Gå til innhold

Hvor har det blitt av alle folka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I de forumene er det da helt dødt.

Anonymkode: c1a5c...b48

Ja, det er hovedsakelig bare 90tallsbarn som lager tråder på sex og samliv

Og tre fire stk som er på treningsform. Så hele DOL er jo dødt så og si

Anonymkode: 829c7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er hovedsakelig bare 90tallsbarn som lager tråder på sex og samliv

Og tre fire stk som er på treningsform. Så hele DOL er jo dødt så og si

Anonymkode: 829c7...243

Kanskje DOL burde litt lagt inn som et underforum på KG?

Anonymkode: c1a5c...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

Det tåles sikkert ikke at man svarer ærlig her men når du nå spør skal du få et ærlig svar. Dette tror jeg handler om både algoritme og livsfase.

Det virker som at hver og en bruker fra andre forum enn psykiatri og autisme drar med seg to andre i dragsuget, rett og slett fordi når noen forsvinner forsterkes det voldsomme trykket fra psyk/autisme. Mange av oss går lei av at samme tema tas opp gang på gang  p å   g a n g, og det samme gjelder tråder der én - max to brukere - skriver innlegg etter innlegg og svarer seg selv. Når aktiviteten i disse trådene er non-stopping blir jo trådene liggende øverst på "siste innlegg" ikke sant. Nå har jeg lagt autismeforum og dagbok i skjul og det hjelper noe, men samtidig ble det veldig langsomt her inne siden så mange har forlatt festen underveis. 

Jeg vet at mange nå sitter og brenner etter å skrive "hvorfor starter du ikke flere tråder selv da" så la meg komme dere i forkjøpet. Det har jeg aldri gjort, jeg har vært en klassisk med-debattant i andres tråder, men dette har ikke medført at det har vært lite aktivitet på DOL. Tidligere holdt det lenge at noen av oss "bare" var deltakere, mens nå når man har tippet at den kritisk masse har forsvunnet drukner trådene som engasjerer i uinteressante tråder for mitt vedkommende.

I tillegg tror jeg det overfornevnte forsterkes av en livsfase-forklaring. Flere av oss som har vært her i 15-20 år fant forumet i en småbarnsfase der livet ga oss mange ledige kvelder. Dette var før Facebook, Insta etc hadde kommet, og før Netflix og HBO var billig og lett tilgjengelig. Nettet var ikke et spesielt interessant sted time etter time, og det eksisterte ikke så mange andre forum. Dermed svarte DOL på et (sosialt) behov vi hadde den gang, men ikke har i like stor grad nå som ungene er store og flere av oss har løst parutfordringer på ymse vis :) 

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Tenker du da på de som reagerer og svarer de negative AB-ene og kommentarene? Isåfall er jeg enig. Det fører bare til avsporinger og at hovedinnlegget blir oversett fordi det skal krangles istedet.

Anonymkode: 063d6...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (6 minutter siden):

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Spiller inn for din del at du ikke ønsker å være deltakende her? 

Syns ikke det er så mye fokus på negative kommentarer fra ab. Det i så fall bare en person som fokuserer mye på det. Og Dagbokforumet har vel aldri vært ment som et sted for tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri -da har du nok misforstått en hel del. 

Anonymkode: 829c7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du da på de som reagerer og svarer de negative AB-ene og kommentarene? Isåfall er jeg enig. Det fører bare til avsporinger og at hovedinnlegget blir oversett fordi det skal krangles istedet.

Anonymkode: 063d6...66a

Ja, jeg mener at det ville vært mer hensiktsmessig å fokusere mindre på de ugreie kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller inn for din del at du ikke ønsker å være deltakende her? 

Syns ikke det er så mye fokus på negative kommentarer fra ab. Det i så fall bare en person som fokuserer mye på det. Og Dagbokforumet har vel aldri vært ment som et sted for tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri -da har du nok misforstått en hel del. 

Anonymkode: 829c7...243

Det jeg mener er at ved opprettelsen av Dagbokforumet, så forsvant tematiske diskusjoner som tidligere ville ha blitt opprettet på psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg mener at det ville vært mer hensiktsmessig å fokusere mindre på de ugreie kommentarene.

Det er jeg enig i. Det gir dem bare mer lyst til å fortsette i samme spor når de får reaksjoner og oppmerksomhet. 

