Gå til innhold

Autismeangst :’( ser på meg selv som ufriskt individ


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Dette kommer alltid sterkt på kvelden. 
Det klages over lite aktivitet her så regner med ingen blir irritert.

Men jeg fikk ekstra angst for autisme i går. Jeg googlet «Asperger ssri» og så kom det opp et intervju med en med Asperger. Han beskriver jo meg og alt var så likt at det var irriterende. 
Dette med å ikke se noen mening i måten folk flest lever på. Jeg vil fortsette å se meningen, men den forsvinner som om det bare er programmert i DNA. 
Han sa at han ikke ser vits i å reise og oppleve ting fordi man sitter bare igjen med et minne etterpå. Så er du død til slutt og alt er bortkastet.

Han var heller ikke klar over at han var deprimert før en venninne av en venninne av han hadde sykemeldt seg pga depresjon og forklarte han hvordan det kjentes. Da følte han at hun beskrev han.

Han fungerte greit sosialt når han først var sosial, men han beholdt ikke venner og orket aldri tanken på å oppsøke steder med mange folk. 
 

Noen ganger føler jeg meg ekstra lykkelig og det er når jeg gjør mye av det motsatte av det moralen min sier. Som å kjøpe helt nye klær selv om jeg ikke trenger dem, reise, bare gjøre ting uten at det trenger å ha så mye mening. Det er så deilig når man har det sånn. Missunner de som er slik til vanlig, og jeg er glad jeg ikke ble verre enn det jeg er. Stakkars de som har sterkere grad sier jeg bare! 
 

Det er aldri noe oppløftende å lese om folk med Asperger. Fordi livet deres blir ikke slik jeg håper mitt skal bli. Jeg bil ikke leve alene og venneløs. 
Jeg tror egentlig ikke jeg blir det heller. Men jeg føler meg litt utenfor andre og jeg er ofte redd for at jeg trenger meg på når jeg deltar på noe.. 
 

Jeg er redd for at jeg kommer til å forbli slik som jeg ikke liker. Jeg kan føle at ting går bra, men så bare føler jeg at jeg narrer meg selv og at alle gjennomskuer at det er påtatt. Jeg er redd for at jeg har ukontrollerte bevegelser, gjør grimaser, har monoton stemme osv... :( jeg føler meg jo  vid åpen ofte. 

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...