Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt opp et lite lån og kjøpt en leilighet som data skal bo i mens hun studerer og snart er det på tide med første avdrag. Jeg har bl.a. fått en liste med forfallsdatoer og sånt, men... Alt dette ble jo tidligere ordnet på de fysiske møtene underveis i prosessen, nå må man jo fikse alt dette selv og det er 15 år siden sist jeg kjøpte leilighet. Har ikke vært fysiske møter pga corona.

Jeg gidder ikke ringe banken og spørre (føles enda teitere enn å spørre her...) og det er jo komplett umulig å sende en mail eller finne et kontaktskjema. Disse bootene er jo umulige å snakke med og selv meldingsfeltet på bankens fb-side er jo en jævla boot.

Mitt spørsmål er altså noe så teit som - avdragene kommer som en vanlig regning i nettbanken, sant? Så kan jeg selv etter første regning legge inn autotrekk osv. Var pokker så mye enklere dette før corona altså, når de som visste hva de holdt på med fikset dette...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463050-idiotsp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-bank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hvis du har lån i samme bank som du har konto du betaler fra, vil jeg med 99,99% sikkerhet anta at lånet trekkes automatisk fra brukskonto. Det pleier å spesifiseres i lånedokumentene hvor lånet skal trekkes fra.

Har du lånet i annen bank enn du betaler fra, kan det være litt mer komplisert. Men det vanlige er da også et autotrekk. Du kan evt. sjekke betalingsoversikten i nettbanken din og sjekke at trekket ligger der.

ISW skrev (2 timer siden):

Hei,

Hvis du har lån i samme bank som du har konto du betaler fra, vil jeg med 99,99% sikkerhet anta at lånet trekkes automatisk fra brukskonto. Det pleier å spesifiseres i lånedokumentene hvor lånet skal trekkes fra.

Har du lånet i annen bank enn du betaler fra, kan det være litt mer komplisert. Men det vanlige er da også et autotrekk. Du kan evt. sjekke betalingsoversikten i nettbanken din og sjekke at trekket ligger der.

I samme bank og jeg har en mistanke om at det vil trekkes fra en konto jeg har kalt sparekonto, går helt fint. :) Kjente ikke igjen kontonummeret i papirene med en gang, har flere kontoer (fulgte med bankavtalen) og bruker dem til litt ulike ting. Men jeg antar banken vil ha pengene sine så jeg får vel beskjed om de ikke kommer inn ditt... ;) 

Lillemus skrev (15 timer siden):

Det er ikke poenget her, men i forbindelse med at det er et supplement til egenkapital til et boliglån så er det lite. 

Poenget er vel at du skal ta lån, og spekulerer i tilbakebetaling.  Ikke hva du skal bruke lånet til, eller hvor stort det er.

Anonymkode: 89930...eb7

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Poenget er vel at du skal ta lån, og spekulerer i tilbakebetaling.  Ikke hva du skal bruke lånet til, eller hvor stort det er.

Anonymkode: 89930...eb7

Nettopp, så hvorfor lurte du på hva "et lite lån" er?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...