Gå til innhold

Hvor har det blitt av alle folka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig lite aktivitet sammenlignet med for bare 5 år siden synes jeg. Folk har vel kanskje funnet andre forum å være på.

Selv er jeg mer på Kvinneguiden, men titter innom her og skriver litt daglig.

Anonymkode: 063d6...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært utrolig mye dårlig stemning her siste tid. Personangrep, ufine og stygge kommentarer pluss spam. Det tror jeg har i hvert fall en stor del av skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tåles sikkert ikke at man svarer ærlig her men når du nå spør skal du få et ærlig svar. Dette tror jeg handler om både algoritme og livsfase.

Det virker som at hver og en bruker fra andre forum enn psykiatri og autisme drar med seg to andre i dragsuget, rett og slett fordi når noen forsvinner forsterkes det voldsomme trykket fra psyk/autisme. Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv. Når aktiviteten i disse trådene er non-stopping blir jo trådene liggende øverst på "siste innlegg" ikke sant. Nå har jeg lagt autismeforum og dagbok i skjul og det hjelper noe, men samtidig ble det veldig langsomt her inne siden så mange har forlatt festen underveis. 

Jeg vet at mange nå sitter og brenner etter å skrive "hvorfor starter du ikke flere tråder selv da" så la meg komme dere i forkjøpet. Det har jeg aldri gjort, jeg har vært en klassisk med-debattant i andres tråder, men dette har ikke medført at det har vært lite aktivitet på DOL. Tidligere holdt det lenge at noen av oss "bare" var deltakere, mens nå når man har tippet at den kritisk masse har forsvunnet drukner trådene som engasjerer i uinteressante tråder for mitt vedkommende.

I tillegg tror jeg det overfornevnte forsterkes av en livsfase-forklaring. Flere av oss som har vært her i 15-20 år fant forumet i en småbarnsfase der livet ga oss mange ledige kvelder. Dette var før Facebook, Insta etc hadde kommet, og før Netflix og HBO var billig og lett tilgjengelig. Nettet var ikke et spesielt interessant sted time etter time, og det eksisterte ikke så mange andre forum. Dermed svarte DOL på et (sosialt) behov vi hadde den gang, men ikke har i like stor grad nå som ungene er store og flere av oss har løst parutfordringer på ymse vis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (24 minutter siden):

Det tåles sikkert ikke at man svarer ærlig her men når du nå spør skal du få et ærlig svar. Dette tror jeg handler om både algoritme og livsfase.

Det virker som at hver og en bruker fra andre forum enn psykiatri og autisme drar med seg to andre i dragsuget, rett og slett fordi når noen forsvinner forsterkes det voldsomme trykket fra psyk/autisme. Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv. Når aktiviteten i disse trådene er non-stopping blir jo trådene liggende øverst på "siste innlegg" ikke sant. Nå har jeg lagt autismeforum og dagbok i skjul og det hjelper noe, men samtidig ble det veldig langsomt her inne siden så mange har forlatt festen underveis. 

Jeg vet at mange nå sitter og brenner etter å skrive "hvorfor starter du ikke flere tråder selv da" så la meg komme dere i forkjøpet. Det har jeg aldri gjort, jeg har vært en klassisk med-debattant i andres tråder, men dette har ikke medført at det har vært lite aktivitet på DOL. Tidligere holdt det lenge at noen av oss "bare" var deltakere, mens nå når man har tippet at den kritisk masse har forsvunnet drukner trådene som engasjerer i uinteressante tråder for mitt vedkommende.

I tillegg tror jeg det overfornevnte forsterkes av en livsfase-forklaring. Flere av oss som har vært her i 15-20 år fant forumet i en småbarnsfase der livet ga oss mange ledige kvelder. Dette var før Facebook, Insta etc hadde kommet, og før Netflix og HBO var billig og lett tilgjengelig. Nettet var ikke et spesielt interessant sted time etter time, og det eksisterte ikke så mange andre forum. Dermed svarte DOL på et (sosialt) behov vi hadde den gang, men ikke har i like stor grad nå som ungene er store og flere av oss har løst parutfordringer på ymse vis :) 

Enig. Jeg orker nesten ikke lese noe her lenger for om jeg klikker meg inn i en tråd vet jeg at sjansen for at det handler om autisme er stor eller at autister kaprer trådene. 

Anonymkode: a50c2...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (34 minutter siden):

Det tåles sikkert ikke at man svarer ærlig her men når du nå spør skal du få et ærlig svar. Dette tror jeg handler om både algoritme og livsfase.