Anonymkode: 063d6...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (19 minutter siden):

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Enig i alle disse momentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig langt mellom trådene som jeg er interessert i siden det blir mye autisme og psykoatri.

Jeg klager ikke på det. Det viser bare at noen grupper har et enormt behov for å dele tanker og diskutere visse tema anonymt. Altså går ikke jeg og føler på at dette er noens skyld, og jeg har egentlig ingen forslag til endringer. Man kan blokkere visse tema,  men foreløpig har jeg ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kanskje DOL burde litt lagt inn som et underforum på KG?

Anonymkode: c1a5c...b48

plz nei, tror 10 av mine 10 siste tråder, på tross av at de fulgte reglene, ble slettet på KG -_-  Siste var igår? angående hvilke trans-greier som bør anses som ekte og legitime og hvilke som bør anses som tull, og hvorfor. Borte vekk.

 

Anonymkode: 6ff5b...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (36 minutter siden):

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Ser aldri at hverken du eller Kaya starter nye tråder.

Anonymkode: 46ae3...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser aldri at hverken du eller Kaya starter nye tråder.

Anonymkode: 46ae3...5e2

Man kan i det minste se at vi med synlig nick deltar i andres tråder., og det er mer enn man kan si om deg AnonymBruker. Faktisk vet vi ikke om du i det heletatt har deltatt i eller startet en eneste tråd her på DOL. Dette ditt første innlegg i denne tråden feks, så må bare le - snakk om å kaste stein i glasshus 🤣

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (7 minutter siden):

Man kan i det minste se at vi med synlig nick deltar i andres tråder., og det er mer enn man kan si om deg AnonymBruker. Faktisk vet vi ikke om du i det heletatt har deltatt i eller startet en eneste tråd her på DOL. Dette ditt første innlegg i denne tråden feks, så må bare le - snakk om å kaste stein i glasshus 🤣

 

Nå må du jekke deg ned. 

Anonymkode: 829c7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (44 minutter siden):

Det jeg mener er at ved opprettelsen av Dagbokforumet, så forsvant tematiske diskusjoner som tidligere ville ha blitt opprettet på psykiatri. 

Det er jeg ikke enig i. Dagbok er å skrive stadig vekk om dagligdagse utfordringer. Tematiske spørsmål er det fremdeles på psyk. 

Anonymkode: 829c7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (11 minutter siden):

Man kan i det minste se at vi med synlig nick deltar i andres tråder., og det er mer enn man kan si om deg AnonymBruker. Faktisk vet vi ikke om du i det heletatt har deltatt i eller startet en eneste tråd her på DOL. Dette ditt første innlegg i denne tråden feks, så må bare le - snakk om å kaste stein i glasshus 🤣

 

Wow, man forstår du følte deg rammet nå.

Ellers syntes jeg det er mange interessante tråder her.

Anonymkode: 46ae3...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

image.jpeg.33149a9e722e0b37728d0c07f24313d3.jpeg

(Traff jeg et ømt punkt :P)

Du er ikke morsom, så bare glem det kaboom greiene dine. Du treffer ikke meg, men syns du er litt ufin mot andre. 

Anonymkode: 829c7...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (27 minutter siden):

Man kan i det minste se at vi med synlig nick deltar i andres tråder., og det er mer enn man kan si om deg AnonymBruker. Faktisk vet vi ikke om du i det heletatt har deltatt i eller startet en eneste tråd her på DOL. Dette ditt første innlegg i denne tråden feks, så må bare le - snakk om å kaste stein i glasshus 🤣

 

Jeg bryr meg ingenting om du har skrevet innlegg eller ikke, men jeg synes sånn sarkastiske kommentarer som du kommer med er ødeleggende.  Hvorfor gapskratter du over noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Jeg er veldig enig i din analyse. Det er et par mindre faktorer som også spiller inn for min del, og det er tendensen til repeterende fokus på negative kommentarer og AB, samt at jeg synes Dagbokforumet har fjernet de siste tematiske diskusjoner knyttet til psykiatri.

Tror det heller er det at visse, anonyme brukere har gått over til å kun skrive på autismeforumet fordi de opplevde at det bare var klaging på trådene dems da de skrev i psykiatri. Og nå klager dere altså over at det er lite aktivitet der😂 fordi autisten som lagde trådene kun skriver på autismeforumet 😂

Anonymkode: 54a44...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...