Gå til innhold

Hvordan kan jeg klare å bli mindre vag ift selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Jeg er i perioder suicidal og selvmordstanker og planer blir derfor tema. Problemet mitt er at jeg ofte er så vag at behandler blir bekymret. Det som er, er at jeg som oftest er så ambivalent og ikke vet helt selv, også er jeg veldig redd for å lyve så det resulterer i at jeg ikke klarer gi noe klart svar. Har til og med endt med at jeg ble tvangsinnlagt en gang selv om jeg ikke hadde noen planer.

Noen som har noen gode råd til hvordan unngå det i fremtiden?

Anonymkode: 18307...749

Fortsetter under...

Jeg tror det i terapi er hensiktsmessig å fokusere på det underliggende problemet som fører til selvmordstanker. Det er ingen «hjelp» å få mot selvmordstanker spesifikt (foruten innleggelse for å beskytte deg). Selvmordstanker i seg selv er bare et symptom på alvorlig depresjon eller annen alvorlig sykdom. 

Min personlige mening er at slike tanker vies for stor oppmerksomhet og at behandling bare blir brannslukking. Skal man komme videre må man ta et endelig oppgjør med selvmordstankene (jeg skal ikke ta livet mitt) og fokusere på å få hjelp til å bli frisk. Og ta inn over seg at uansett hvor håpløst ting ser ut, er det så godt som alltid utsikter til bedring. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...