Gå til innhold

Har strømregningen økt allerede ?

Anbefalte innlegg

worrisome_plenty .2 skrev (56 minutter siden):

Jeg har ikke noen form for varmekilde på badet. Verken ovn eller kabler. Det funker det. Men jeg er ikke den største frysepinnen :)

Det er ikke bra å ikke ha varme på bad. 

Anonymkode: 4a8b0...a06

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke bra å ikke ha varme på bad. 

Anonymkode: 4a8b0...a06

Hvis det blir fukt er det ikke bra, men mitt bad ligger slik att det både får ventilasjon og holder seg tørt. Ikke noen fare for fryste rør heller. I forbindelse med en vannlekasje i bygget hadde jeg til og med fagfolk her og de sa att badet mitt var knusk tørt. Jeg fjernet stråleovnen som stod over døren til badet fordi det var gammelt, og satt ikke opp noe nytt. I over 20 år har jeg bodd her uten å ha varme på badet. Og de sa det var knusk tørt.

emilie321 skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke fulgt med hvor mye jeg bruker, men fikk en regning nå på underkant av 1100 kr. Det er ganske nøyaktig 200 kr mer enn forrige regning.  Bor på 50 kvadrat. Har ovnen på 20 grader, slår av lys i rom jeg ikke bruker (har ikke varme på i soverom) og bruker minst mulig varmt vann. Har varmekabler på badet på iallefall 25 grader.  Bor også på Østlandet. 

Justerte varmekabler på badet til 20 grader. Håper det hjelper på. Pleier å ha kablene på 30 grader. Men kaldere enn det på badet orker jeg ikke før jeg har lagt ned et teppe der inne.  :)

Forsøker å bruke ovn minst mulig. Skal følge med på hvor mye strøm som brukes og justere. 

Anonymkode: 9f41d...89c

worrisome_plenty .2 skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke noen form for varmekilde på badet. Verken ovn eller kabler. Det funker det. Men jeg er ikke den største frysepinnen :)

Har du ikke på noen varmekilde om vinteren heller? :)

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du ikke på noen varmekilde om vinteren heller? :)

Bare panelovenene I stua. De varmer hele leiligheten. Den er jo ikke så stor. Holder passe temperatur i hele kåken. Soverommet er litt kaldere enn resten av leiligheten, fordi den ligger lengst bort og vekk fra panelovnene. Har 2 stk.

Men kulden har ikke kommet enda, så jeg ser heller ikke frem til strømregning i februar. Er det kaldt så må man jo fyre. Men 800 kWh for september gir deg jo drastisk sparepotensial da. :)

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Justerte varmekabler på badet til 20 grader. Håper det hjelper på. Pleier å ha kablene på 30 grader. Men kaldere enn det på badet orker jeg ikke før jeg har lagt ned et teppe der inne.  :)

Forsøker å bruke ovn minst mulig. Skal følge med på hvor mye strøm som brukes og justere. 

Jeg kan heller ikke ha varmekablene på så mye mindre, da blir det for kaldt og for fuktig der. 

Orker ikke å fryse inne hos meg selv. Så hvis det blir for kaldt med 20 grader inne, så får jeg sette opp litt. Men først prøver jeg å kle på meg ullgenser. 

Annonse

Men synes dere at strømprisene nå er helt okey? 

Har pratet med en del om det. Noen sier at de synes det er på tide at strømprisene økte og at det vil bidra til at folk blir mer flinke til å ikke sløse med strøm. Noen sier at de er fortvilt over at det blir dyrere. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du legger teppe på golvet bør du slå av varmekablene. Varmekabler som står på + teppe = ødelagt gulv pga for mye varme under teppet. 

AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 23.47):

Det var mye. Jeg bruke 230 kWh i august (450 kr) og 280 kWh i september (ikke fått faktura ennå).

Anonymkode: 40e43...f46

Ble 600 kr i september. Det var ikke så gale.

Anonymkode: 40e43...f46

worrisome_plenty .2 skrev (På 10.10.2021 den 0.09):

Bare panelovenene I stua. De varmer hele leiligheten. Den er jo ikke så stor. Holder passe temperatur i hele kåken. Soverommet er litt kaldere enn resten av leiligheten, fordi den ligger lengst bort og vekk fra panelovnene. Har 2 stk.

Men kulden har ikke kommet enda, så jeg ser heller ikke frem til strømregning i februar. Er det kaldt så må man jo fyre. Men 800 kWh for september gir deg jo drastisk sparepotensial da. :)

Jeg synes ikke at vi brukte mye strøm. Men er enig i det med varmekabler på badet. Det kan gi meg drastisk sparepotensiale vil jeg tro  :) . Har tatt kablene på 0. Gidder ikke å måtte betale dyrt for varme på badet når det ikke er der jeg oppholder meg  ;) . Tusen takk for ideen. 

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke at vi brukte mye strøm. Men er enig i det med varmekabler på badet. Det kan gi meg drastisk sparepotensiale vil jeg tro  :) . Har tatt kablene på 0. Gidder ikke å måtte betale dyrt for varme på badet når det ikke er der jeg oppholder meg  ;) . Tusen takk for ideen. 

Det går også an å slå på varmekablene før du dusjer, og til etter du har dusjet, og det har tørket opp fuktigheten, hvis det blir fukt, det må du følge med på. Jeg har veldig god ventilasjon så det tørker uten varme, men jeg vet ikke åssen det er hos deg. Men det er bedre å ha på kabler en time enn døgnet rundt :)

worrisome_plenty .2 skrev (38 minutter siden):

Det går også an å slå på varmekablene før du dusjer, og til etter du har dusjet, og det har tørket opp fuktigheten, hvis det blir fukt, det må du følge med på. Jeg har veldig god ventilasjon så det tørker uten varme, men jeg vet ikke åssen det er hos deg. Men det er bedre å ha på kabler en time enn døgnet rundt :)

Det rekker vel ikke å bli særlig varmt i løpet av et kvarters tid? Vi har kabler på badet oppe, de er bare i bruk når ungene er på besøkm noe som blir sjeldnere og sjeldnere og det tar flere timer før de blir særlig varme, står på 10 grader til vanlig så det ikke skal bli frost til vannrørene og sånt.

worrisome_plenty .2 skrev (40 minutter siden):

Det tar laaang tid å varme opp et rom med varmekabler, og dyrt blir det. Hos meg tar det mange timer. Vil heller foreslå vifteovn som bruker veldig kort tid i så måte før dusj. Mye billigere. 

Annonse

Seida skrev (40 minutter siden):

Det tar laaang tid å varme opp et rom med varmekabler, og dyrt blir det. Hos meg tar det mange timer. Vil heller foreslå vifteovn som bruker veldig kort tid i så måte før dusj. Mye billigere. 

Ja enig i det. Bruker vifteovn når vi trenger litt varme. Forsøker å bruke minst mulig strøm. Reiser på hytta i helger for der er det peis. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...