AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Holder på å revne for meg. Har gått ned på mye medisiner. Går på litt benzo men ikke daglig. Tror jeg blir dårlig og ustabil av det dagene etter selv om jeg ikke tar store doser. Pga at jeg er så dårlig og ustabil så går det dårlig i forholdet. Føler meg så avvist og det har gått meg på hjerna. Jeg er sint, desperat, fortvilet, gråter og vekskler mellom dette hele tiden. Går på lamictal med lavt serum og abilify 5 mg. Nå skal jeg slutte på abilify og. Prøvd det før og da ble jeg veldig ustabil og det var fryktelig. Nå har jeg ikke kontroll på egne følelser og er veldig irrasjonell. Tankene går uten stopp i 24 timer og sover derfor dårlig. Klarer ikke konsentrere meg, blir anklaget for å ha dårlige antenner, og jeg tror andre avviser og kritiserer, er faktisk fullstendig overbevist om det ofte. Tankene går hele tiden men jeg vet ikke hva jeg skal tro på og ombestemmer meg sekund for sekund for hva jeg skal tro, føle, mene, tenke. Jeg er såpass under trykk at jeg har veldig store problemer med å holde kontroll på meg selv! Er så desperat hva gjør jeg? Skal snakke med psykiater på mandag som vil ha meg på SSRI og Wellbutrin! Men tror det bare vil gire meg enda mer opp! Jeg er veldig hyper og sliten på én gang. De mener jeg har uspesifisert pf, gjentakende depresjoner, angstlidelse og ptsd. Men jeg tror nødvendigvis ikke på det. Jeg får ikke med meg hva andre sier, har dårlige antenner i nære forhold og har en del usympatiske trekk...at jeg kan ta lite hensyn! Og det får meg til å HATE meg selv! Hva kan feiler meg og hvilke medisiner kan jekke meg ned noen hakk? Får ikke seroquel som jeg spurte om, de skal liksom ha meg sånn nå en stund. Men dette er ikke riktig. Kupton, andre, nå trenger jeg råd. Anonymkode: d62f2...744 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Hvorfor har du gått ned på medisiner da? Anonymkode: ba0d4...29b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Det er forøvrig lenge siden noen fikk seriøs hjelp her på forumet. Anonymkode: ba0d4...29b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er forøvrig lenge siden noen fikk seriøs hjelp her på forumet. Anonymkode: ba0d4...29b Ok da så Anonymkode: d62f2...744 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Holder på å revne for meg. Har gått ned på mye medisiner. Går på litt benzo men ikke daglig. Tror jeg blir dårlig og ustabil av det dagene etter selv om jeg ikke tar store doser. Pga at jeg er så dårlig og ustabil så går det dårlig i forholdet. Føler meg så avvist og det har gått meg på hjerna. Jeg er sint, desperat, fortvilet, gråter og vekskler mellom dette hele tiden. Går på lamictal med lavt serum og abilify 5 mg. Nå skal jeg slutte på abilify og. Prøvd det før og da ble jeg veldig ustabil og det var fryktelig. Nå har jeg ikke kontroll på egne følelser og er veldig irrasjonell. Tankene går uten stopp i 24 timer og sover derfor dårlig. Klarer ikke konsentrere meg, blir anklaget for å ha dårlige antenner, og jeg tror andre avviser og kritiserer, er faktisk fullstendig overbevist om det ofte. Tankene går hele tiden men jeg vet ikke hva jeg skal tro på og ombestemmer meg sekund for sekund for hva jeg skal tro, føle, mene, tenke. Jeg er såpass under trykk at jeg har veldig store problemer med å holde kontroll på meg selv! Er så desperat hva gjør jeg? Skal snakke med psykiater på mandag som vil ha meg på SSRI og Wellbutrin! Men tror det bare vil gire meg enda mer opp! Jeg er veldig hyper og sliten på én gang. De mener jeg har uspesifisert pf, gjentakende depresjoner, angstlidelse og ptsd. Men jeg tror nødvendigvis ikke på det. Jeg får ikke med meg hva andre sier, har dårlige antenner i nære forhold og har en del usympatiske trekk...at jeg kan ta lite hensyn! Og det får meg til å HATE meg selv! Hva kan feiler meg og hvilke medisiner kan jekke meg ned noen hakk? Får ikke seroquel som jeg spurte om, de skal liksom ha meg sånn nå en stund. Men dette er ikke riktig. Kupton, andre, nå trenger jeg råd. Anonymkode: d62f2...744 Jeg synes du skal forberede deg godt til samtalen på mandag. Forsøk å skrive en ryddig beskrivelse av hvordan du har det for tiden, og dine egne tanker om hva som kan være til nytte. Når det gjelder forholdet til partneren din, så kunne det kanskje være en ide om dere kontaktet Familiekontoret Familievernet hjelper deg å finne