Det virker som at hver og en bruker fra andre forum enn psykiatri og autisme drar med seg to andre i dragsuget, rett og slett fordi når noen forsvinner forsterkes det voldsomme trykket fra psyk/autisme. Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv. Når aktiviteten i disse trådene er non-stopping blir jo trådene liggende øverst på "siste innlegg" ikke sant. 

Men det er da bare å direkte inn på Åpent forum så slipper du alt psyk/autisme preik/gnål.

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (36 minutter siden):

Jeg vet at mange nå sitter og brenner etter å skrive "hvorfor starter du ikke flere tråder selv da" så la meg komme dere i forkjøpet. Det har jeg aldri gjort, jeg har vært en klassisk med-debattant i andres tråder,

Problemet er at ingen av dere som klager over lav aktivitet/pysk/autisme selv gidder starte tråder. Da går det som det går.

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å skjule autismeunderforumet nå. Var med på å starte et par tråder der men det virker som om med mindre man omtrent ikke kan knytte skolissene sine så blir man anklaget for å lyve om diagnosen. I tillegg virker ikke folk interesserte i å diskutere der inne heller. Har prøvd men det blir fort bare korte spørsmål og svar og ingen fruktbar debatt.

Synd at så mange har valgt å forlate forumet sånn at dette er alt man har igjen. Intern konkurranse om hvem som er mest "kong autistisk" og fengselstrådene.

Anonymkode: 063d6...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Problemet er at ingen av dere som klager over lav aktivitet/pysk/autisme selv gidder starte tråder. Da går det som det går.

Anonymkode: c1a5c...b48

Det vet du da ingenting om? Jeg har hele i forrige måned startet tråder her inne under åpent forum, psykatri og nå et par under autisme, men jeg velger å gjøre det som anonym da det er tema jeg ikke vil ha knyttet til brukernavnet mitt i tilfelle folk skal finne på å dra det fram og bruke det mot meg i andre debatter slik jeg stadig opplever skjer på bl.a Kvinneguiden.

Anonymkode: 063d6...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så utrolig komisk å lese dere klager over lite aktivitet og så begrunner dere det med at det er fordi vi med autisme lager for mange tråder og derfor gjør at andre ikke orker være her 😂😂😂

Anonymkode: 54a44...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Syns det er så utrolig komisk å lese dere klager over lite aktivitet og så begrunner dere det med at det er fordi vi med autisme lager for mange tråder og derfor gjør at andre ikke orker være her 😂😂😂

Anonymkode: 54a44...27b

61b0e77d166fe87162981f0dde9410a543f57dcc 

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Problemet er at ingen av dere som klager over lav aktivitet/pysk/autisme selv gidder starte tråder. Da går det som det går.

Anonymkode: c1a5c...b48

I hvilen tråd har jeg klagd? Vennligst link til den tråden er du snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

I hvilen tråd har jeg klagd? Vennligst link til den tråden er du snill. 

Her? Du skrev: "Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv"

Men det er mulig "mange av oss" ekskluderer deg. Hva vet jeg.

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Syns det er så utrolig komisk å lese dere klager over lite aktivitet og så begrunner dere det med at det er fordi vi med autisme lager for mange tråder og derfor gjør at andre ikke orker være her 😂😂😂

Anonymkode: 54a44...27b

Det gjør vi fordi - fritt etter et kjent statement fra markedsføringsfaget - all aktivitet er ikke god aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her? Du skrev: "Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv"

Men det er mulig "mange av oss" ekskluderer deg. Hva vet jeg.

Anonymkode: c1a5c...b48

Ok. så etter din oppfatning kan man ikke svare om man er uenig, for da er det klaging?

Feil. Jeg klaget ikke, jeg svarte på spørsmålet ditt.

Har du ikke annet å komme med ber jeg deg droppe å kjede både meg og andre med flere svar til meg i denne tråden, det blir bare spam.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men det er da bare å direkte inn på Åpent forum så slipper du alt psyk/autisme preik/gnål.

Anonymkode: c1a5c...b48

Eh, nei, for da får jeg ikke trening, sex og samliv eller alle de andre av foraene jeg liker. Jeg har ikke engang lagt psykiatri skjult, mange innlegg der er ofte interessante syns jeg.

La meg selv bestemme hvordan jeg vil sette innstillingene du, så kan du heller konsentrere deg om dine egne :)

 

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

Eh, nei, for da får jeg ikke trening, samliv eller andre av foraene jeg liker. 

 

I de forumene er det da helt dødt.

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...