Gå til innhold

Hva er det positive med autisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har autisme og de positive sidene jeg finner ved det er:

-Veldig flink til å underholde meg selv og trives i eget selskap. Jeg kjenner flere som ikke klarer å sitte alene en kveld og det virker veldig slitsomt.

- Jeg er veldig flink innen det som interesserer meg. Har fått jobb i en høyt lønnet stilling innen en av mine særinteresser hvor jeg også jobber mye på hjemmekontor (siden jeg jobber best i stille og rolige omgivelser).

- Jeg har mange gode evner fordi jeg på det som interesserer meg er perfeksjonist. Dette har gitt meg utrolig mye kunnskap og ferdigheter innen flere felt som jeg kan dra nytte av på andre arenaer :)

-Pandemien var null stress for meg. Jeg blomstret faktisk fordi det ikke lengre var så mange sosiale krav og det var innafor å ikke ha nær fysisk kontakt, takke nei til fester og sammenkomster osv. 

 

 

 

Anonymkode: 565ca...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har autisme og de positive sidene jeg finner ved det er:

-Veldig flink til å underholde meg selv og trives i eget selskap. Jeg kjenner flere som ikke klarer å sitte alene en kveld og det virker veldig slitsomt.

- Jeg er veldig flink innen det som interesserer meg. Har fått jobb i en høyt lønnet stilling innen en av mine særinteresser hvor jeg også jobber mye på hjemmekontor (siden jeg jobber best i stille og rolige omgivelser).

- Jeg har mange gode evner fordi jeg på det som interesserer meg er perfeksjonist. Dette har gitt meg utrolig mye kunnskap og ferdigheter innen flere felt som jeg kan dra nytte av på andre arenaer :)

-Pandemien var null stress for meg. Jeg blomstret faktisk fordi det ikke lengre var så mange sosiale krav og det var innafor å ikke ha nær fysisk kontakt, takke nei til fester og sammenkomster osv. 

 

 

 

Anonymkode: 565ca...7e0

Ja jeg er enig i det med pandemi. De fleste folk ville kanskje klikket av å ikke være sosial på et par dager, ikke klemme, håndhilse eller dra på konsert. Jeg har bare kost meg. 

Anonymkode: 945dc...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er enig i det med pandemi. De fleste folk ville kanskje klikket av å ikke være sosial på et par dager, ikke klemme, håndhilse eller dra på konsert. Jeg har bare kost meg. 

Anonymkode: 945dc...4c5

Ja jeg må innrømme at jeg gruer meg nå som jeg er fullvaksinert og samfunnet er mer åpnet, for jeg vet at nå blir dere er krav til å skulle dra ut og sosialisere, og det er ikke alt jeg kan takke nei til heller på grunn av jobbrelasjoner og familiemedlemmer som bor på andre siden av landet.

Anonymkode: 565ca...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask skrev (4 minutter siden):

Det er da virkelig ingen ting, absolutt ingenting, positivt med autisme.

Men hvis du ikke hadde hatt autisme så hadde du ikke blitt ufør og da kunne du jo ikke vært en slabbedask? Da måtte du jo jobbet? Men det er sant ingen ting er gøy med å bare sitte hjemme hele dagene. 

Anonymkode: 945dc...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kommer på noe positivt med det for min del. Annet enn at jeg blir veldig kunnskapsrik på det jeg interesserer meg for, men det kan jo folk uten autisme også bli. 

Men jeg liker at jeg har en litt annerledes personlighet når den kommer fram, men det er ikke mange som ser den siden av meg, men de som får se synes gjerne det er litt sjarmerende. Jeg er litt kronisk kan man si. På noen områder. 

Ut over det har det jo bare vært en belastning og skapt problemer i oppvekst og voksenår. Det at jeg er så rigid og fastlåst tror jeg er et stort hinder mtp å bli bedre av mine andre psykiske lidelser. Jeg utvikler meg i sneglefart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg først er interessert i noe så klarer jeg å htperfokusere på akkurat det. Kanskje litt for mye for glemmer å spise og gå på do. Men det er sjeldent jeg finner et sånt felt, men det er nok mer depresjonen skyld. 

Anonymkode: 945dc...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hvordan jeg tenker. 🪐

Jeg er ikke bundet av normer.

Det høres nok litt snodig ut, men jeg føler at jeg har et rikere sinn enn neurotypiske.

Jeg føler meg mer intelligent enn de jeg kjenner til uten autismespekterlidelse.

Mens de jeg kjenner til som har autismespekterlidelse opplever jeg som mer intelligente igjen.

 

Anonymkode: 4d321...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...