ikke bryr meg om. Dette her er en viktig tema uansett synes jeg. Jeg synes media sprer så mye slike "kloke ord" og det skremmende er at det er så mange folk som deler det og følger det, som også virker oppegående. De gir litt budskap om at man ikke skal se på seg selv, men skylde på at det er andre som idioter som ikke vil investere tiden sin i deg. Dette har jeg fulgt og endte opp ensom og deprimert. Jeg skulle være førsteprio, om ikke var de ikke verdt å investere tid på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 90tallsbarn skrev (9 minutter siden): Hvorfor bruker du så mye tid på å tøffe deg for de andre her inne? Jeg kjenner deg igjen på at du er irritert på innleggene mine. Men hvorfor gidder du å gå inn når du ser det er meg? Jeg har ikke engang anelse om hvor mange tråder mange av de andre her har fordi jeg går ikke inn i tråder jeg ikke bryr meg om. Dette her er en viktig tema uansett synes jeg. Jeg synes media sprer så mye slike "kloke ord" og det skremmende er at det er så mange folk som deler det og følger det, som også virker oppegående. De gir litt budskap om at man ikke skal se på seg selv, men skylde på at det er andre som idioter som ikke vil investere tiden sin i deg. Dette har jeg fulgt og endte opp ensom og deprimert. Jeg skulle være førsteprio, om ikke var de ikke verdt å investere tid på. Jeg tøffer meg ikke, jeg snakker bare om været. Anonymkode: 7d8ae...d38 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 29. september 2021 Forfatter Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tøffer meg ikke, jeg snakker bare om været. Anonymkode: 7d8ae...d38 du skal bare vise hvor uviktige ting jeg grubler på og liksom at "ingen bryr seg". Så kan like gjerne snakke om været liksom. Jeg forstår bare ikke at folk gidder slik her. Når noe er uinteressant så kan man jo bare gå videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 90tallsbarn skrev (4 minutter siden): du skal bare vise hvor uviktige ting jeg grubler på og liksom at "ingen bryr seg". Så kan like gjerne snakke om været liksom. Jeg forstår bare ikke at folk gidder slik her. Når noe er uinteressant så kan man jo bare gå videre. Og jeg kan bare ikke skjønne hvorfor du alltid skal lage så mange tråder om alt du lurer på. Og jeg kan bare ikke skjønne hvorfor du ikke bruker D A G B O K forumet til funderingene dine. Stadig får du flyttet tråder til Dagbok, hva er det du ikke skjønner med det da? Du tar tydeligvis hint sånn ellers, men akkurat når det gjelder det så gjør du det ikke. Later du som at du ikke forstår, eller? Anonymkode: 7d8ae...d38 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 29. september 2021 Forfatter Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og jeg kan bare ikke skjønne hvorfor du alltid skal lage så mange tråder om alt du lurer på. Og jeg kan bare ikke skjønne hvorfor du ikke bruker D A G B O K forumet til funderingene dine. Stadig får du flyttet tråder til Dagbok, hva er det du ikke skjønner med det da? Du tar tydeligvis hint sånn ellers, men akkurat når det gjelder det så gjør du det ikke. Later du som at du ikke forstår, eller? Anonymkode: 7d8ae...d38 Vanskeligere å få svar i dagbok siden ikke alle har tilgang der. Dessuten er ikke dette her et syteinnlegg om en viss diagnose eller tråd om forelskelse. Det er noe som jeg synes er ganske viktig og som kanskje flere har lagt merke til eller blitt påvirket av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462958-media-gir-inntrykk-av-at-akkurat-du-er-s%C3%A5-spesiell-at-alle-skal-banke-p%C3%A5-d%C3%B8ren-din-jeg-tror-det-er-et-kjempe-problem/#findComment-4059656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.