Gå til innhold

Hvordan ha sex uten å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (28 minutter siden):

Faen hva skal jeg gjøre? Er langt unna fastlegen også så kan ikke sette inn. Og de pillene virker ikke før så lenge? Fytty helsikke jeg har hater kvinnekroppen!

Jeg kan jo ikke nyte noen ting :( kondom da? 

Da er det kondom dere må bruke om du ikke ønsker å ta sjansen på å hoppe av i svingen ( noe som frarådes) eller avstå fra sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (1 minutt siden):

Her kan du lese deg opp på prevensjon:

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/

Ekstremt mye å sette seg inn i :( jeg har 4.dag med mensen i morgen. 
Jeg vet ikke engang om jeg kommer til å pule med det første. Kanskje jeg egentlig bør finne senga nå. Før humøret går rett ned. 
Jeg vil ikke skrive for mye men har hatt en fin natt men har ikke hørt noe i dag selv om jeg forstod det som at jeg bare måtte holde kontakten. Jeg sa det samme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Da er det kondom dere må bruke om du ikke ønsker å ta sjansen på å hoppe av i svingen ( noe som frarådes) eller avstå fra sex.

Ja blir vel det da 😕 men hvorfor er det jeg som må ta det ansvaret? Jeg hater kvinnekroppen! Kunne jeg ikke bare fått pult liksom... hadde han sagt han kan fikse kondom hadde det ikke vært problem men det er visst jeg som må ta den biten. Kanskje vi klarer oss med finger..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Ja blir vel det da 😕 men hvorfor er det jeg som må ta det ansvaret? Jeg hater kvinnekroppen! Kunne jeg ikke bare fått pult liksom... hadde han sagt han kan fikse kondom hadde det ikke vært problem men det er visst jeg som må ta den biten. Kanskje vi klarer oss med finger..... 

Min mening er at om du er gammel nok til å ha sex så er du jaggu gammel nok til å skaffe deg prevensjon også. Bestill time hos fastlegen i morgen og få deg resept på p-piller. Om det tar deg en busstur frem og tilbake til legen for å komme deg dit - hva så? Du er voksen - ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Min mening er at om du er gammel nok til å ha sex så er du jaggu gammel nok til å skaffe deg prevensjon også. Bestill time hos fastlegen i morgen og få deg resept på p-piller. Om det tar deg en busstur frem og tilbake til legen for å komme deg dit - hva så? Du er voksen - ta ansvar.

Jeg er timesvis unna fastlegen. P piller kan vel hentes på Apotek, men jeg vil pule om en uke! Da risikerer jeg at de ikke virker da? Er ikke engang sikker på at jeg kommer til å pule, men i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg er timesvis unna fastlegen. P piller kan vel hentes på Apotek, men jeg vil pule om en uke! Da risikerer jeg at de ikke virker da? Er ikke engang sikker på at jeg kommer til å pule, men i tilfelle. 

Det er nok ingen hormonprevensjon som vil være helt sikker i løpet av så kort tid ettersom du ikke får begynt på første mens-dag. Uansett må du til lege for å få resept på det i første omgang. Men kan du ikke bestille deg time hos legen for prevensjon så du har til senere og så bruke kondom denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han mener at jeg ikke blir gravid om man ikke kommer inni meg. Jeg bruker ikke p-pille. Jeg er skeptisk til spiral fordi du setter noe inn i kroppen.

Jeg synes det er så urettferdig at vi kvinner må gjøre så mye for å kunne nyte. P-piller kan gi blodpropp, og i min familie har det vært noen tilfeller med det. 
Jeg har gjort det klart at jeg er livredd for å bli gravid, og han nevner ikke kondom. 
Det er et hint. 
jeg har så lyst. Men jeg er så redd. 
Tror dere jeg blir gravid om vi har sex ? Er jomfru. Sa også jeg er redd for kjønnssykdom. Han sa at han ikke har det. 
Hva er sannsynligheten for at jeg blir smittet? Dette er enda en irriterende ting, vi kan ikke nyte sex uten bekymringen for alt slik. :( 

Anonymkode: ccfa9...fc2

Du styrer så mye med sex at jeg synes du skal få deg en time hos disse folka, om du bor i Oslo https://sexogsamfunn.no/klinikk-og-tilbud/klinikk/timebestilling/

de hjelper med fysiske ting også og de KAN sex.

