Gå til innhold

Går du hos dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isåfall har du andre diagnoser eller bare autisme? 

Og dersom du bare har autisme hva slags hjelp får du får autismen din på dps da??? 

Anonymkode: 19dbe...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har autisme men går til DPS pga  kraftige depresjoner som har ført til selvskading, rusproblematikk og selvmordstanker/forsøk. 

Hadde jeg kun hatt autisme uten depresjon tvile jeg vel på at jeg hadde hatt noe utbytte av å gå her, og den dagen jeg blir stabil nok så regner jeg med at det kun blir oppfølging i kommunen. Per nå har jeg også en psykiatrisk sykepleier hos kommunen som jeg får gå til utenom den ukentlige timen/innleggelser på DPS.

Anonymkode: 4569d...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på DPS poliklinikk i vår, men det hadde ikke med diagnoser å gjøre. Men årsaken til at jeg gikk på DPS og sikkert skal tilbake på et tidspunkt, har ikke med Asperger å gjøre. Det er de andre diagnosene mine, men at jeg har Asperger er så klart en del av "pakken" som fører til mine vansker. Det at jeg sliter med å være fastlåst tror jeg er pga AS og det gjør det litt vanskelig å hjelpe meg tror jeg. 

Men den dagen jeg eventuelt ikke trenger hjelp pga de andre diagnosene så blir jeg ikke å gå i behandling pga Asperger. Mitt inntrykk er at de fleste med Asperger som går på DPS, går der pga tilleggsdiagnoser som angst, depresjon, personlighetsforstyrrelser, OCD og ruslidelse. Alle diagnoser som er vanlig å utvikle når man har Asperger. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...