løsninger (bufdir.no) . Du har jo langvarige vansker, så det er neppe lurt å tenke at "alt skal bli bedre, bare du blir bra", før dere tar tak i hva som fungerer dårlige i samlivet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Det er viktig at du følger froskens råd. Det er nødvendig for at de skal kunne få et godt bilde av hva som feiler deg. Ut fra det må behandling inkl. medisiner avgjøres. Jeg er litt bundet på hender og føtter fra ledelsen på DOL vedr det å gi råd, men jeg tar sjansen på å si at jeg synes Wellbutrin til deg er en dårlig ide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 frosken skrev (8 timer siden): Jeg synes du skal forberede deg godt til samtalen på mandag. Forsøk å skrive en ryddig beskrivelse av hvordan du har det for tiden, og dine egne tanker om hva som kan være til nytte. Når det gjelder forholdet til partneren din, så kunne det kanskje være en ide om dere kontaktet Familiekontoret Familievernet hjelper deg å finne løsninger (bufdir.no) . Du har jo langvarige vansker, så det er neppe lurt å tenke at "alt skal bli bedre, bare du blir bra", før dere tar tak i hva som fungerer dårlige i samlivet. Jeg sto opp for noen timer siden og har skrevet ned mye om hvordan jeg har det. Men jeg klarer ikke å tenke hva som kan være nyttig utenom en medisin som "tar meg ned" (som de egentlig ikke vil gi meg). Føler også at de ikke har sett hele bildet. Jeg er ikke så flink til å formidle meg. Så lurer på om jeg må gjøre meg bestemt, men det er jeg ikke så flink til, hører på andre mer enn jeg hører på meg selv. Anonymkode: d62f2...744 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 kupton skrev (8 timer siden): Det er viktig at du følger froskens råd. Det er nødvendig for at de skal kunne få et godt bilde av hva som feiler deg. Ut fra det må behandling inkl. medisiner avgjøres. Jeg er litt bundet på hender og føtter fra ledelsen på DOL vedr det å gi råd, men jeg tar sjansen på å si at jeg synes Wellbutrin til deg er en dårlig ide. Det tror jeg og. Har tidligere erfaring med at jeg blir oppskrudd av antidepressiva generelt. Er oppskrudd nok fra før og tenker og gjør flere ting samtidig nesten hele tiden. Jeg har skrevet ned hvordan jeg har det, men vanskelig for meg å tenke hva som kan hjelpe meg nå, utenom en medisin som kan dempe meg litt, noe de egentlig ikke vil gi meg. Jeg merker jo at jeg ikke har sultfølelse lenger og det er nesten som å sveve, nesten som en rus med fæle bivirkninger. Har alle medisinene jeg har gått på bare dempet dette? Jeg er også veldig kreativ for tiden. Men det brister lett for meg, for det virker som etter å ha nådd en "topp", så får jeg mye sinne pga irrasjonelle tanker, eller noe som kan ligne tilbakevendende tvangstanker, veldig rigide tanker. Er jeg helt unormal, rar, eller hva kan dette være? Anonymkode: d62f2...744 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 kupton skrev (16 timer siden): Det er viktig at du følger froskens råd. Det er nødvendig for at de skal kunne få et godt bilde av hva som feiler deg. Ut fra det må behandling inkl. medisiner avgjøres. Jeg er litt bundet på hender og føtter fra ledelsen på DOL vedr det å gi råd, men jeg tar sjansen på å si at jeg synes Wellbutrin til deg er en dårlig ide. @kuptonhåper på svar fra deg. Anonymkode: d62f2...744 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sto opp for noen timer siden og har skrevet ned mye om hvordan jeg har det. Men jeg klarer ikke å tenke hva som kan være nyttig utenom en medisin som "tar meg ned" (som de egentlig ikke vil gi meg). Føler også at de ikke har sett hele bildet. Jeg er ikke så flink til å formidle meg. Så lurer på om jeg må gjøre meg bestemt, men det er jeg ikke så flink til, hører på andre mer enn jeg hører på meg selv. Anonymkode: d62f2...744 Jeg tror løsningen ligger i en kombinasjon av at du sier tydelig hvordan du har det og hva du mener - men at du også lytter og prøve å finne ut hva uenigheten mellom deg og din behandler består i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 21.16): Det er forøvrig lenge siden noen fikk seriøs hjelp her på forumet. Anonymkode: ba0d4...29b Da vet man det. Anonymkode: fd476...361 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463023-holder-p%C3%A5-%C3%A5-g%C3%A5-fra-sans-og-samling-kuptonandre/#findComment-4060848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.