Anonymkode: 0c5ae...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du styrer så mye med sex at jeg synes du skal få deg en time hos disse folka, om du bor i Oslo https://sexogsamfunn.no/klinikk-og-tilbud/klinikk/timebestilling/

de hjelper med fysiske ting også og de KAN sex.

Anonymkode: 0c5ae...049

Linka til feil side, det var denne jeg mente -- https://sexogsamfunn.no/klinikk-og-tilbud/sexologisk-radgivning/

Anonymkode: 0c5ae...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (40 minutter siden):

Ja blir vel det da 😕 men hvorfor er det jeg som må ta det ansvaret? Jeg hater kvinnekroppen! Kunne jeg ikke bare fått pult liksom... hadde han sagt han kan fikse kondom hadde det ikke vært problem men det er visst jeg som må ta den biten. Kanskje vi klarer oss med finger..... 

Du må ikke ta det ansvaret. Bruk kondom. Hvis han nekter å bruke kondom så dropp ham. Jeg skjønner ikke at det er en diskusjon engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Synes alle midler virker skumle. Er det noen som har staven? Spiralen? Er så jævla turnoff å spørre om kondomen. Men det er fare for blodpropp, kviser, redusert sexlyst og masse dritt med disse midlene. Ironisk da? Redusert sexlyst når du skaffer nettopp fordi du vil ha sex. Jeg hater å være dame. Må stresse sånn med fordi kroppen min tross alt kan være frisk (at den kan få barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (På 10.10.2021 den 22.01):

Du må ikke ta det ansvaret. Bruk kondom. Hvis han nekter å bruke kondom så dropp ham. Jeg skjønner ikke at det er en diskusjon engang. 

Jeg har ikke lyst å droppe han. Han ville jo kose, men jeg synes selv kondom er turnoff. Men staven virker skummel?! Kan den ikke sette seg galt under huden? Og det du stapper i livmora kan gi blodpropp og masse annet drit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Synes alle midler virker skumle. Er det noen som har staven? Spiralen? Er så jævla turnoff å spørre om kondomen. Men det er fare for blodpropp, kviser, redusert sexlyst og masse dritt med disse midlene. Ironisk da? Redusert sexlyst når du skaffer nettopp fordi du vil ha sex. Jeg hater å være dame. Må stresse sånn med fordi kroppen min tross alt kan være frisk (at den kan få barn)

Jeg har spiral og har ikke mye bivirkninger. Har nesten mistet mensen og har litt nedsatt sexlyst, men det kommer seg når jeg  først setter igang. 

Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon, sterilisere seg eller å avstå fra sex. It´s that simple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Jeg har spiral og har ikke mye bivirkninger. Har nesten mistet mensen og har litt nedsatt sexlyst, men det kommer seg når jeg  først setter igang. 

Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon, sterilisere seg eller å avstå fra sex. It´s that simple.

Huff, akkurat i dette tilfellet synes jeg det er dumt at kroppen min mest sannsnylig fungerer som den skal 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Jeg har spiral og har ikke mye bivirkninger. Har nesten mistet mensen og har litt nedsatt sexlyst, men det kommer seg når jeg  først setter igang. 

Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon, sterilisere seg eller å avstå fra sex. It´s that simple.

Kobber eller hormon? Var det vondt å sette inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Kobber eller hormon? Var det vondt å sette inn? 

