Gå til innhold

Hvordan slutte å se for seg fæle scenarioer i hodet?

Anbefalte innlegg

Jeg har i en del måneder nå sett for meg at jeg blir knivstukket, ser for meg flere forskjellige scenarioer der dette skjer og tiden etterpå, hvordan jeg reagerer osv. Tankene kommer egentlig veldig ufrivillig og det er egentlig det siste jeg vil tenke på. Det har derfor blitt veldig forstyrrende. Jeg forsøker å stoppe tankene, men har som oftest tenkt på det en stund før jeg innser det og klarer avlede meg selv fordi tankene bare vandrer og på en måte lever sitt eget liv. 

Noen som har noen tips til hvordan en kan bli kvitt en slik tanke? 

Anonymkode: ed6fb...c94

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Hvis det er tvangstanker OCD, så er trikset å ignorere de. DVS ikke kjemp mot de, bare la de komme, og være mest mulig likegyldig til de. Er det veldig plagsomt og det er OCD så kan det hjelpe med ssri medisiner også. 

For å finne ut om det er tvangstanker kan du poste ett spørsmål der du utdyper hvordan du reagerer på tankene, og hvor hyppige de er, og slikt på psykiatriforumet her på dol, så kanskje du får svar.

Endret av worrisome_plenty .2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...