Gå til innhold

Har klærne du bruker noe å si for hvordan du føler deg?

Anbefalte innlegg

Klær har mye å si for meg. Det hjelper mot depresjon å føle seg velstelt og bruke noe man trives med, som man føler er seg. Men dessverre har jeg tvangspreget lidelse og får noen ganger dårlig samvittighet for å stelle meg og kjøpe nye klær fordi jeg tenker på miljøet. 

Anonymkode: 16e2b...9da

Fortsetter under...

Ja det har mye å si.  Jeg kjenner tankene rundt miljø, selv om jeg ikke har tvangstanker.  Jeg bestemte meg for å la være og kjøpe klær i et år, men har likevel kjøpt gode joggesko.  

Det har mye å si for meg å se godt ut når jeg er på jobb, eller ute på byen.  Hjemme går jeg mest i t-skjorter og joggebukse (jeg bor alene).  Jeg jobber en del hjemme så jeg trenger ikke mye klær egentlig.  Jeg gleder meg faktisk til året er over, og kan kjøpe meg en genser😀

Mennesker har pyntet seg i alle tidsaldre.  Det viktige er å være bevisst og bruke klærne lenger.  Være kreativ i å sette dem sammen.

Savannah skrev (1 minutt siden):

Ja det har mye å si.  Jeg kjenner tankene rundt miljø, selv om jeg ikke har tvangstanker.  Jeg bestemte meg for å la være og kjøpe klær i et år, men har likevel kjøpt gode joggesko.  

Det har mye å si for meg å se godt ut når jeg er på jobb, eller ute på byen.  Hjemme går jeg mest i t-skjorter og joggebukse (jeg bor alene).  Jeg jobber en del hjemme så jeg trenger ikke mye klær egentlig.  Jeg gleder meg faktisk til året er over, og kan kjøpe meg en genser😀

Mennesker har pyntet seg i alle tidsaldre.  Det viktige er å være bevisst og bruke klærne lenger.  Være kreativ i å sette dem sammen.

Men hva tenker du rundt å la være å bruke klær du har vært mye deprimert i? 
Jeg har 3 gensere jeg brukte den tiden og genserne er faktisk 10 år gamle. Den ene av dem var min favoritt i mange år. Jeg vil aldri i livet kaste dem, de er lagt ut for salg men ingen har kjøpt dem enda. Jeg har fått solgt en annen jeg hadde. 
De blir vel gitt bort snart. Jeg føler ikke je har kontroll om jeg gir de til Fretex gjennom sånn kontainer. 
Men er litt sårt å se hvor stor haug av klær som ligger og ikke blir brukt. Enkelt og greit pga mine følelser. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det viktigste er at de er behagelige å ha på seg. 

Anonymkode: 3cad2...a71

Ikke for meg. Såklart må de være behagelige, men de mest behagelige klærne er jo slike man går i hjemme når man daffer 😛 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for meg. Såklart må de være behagelige, men de mest behagelige klærne er jo slike man går i hjemme når man daffer 😛 

Jeg går bare hjemme og daffer...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva tenker du rundt å la være å bruke klær du har vært mye deprimert i? 
Jeg har 3 gensere jeg brukte den tiden og genserne er faktisk 10 år gamle. Den ene av dem var min favoritt i mange år. Jeg vil aldri i livet kaste dem, de er lagt ut for salg men ingen har kjøpt dem enda. Jeg har fått solgt en annen jeg hadde. 
De blir vel gitt bort snart. Jeg føler ikke je har kontroll om jeg gir de til Fretex gjennom sånn kontainer. 
Men er litt sårt å se hvor stor haug av klær som ligger og ikke blir brukt. Enkelt og greit pga mine følelser. 

Hvis du har hatt en gensser i 10 år og forbinder den med depresjon synes jeg du skal la være å bruke den.  Unn deg et nytt plagg i ny og ne for å føle deg ovenpå.  Jeg har erfaring av hvor viktig det er når man har vært deprimert.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går bare hjemme og daffer...

Det gjorde jeg og noen år. Ble mer og mer deprimert. Jeg vet ikke hvorfor du gjør det. Har tvangstanker som har vært med å påvirke handlingene mine, men måtte bare bryte de, selv om det kjentes som å bryte reglene, og gjøre noe i stedet for å vente på at verden kom til døra mi. 
Det gjorde underverker. 

Jeg pleide jo å sove til langt på dag, sette meg og skrolle på Instagram og se på de fine livene, dusjet ikke for så ikke vitsen, samme mørke 10 år gamle klærne hver dag (skiftet undertøy da), ingen TV eller radio i bakgrunnen. 

Fordi tankene sa at ting vil skje når det er ment å skje. At det bare er sløsing med miljø og alt at jeg skal begynne å være aktiv av meg selv og ta plassene fra noen andre. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor det? Mener du at det ikke er et fullverdig liv å bare daffe hjemme? 

Anonymkode: 7c95a...741

For mange av oss er ikke det et fullverdig liv nei. Mulig det er det for deg da, men for meg hadde det blitt tomt, meningsløst og kjedelig.

Anonymkode: 4598c...76c

Savannah skrev (5 timer siden):

Helt enig. Jeg kjøper vel nye klær kanskje 1-2 ganger i året, men kjøper av god kvalitet og tar veldig godt vare på dem. Jeg er ikke stivpyntet når jeg går ut, men velstelt og pent kledd. Jeg føler meg mye bedre om jeg er pent kledd og sminket når jeg skal på jobb, treff, hobbyer osv. De gangene jeg har kledd meg som en dass følte jeg meg mer som en dass.

Kjøper også mye undertøy fra Change da jeg syns det er pent og det får meg til å føle meg mer selvsikkert og gir en liten confidence boost. Er jeg hjemme med samboeren bruker vi ofte bare joggebukser eller lounge wear, men selv der finnes det veldig mye pent som også er komfortabelt :) 

Anonymkode: 4598c...76c

Annonse

UtakknemligDiva
Savannah skrev (12 minutter siden):

Du kan gå ut alene.  Det gjør jeg ofte.

Man kan føle seg som et lett offer. Folk er hyggelige og imøtekommende når de er fulle. Så lukter de at man er alene og venneløs og da kan noen bli ondskapsfulle. Sier ikke at alle er det liksom, men det er ikke så gøy å bare gå ut alene. 

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Man kan føle seg som et lett offer. Folk er hyggelige og imøtekommende når de er fulle. Så lukter de at man er alene og venneløs og da kan noen bli ondskapsfulle. Sier ikke at alle er det liksom, men det er ikke så gøy å bare gå ut alene. 

Nå tenkte jeg ikke på fyllefester.  Jeg er godt voksen og har ikke behov for utesteder.  Det går an å gå på politiske møter,  finne seg noen klubber f.eks. for enslige, gå på kafe, kino eller konserter.  Da blir man kjent med noen.  

Hvis jeg i utganspunktet er sliten eller har en litt dårlig dag føler jeg meg mye bedre om jeg kler meg ordentlig og pent og ordner meg litt. Da snakker jeg først og fremst om når jeg skal ut blant folk, hvilket gir meg betyr minst ni av ti dager.

Føler meg litt bedre kanskje. Jeg går mest i treningstights og genser da, men aldri i joggebukse. Det synes jeg er litt for slaskete til å gå ut i. Men de dagene jeg tar på meg vanlig bukse og litt finere genser så føler jeg meg jo finere. Har det like tungt på innsiden, men greit å ikke føle meg som en dass i tillegg.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...