Har hatt begge, men har nå hormonspiral. Det var litt vondt å sette den inn, men jeg har kjent verre smerte. Hadde en del smerter og ømhet resten av dagen og dagen etterpå før det gav seg. På kobberspiral fikk jeg kraftige blødninger og kjempesterke menstruasjonssmerter, derfor byttet jeg over til hormonspiral. Hvor godt man tåler og får bivirkninger er jo veldig individuelt fra person til person, men jeg har aldri angret og liker egentlig godt at jeg har fått mindre blødninger på den. Menssmertene er også borte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke lyst å droppe han. Han ville jo kose, men jeg synes selv kondom er turnoff. Men staven virker skummel?! Kan den ikke sette seg galt under huden? Og det du stapper i livmora kan gi blodpropp og masse annet drit. 

Det er mye mer turnoff å avbryte før man er i mål, sånn som han påstår han skal gjøre. Alle prevensjonsmidler har noen ulemper, men det aller mest risikable er å ikke bruke noe.

Er ikke dette en godt voksen mann? Han får tiobud om å ligge men en uerfaren 29 åring,  og så er fokuset hans slippe å bruke kondom?

Er ikke han redd for at du skal bli gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-stav og det er greit det altså. Litt mindre sexlyst, økt vekt, men ikke noen særlig verre bivirkninger enn det.

Men ettersom jeg aldri vil ha barn så endte jeg opp med å sterilisere meg.

Anonymkode: f1531...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi han et ultimatum, kondom eller ikke noe. Det at han hevder man ikke blir gravid om man ikke kommer, er så tullete som det får blitt. Det å hoppe av i svingen er ikke noen prevensjon. Det er slikt det ble gravid bryllup av i foreldregenerasjonen til oss som er middelaldersk nå.

Du bør kanskje velge en annen om han lyver deg opp i trynet å sier det er ingen risk ved å droppe kondom? Virker som en ansvarsløs fyr.

Anonymkode: 0989c...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (På 10.10.2021 den 21.18):

1. (...) men hvorfor er det jeg som må ta det ansvaret?

2. Jeg hater kvinnekroppen!

3. Kunne jeg ikke bare fått pult liksom...

4. (...) hadde han sagt han kan fikse kondom hadde det ikke vært problem men det er visst jeg som må ta den biten.

5. Kanskje vi klarer oss med finger..... 

Nå skal jeg svare deg ut fra meg selv, i tilfelle det kan hjelpe deg. 

1. Jeg syns det er helt greit at jeg må ta ansvar for hvorvidt jeg får kjønnsykdommer (sos) eller blir gravid. Dersom jeg ønsker å ha sex uten å bli gravid syns jeg det er greit å legge til rette for det. Jeg ønsker ikke å få sos, og dermed legger jeg tilrette for det samme her - jeg vil ha sikker sex.

Jeg syns menn som også tar ansvar for sos og ta kvinnen ikke blir uønsket gravid er mer tiltrekkende enn menn som gir f. Menn som gir f er generelt turn off, og jeg ville ikke ligget med dem. 

2. Det håper jeg du kommer over. Jeg er j...lig glad i kvinnekroppen min, og all nytelse den gir meg. Jeg har dessuten elsket at den er lagd for å kunne bære fram barn, og digget at kroppen var lagd sånn at den bød på tilstrekkelig føde til jr etter fødselen. Det å bære fram et barn fikk meg til å tenke på kroppen som noe som byr på noe "evig", noe som er større enn meg selv. Jeg liker fremdeles den tanken.

3. Det kan du, og kanskje ligger stengselen i at du selv er usikker på hva sex er og hvordan det skal foregå? Når du har prøvd noen ganger kan det være at du ser annerledes på det, og tro meg - det er bare å pule. 

4. Har han sagt dette, eller er det din tolkning/ forståelse/ oppfatning at han mener dette?

5. Det er et valg, men ut fra mitt perspektiv - et valg jeg ikke kunne gått for.

Håper du finner ut av alle balete tanker rundt sex og forhold - lykke til :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...