Gå til innhold

Har strømregningen økt allerede ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk regning for september. Prisen ble 1800 kr. Har brukt like mye strøm som august og da var prisen på ca 1000 kr. Noen som vet om prisene har økt allerede? 

Anonymkode: 9f41d...89c

Strømprisen er rekordhøy nå.

Annonse

Akkurat nå er strømmen ca 1 kr dyrere på Østlandet enn i Midt-Norge. 

Idag koster strømmen ca 1,50 på Østlandet, 0,60 i Midt-Norge og 0,30 i Nord Norge. 

Jeg har fulgt utviklingen siden i sommer. Strømmen i Midt-Norge har også vært oppe på i 1,70 i sommer. 

Anonymkode: 4a8b0...a06

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Akkurat nå er strømmen ca 1 kr dyrere på Østlandet enn i Midt-Norge. 

Idag koster strømmen ca 1,50 på Østlandet, 0,60 i Midt-Norge og 0,30 i Nord Norge. 

Jeg har fulgt utviklingen siden i sommer. Strømmen i Midt-Norge har også vært oppe på i 1,70 i sommer. 

Anonymkode: 4a8b0...a06

Prisen er 1,50 på Vestlandet også.  :(

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor i en liten ettromsleilighet.  Leier. Veldig liten og brukte minimalt med strøm . Allikevel 1800 kr. 

Hvor mange kWh  brukte du? Jeg fikk regning for  kroner 382 for august, og 589 kroner nå for september. Jeg bor på 43 kvadrat. Varmtvann inkludert i fellesutgiftene. 

Endret av worrisome_plenty .2
worrisome_plenty .2 skrev (6 minutter siden):

Hvor mange kWh  brukte du? Jeg fikk regning for  kroner 382 for august, og 589 kroner nå for september. Jeg bor på 43 kvadrat. Varmtvann inkludert i fellesutgiftene. 

800 kWh . Brukte det samme forrige måned og da ble prisen 1000 kr. Og nå 1800. 

Vurderer å kjøpe et elektrisk varmeteppe til vinteren istedet for å bruke ovn. Det må jo ta mye mindre strøm i vinter. 

Elektrisk varmeteppe er brannfarlig men det tar nok langt mindre strøm enn hva en ovn gjør. Vurderer å skaffe meg det til vinteren istedet for å bruke ovn. 

Har varmekabler på badet på 25 grader. Mulig jeg bør skaffe et teppe på gulvet og ta ned temperaturen. 

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vurderer å kjøpe et elektrisk varmeteppe til vinteren istedet for å bruke ovn. Det må jo ta mye mindre strøm i vinter. 

800 kwh er ganske mye. Det er ca det jeg bruker i desember, så bruker jeg rundt 1100 i Januar hvis det er kalt. I august brukte jeg 142 kwh og 200 kwh i september. Men jeg bruker fellesvaskeri. Jeg bor på østlandet så lav regning skyldes ikke lokalisjon i prisgunstige nord-norge.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var mye. Jeg bruke 230 kWh i august (450 kr) og 280 kWh i september (ikke fått faktura ennå).

Anonymkode: 40e43...f46

worrisome_plenty .2 skrev (6 timer siden):

800 kwh er ganske mye. Det er ca det jeg bruker i desember, så bruker jeg rundt 1100 i Januar hvis det er kalt. I august brukte jeg 142 kwh og 200 kwh i september. Men jeg bruker fellesvaskeri. Jeg bor på østlandet så lav regning skyldes ikke lokalisjon i prisgunstige nord-norge.

Jeg har ikke fulgt med hvor mye jeg bruker, men fikk en regning nå på underkant av 1100 kr. Det er ganske nøyaktig 200 kr mer enn forrige regning.  Bor på 50 kvadrat. Har ovnen på 20 grader, slår av lys i rom jeg ikke bruker (har ikke varme på i soverom) og bruker minst mulig varmt vann. Har varmekabler på badet på iallefall 25 grader.  Bor også på Østlandet. 

Vi fikk akkurat regning på 2200 kr. Har brukt 1045 kWh i september (enebolig). Forrige måned, august, brukte vi 1130 kWh, og betalte 1900 kr for det.

Vi har vært veldig nøye med å spare på strømmen den siste tiden og har hatt det kaldere enn vanlig i huset. Nå gleder vi oss til den nye vedovnen blir installert og vi kan fyre godt med egen ved 😊

Selv om vi har egen ved, så regner jeg med høye strømregninger utover vinteren ☹

emilie321 skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke fulgt med hvor mye jeg bruker, men fikk en regning nå på underkant av 1100 kr. Det er ganske nøyaktig 200 kr mer enn forrige regning.  Bor på 50 kvadrat. Har ovnen på 20 grader, slår av lys i rom jeg ikke bruker (har ikke varme på i soverom) og bruker minst mulig varmt vann. Har varmekabler på badet på iallefall 25 grader.  Bor også på Østlandet. 

Sku ned de, så kan du nok spare mye.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Elektrisk varmeteppe er brannfarlig men det tar nok langt mindre strøm enn hva en ovn gjør. Vurderer å skaffe meg det til vinteren istedet for å bruke ovn. 

Har varmekabler på badet på 25 grader. Mulig jeg bør skaffe et teppe på gulvet og ta ned temperaturen. 

Jeg har ett håndkle jeg tråkker på når jeg går ut av dusjen. Det holder lenge til å unngå å fryse for meg.

worrisome_plenty .2 skrev (3 timer siden):

Jeg har ett håndkle jeg tråkker på når jeg går ut av dusjen. Det holder lenge til å unngå å fryse for meg.

Ingen varmekabler på? Jeg skrudde ned til 15 grader men mulig jeg bare bør skru ned til 0. Men da blir det nok veldig kaldt. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var mye. Jeg bruke 230 kWh i august (450 kr) og 280 kWh i september (ikke fått faktura ennå).

Det er det jeg bruker i uken omtrent. Synes ikke at jeg bruker mye strøm annet enn disse varmekablene på badet så får bare skru ned de og se om det hjelper :)

Jeg fryser i kveld for jeg har ingen ovn på. Har teppe rundt meg. Men alt for å få ned strømregningen.  :)

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen varmekabler på? Jeg skrudde ned til 15 grader men mulig jeg bare bør skru ned til 0. Men da blir det nok veldig kaldt. 

Det er det jeg bruker i uken omtrent. Synes ikke at jeg bruker mye strøm annet enn disse varmekablene på badet så får bare skru ned de og se om det hjelper :)

Jeg fryser i kveld for jeg har ingen ovn på. Har teppe rundt meg. Men alt for å få ned strømregningen.  :)

Jeg har ikke noen form for varmekilde på badet. Verken ovn eller kabler. Det funker det. Men jeg er ikke den største frysepinnen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...