Gå til innhold

hypermobil?

Gjest hjelpeløs?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpeløs?

Har store plager med hypermobile ledd. føler at jeg ikke blir tatt alvorlig av legen. Har vært hos fysioterapaut og fått treningsprogram, men har likevel blitt MYE værre det siste halve året Trener jevnlig, men tør ikke lengre trene styrke fordi leddene gir etter. Skulderen gikk nesten ut av ledd ved 20 kg nedtrekk. Har i det siste vært svært plaget med albuer og håndledd. Har verk i håndledd som går over når jeg klemmer med hånden rundt leddet, og kjenner at noe glir på plass. Er det noen undersøkelser som kan foretas for å finne ut om det er noe ut over vanlig hypermobilitet? føler meg ganske hemmet når jeg har problemer med å bære middagen til bordet... på forhånd takk

-frustrert-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

hjelpesløs.

Med et riktig treningsopplegg har jeg sett at ustabile ledd har blitt mindre plagsomme. Dvs. at styrking av muskulaturen rundt et ledd vil hjelpe. Dette burde en erfaren fysioterapeut kunne hjelpe deg med.

Ellers vil jeg foreslå at en legespesialist i fysikalsk medisin burde se på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...